En wat hebben we vandaag in huis gedaan???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

voordat Dylano geboren is, was ik niet zo'n poetsmadam.
Maar een paar maanden voor de bevalling, begon het erg te kriebelen bij mij, (nesteldrang hé)
Nu  ben ik gelukkig nog zo.
Ik houd nu alles netjes bij.
Eerst wist ik prs wat ik ging doen die volgende dag, maar nu is het zo, dat ik doe waar ik zelf "zin" in heb.
Over het algemeen, ben ik 3 dagen aan de poets... 1dag de woonkamer, 1dag boven, en 1dag de keuken en de wc, (wc trouwens hoevaak het nodig is, maar minimaal 1x per week).
Nu ben ik benieuwd wat jullie op een dag doen.
Stofzuigen gebeurt hier trouwens wel elke dag, en dweilen ook min. 1x per week.

Graag jullie ervaringen, en hoe doen jullie het als jullie boven uit moeten doen, maar jullie uk is wakker?
Dat vraag ik mezelf af, hoe ik dat moet doen.
Nu heb ik boven gisteren uitgedaan, omdat mijn vriend thuis was.

Groetjes Debby.

Hoi. Wat grappig dat je hier over begint, want mijn man en ik hebben het er gisteren ook uitgebreid over gehad... Ik werk 3 dagen en mijn man 4, en toen we alleen onze oudste hadden konden we makkelijk iedere dag wat poetsen. Maar nu de 2e er is, lijkt het wel of we nergens geen tijd meer voor hebben.. We hebben 2 vogels beneden dus er moet sowieso iedere dag gestofzuigd worden maar verder komt eigenlijk alles op het weekend aan..
We hadden het erover om misschien een poets te gaan zoeken, die misschien 1x in de 2 weken of zo het huis goed doet, en dat we het dan zelf een beetje bijhouden zeg maar...

We zijn ook op zoek naar een ander huis en we hadden vanmiddag een bezichtiging en toen we daar binnen waren werd ik plots helemaal blij met ons, want dat huis zag eruit!!! Overal spinnenwebben in de hoeken, de kelderkast daar leek wel of er een bom ontploft was.. Hihi, het kan dus nog veeeel erger.
Gr. Anne-Mariie

Wat is dat.....boven uitdoen?
Dat is een uitdrukking die ik niet ken, maar ik vermoed helemaal schoonmaken?

Ik heb altijd al van een net huis gehouden en kan erg genieten als het allemaal schoon is, dus dat is niet veranderd. Ik bedenk me van te voren niet wat ik moet doen, als ik iets zie dan maak ik het schoon. Maar het is geen obsessie ofzo hoor, ik kan ook rustig eens een weekje niet schoonmaken als het allemaal wel meevalt!
Overigens stofzuig ik echt niet elke dag!

Ik heb het erg luxe, onze werkster komt iedere week.
Ze doet het super goed (veel beter dan hoe ik het zou doen ), ze is heel gezellig (haar jongste is 5 weken ouder dan mijn kleintje) en ze gaat als een beest te keer (het hele huis + strijk is spik en span als ze is geweest!)

en ja ik voel me schuldig als zij komt en ik doe 'niks' maar ik heb zo'n hekel aan poesten dan ik toch voor haar kies boven mn schuldgevoel .
Het  is zelfs zo erg dat ik liever een ochtend werk zodat zij kan komen dan dat ik een ochtend zelf aan het poetsen ben, erg he!

Groetjes Jessy

Ik heb vandaag thuis helemaal niks gedaan, want de maandag is een van mijn werkdagen.
Op de dagen dat ik niet werk poets ik net wat nodig is, ben echt niet iemand die iedere week het hele huis gehad moet hebben.
Mijn kinderen spelen ook gewoon waar ik bezig ben, de jongste leg ik op een dekentje op de grond en daar poets ik rust is rondom, de oudste speelt op zijn kamer of komt mij helpen.

Liefs Saskia

Hoi,

wat heb ik gisteren in huis gedaan? Braaksel geruimd. Bah!!! En met een ziek kind op de bank gehangen. Vannacht heeft mijn man onze andere zoon kunnen ruimen. Gelukkig heeft Stijn nergens last van.

Ik ben ook niet echt het type dat elke dag heel het huis netjes wilt hebben. Mijn schoonzus maakt elke dag de badkamer helemaal schoon. Ik ben al blij als het elke week gebeurt. Als ik boven ga schoonmaken doe ik de badkamer als Stijn slaapt. Als ik onze slaapkamer schoon maak zet ik hem meestal bij zijn broers in de wipper of in de maxicosi. Daar doe ik hem ook wel eens in als ik nog even een was op ga hangen. En als ik zijn kamertje schoon maak zet ik hem even in de maxicosi tot zijn bedje is verschoond en daarna leg ik hem op bed met wat te spelen maar daar heeft hij meestal geen aandacht voor omdat hij naar mij wil kijken.

Ik heb geen werk buitenhuis maar toch kom ik lang niet overal aan toe. Ook ga ik liever met de oudste twee buiten bladeren vegen dan dat ik binnen ga poetsen. Het is straks na de kerst wel lekker als alles weer weg is want dan krijg ik meestal een poetsaanval.

Groetjes van Marloes

Ik probeer wel elke dag te stofzuigen, maar het is meestal om de dag.... En het toilet en badkamer hou ik netjes bij, zodat een grote schoonmaak daar niet zo vaak nodig is.
Verder wonen wij niet groot, dus helaas is het altijd rommelig, we gaan ook begin volgend jaar op zoek naar een ander huis, ik hoop dat het dan in ieder geval niet meer zo rommelig is.

groetjes Mariska

ik doe meestal 's ochtends vroeg (als manlief naar zijn werk gaat) strijken zodat alles lekker fris in de kasten ligt en ook jaag ik de stofzuiger dagelijks door de kamer.
maar dan net zoals het uitkomt, nu heb ik vanmorgen alles gedaan en kan ik de rest van de dag lekker tutten en rommelen. eens in de 2 weken komt mijn moeder helpen met grote klussen bijv. ramen wassen etc.

Terug
Bovenaan