En nu........

Hoi,

Milan wordt 23 mei alweer 1 jr en heeft ongeveer het volgende schema:

6.45 fles 180 ml (meestal drinkt hij totaal 150 ml)
8.30 bordje pap 120 ml en soms een paar stukjes brood
9.30 gaat hij meestal weer slapen tot ongeveer 10.30/11.00
11.30 boterham en daarna nog een flesje 180 ml (drinkt hij niet altijd helemaal op)
14.00/15.00 weer slapen
Daarna weer wat lekkers of fruit (soms geef ik dat ook 's morgens)
17.00/17.30 gaan we warm eten. Hij eet ook al met de pot mee, maar soms krijgt hij ook wel een potje als wij erg ongezond eten.
18.45 fles 180 ml en dan gaat hij slapen.

Tussendoor krijgt hij ook sap in zijn bekertje, maar dat gaat niet zo snel, liever zou hij heel de dag door melk drinken.

Suc6 ermee!
Gr. Esther

Hoi hoi,

Sofie wordt 17 mei 1 jaar, dit is nu ons schema:

07.00 bord pap
08.30-10.30 slapen
11.00 fruit
12.15 broodje
12.50 fles opvolgmelk 180 water
13.00 - 15.00 slapen
16.00 tussendoortje (soepstengel oid)
17.00 warme hap
18.00-20.30 slapen
20.30 nog eruit voor laatste fles
21.00-07.00 slapen

Tussendoor krijg ik er geen ander drinken in, daarom maak ik haar om 20.30 nog steeds wakker.

Hoe geven jullie je kleintjes tussendoor drinken? Geven jullie het uit de fles, of drinken jullie kleintjes het zelf uit een tuitbeker of zo?  Sofie wil namelijk nergens anders  uit drinken, ben nog op zoek naar de ideale beker!

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

meiden, maak je niet al te druk hoor! Mijn ervaring is dat het ook allemaal wel een beetje "vanzelf" goedkomt. Voor je er erg in hebt verschuift je kindje zelf z'n tijden weer en kan ie ineens 's avonds gewoon mee eten!
En tot die tijd hou ik gewoon wat kant-en-klaar happen op voorraad (in de diepvries).

En qua drinken ook; blijf gewoon aanbieden in (evt verschillende) bekers (rietjesbeker, tuitbeker-met-antilek, tuitbeker-zonder-antilek, gewone beker) en dan pakken ze het vanzelf een keertje op.
Mijn dochter (nu 2 1/2 jr) heeft tot ze 1jr9mnd was uit een flesje gedronken, terwijl ze alle andere bekers wel beheerste. Maar ze vertikte het gewoon. En ineens accepteerde ze wel d'r rietjesbeker en waren we van de fles af.
We hebben haar ook vitamine AD-druppels gegeven, vanaf dat ze minder opvolgmelk ging drinken. Om zo een vitamine tekort te voorkomen, omdat ze niet genoeg melk binnen zou krijgen.

En bedenk dat yoghurt, vla, yoki, etc ook melkproducten zijn waar dezelfde voedingsstoffen inzitten.

Afijn, 't komt wel goed!

Hej!

Oeps... wat een mooie schema's allemaal. Ik geloof dat ik het op mijn janboerenfluitjes doe vergeleken met jullie! Ha,ha,ha. Linde meldt zich tussen 06.00 en 07.00 uur voor BV en fles. Dan gaat ze mee naar beneden en speelt wat of zit bij ons aan tafel. D ejongens vinden dat ook zo gezellig. Soms wil ze nog wel een beetje pap ook, maar niet altijd.
Dan gaat ze om een uurtje of 09.00 uur weer slapen tot zo.n 11.30 uur. Dan is de fruithaptijd al voorbij eigenlijk. Ze krijgt in elk geval water. Dan maak ik brood voor ons klaar, vorige week at ze er 2! Met een volle fles melk. Hier is dat 210 water + 7 scheppen, een grote fles dus. Dan laten we samen de hond uit. Ze moet al op mijn rugdrager ipv de buikdrager trouwens! Daarna spelen we samen wat of Linde alleen als ik het druk heb (en dat is nog al vaak...) Dan is ze alweer moe en gaat ze slapen tot een uurtje of 16.00 uur. Als ze wakker is, wil ze water, diksappen etc doet haar niks, doe maar gewoon water! Koekje erbij, rijstwafeltje of fruit. We eten op verschillende tijden, soms pas om 18.30. Ze houdt dit goed vol, en zit dus met ons aan tafel en eet met de pot mee. Ze eet als toetje ekologische volle yoghurt, die is het allerlekkerste. Zonder limonade of wat dan ook. Daarna neem ik haar mee naar boven en doen we ons bedritueeltje van pyjama aan etc laatste BV en dan het mandje in. Dan slaapt ze in het gunstigste geval de nacht door. Geen dag is 100% gelijk, door onregelmatige tijden van werk en hobby's vd jongens. Maar Linde gaat mee in de stroom en doet t goed. Of ze zoveel vocht krijgt als jullie hierboven omschrijven weet ik niet, maar ze plast en poept goed, dus dan werkt alles naar wens denk ik. Succes, liefs Pippi

Hmm.. dit probleem herken ik. Mijn kleine meid wil prima eten, geen problemen mee. Maar drinken op en af. Ik geeft fles, tuitbeker en gewone beker, maar ze weigert soms bijna een hele dag te drinken met uitzondering van de melk (en dan niet meer dan 150 ml. hoeveel je ook per fles aanbiedt, de rest drinkt ze niet op). Andere dagen drinkt ze wel goed, dus ik hoop dat het vanzelf goed komt.

De tip diksap warm maken ga ik ook eens proberen, dat lijkt me een goed idee.

Terug
Bovenaan