en nog iets

ik ben van het april forum maar was ff nieuwschierig aan het rondneuzen :p

bij mn 2e dochter wilde ik bevallen in het ziekenhuis.
mij is toen verteld dat ze standaard nutrilon geven.
mocht je kindje aanleg hebben voor allergie, moet je zelf zorgen voor een pot voeding en dan maken ze dat klaar voor de kleine (vergeet dan niet ook een fles in te pakken want die nutrilon krijgen hun kant en klaar geleverd)
ik heb bij beide kids ah voeding gegeven. in het ziekenhuis kreeg aleiyah nutrilon maar zodra we thuis waren kreeg ze gelijk ah eigen merk.
tis niet echt overstappen want in het ziekenhuis heeft ze 1 keer 10cc en 1 keer 20cc op en toen gingen we alweer naar huis dus daar hebben die darmpjes niks van gemerkt van die "overstap"
ga je na een paar weken pas overstappen moet je dat geleidelijk aan doen dmv flessen vervangen. (7 flessen... dan 6 flessen oude en 1 fles nieuwe voeding, dan 5 flessen oud, 2 flessen nieuw enz)
maar nu hoeft dat dus niet :)

liefs, do
 
dotjuh: Oke fijn als het goed is dan hoeven we niet zolang te blijven i hope so.
Dan hoef ik nu geen flesjes en melk te pakken voor in naar het ziekenhuis.

Fijne zwangerschap verder

Kim
 
Ik ben twee x poliklinisch bevallen. De 1e keer werd medisch omdat ik pijnbestrijding kreeg. De 2e keer heb ik zonder pijnbestrijding gedaan en dus 'gewoon' met m'n eigen verloskundige.
Ik heb beide keren borstvoeding gegeven. Maar de borstvoeding kwam niet meteen met volle teugen op gang. Pas na een paar dagen kreeg ik stuwing. Bij mijn eerste bevalling moest ik een paar dagen blijven omdat er iets met de kleine was. Ik gaf alle moedermelk die ik had en dat lengden ze aan met kunstvoeding. Ze hebben hem Friso melk gegeven. De 2e bevalling ging prima. Dan leggen ze je baby meteen aan je borst en een paar uur later ga je naar huis.
Als je eigen (speciale) melk hebt is het verstandig om hiervan wat in je 'vluchtkoffer' te stoppen. Stel dat het misgaat en je moet met baby blijven, dan heb je meteen je eigen voeding bij je.
Je kunt ook altijd bellen naar de kraamafdeling en vragen welke voeding ze hebben. De meeste ziekenhuizen hebben namelijk ook speciale voeding (hypo-allergeen enzo).
 
Terug
Bovenaan