En toen lag ik er weer in, met een dilemma...

nou ik denk eerlijk gezegd niet dat ik dat een moeilijke keuze vind.
ik zou het zo lang mogenlijk laten zitten, zolang er geen reden is om het te halen.

ik zou de medicijnen even de kans geven en gewoon even afwachten. ik vind 35,3 weken wel een beetje kort nog. er dreigt voor hem/haar nog geen gevaar toch??

sterkte en succes met je keuze

liefs, do

Ik werk met te vroeg geboren kindjes en ik zou het niet doen als ik jou was. Ze wachten normaal niet voor niets met inleiden tot 37 weken.
Een kindje is tussen de 35 en 36 weken vaak bezig met een sprongetje in de buik. Als je dit verstoord zie je vaak dat deze kindjes heel veel moeite hebben om te drinken, ze zijn vaak te moe. Het duurt vaak langer voordat ze dan naar huis kunnen.Ze moeten opgenomen worden op een couveuseafdeling, hebben moeite met zich warm houden (vet voor warm houden wordt pas in de laatste weken aangemaakt), ze hebben vaak meer last van geel zien en moeten onder een blauwe lamp. Allemaal geen hele erge dingen, maar voor ouders niet altijd fijn. Zeker als je je kindje bij je wil hebben. Als het nodig is dan moet het gewoon! Want anders is het ook weer niet goed, maar zolang het voor jou echt niet medisch noodzakelijk is dan zou ik het niet doen.
Succes! liefs Bowi

Ik zou ook wachten tot tenminste 37 weken als je baby nog veilig is natuurlijk! Niet tegen de natuur ingaan als dat niet nodig is.

Wat een hoge onderdruk....dat zegt toch vaak dat de toevoer naar het kind moeizaam gaat...ik zou denk nu laten inleiden....lastig! Succes met de beslissing!

Na een gesprek met een gynaecoloog en later met een kinderarts hebben we besloten aan het onderzoek mee te doen, omdat beide keuzes niet slecht zijn in onze ogen.
Uit de loting is gekomen dat we in de afwachtgroep zitten, dus ik word nu niet ingeleid.
Ze gaan nu kijken wat ze met medicatie kunnen doen en dan word ik met 37 weken ingeleid, dat is dus over 1,5 week.
Duurt dus sowieso niet lang meer.

Heb wel een inwendig onderzoek gehad en daaruit bleek dat mijn baarmoedermond al een beetje aan het verweken is en dat gyn kon met 1 vinger al naar binnen en het hoofdje aanraken. Dat is dus gunstig voor de inleiding bij 37 weken.

Dus nu alles afwachten!

goed hoor jullie besluit! Dapper! Ik hoop en wens je het beste komende 1.5 week hoor!

Maarre, met 1 vinger al het hoofdje aanraken????? Kan dat???? (ben zwanger van de 1e dus geen ervaring)

Hopelijk komt t dan misschien wel lekker vanzelf komende week !!

Succes xxx kim

Kim, Ja dat kan heel goed. Sommige vrouwen lopen al heel lang met een klein beetje ontsluiting. Zegt helemaal niet zoveel.
Ik moet gewoon nog een weekje afwachten...

Terug
Bovenaan