En wat nu?

Hoi Kirsten

Ten eertse gefeliciteerd met dit wonder in je buik. ik ben zelf 21 en ben 3 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter. Ik ben ook onverwacht zwanger geraakt door de pil heen. Mijn hele leven stond op ze kop, was net begonnen met me vervolgopleiding enz enz. gelukkig had ik al een diploma spw en een goede baan, maar toch hoe ga ik dit allemaal doen dachten we. Ik heb er nooit over nagedacht het weg te laten halen was wel bang voor de toekomst, maar ken een aantal mensen die het kindje in het verleden wel hebben weg laten halen en hier nog steeds na jaren vele problemen van ondervinden.

Echt denk goed na over je keus. Ik was heel geschrokken van mijn zwangerschap maar nu de gelukkigste vrouw van de hele wereld met een prachtige dochter die ik nooit maar dan ook nooit had willen missen.

Echt denk na en neem een juiste beslissing. Als ik voor jou een keus zou moeten maken (ken natuurlijk niet je situatie verder) ga er voor het is zo mooi.

Als je met me wil mailen msnen of ervaringen wil weten mail me dan oke!! linto2000us@yahoo.com

liefs en veel succes met het maken van je beslissing

linda
 
Hay Kirsten,

ik kan niet in jullie portemonee kijken , en weet niet hoelang je nog naar school moet.Praat er anders eens met je mentor op school over , over een eventuele speciale regeling tijdens je zwangerschap.Nog een ding een kindje van je zelf is het mooiste wat er is maar maak een wijs besluit..Praat er over!!
 
Hoi Kirsten,
Je kunt ook kijken op www.moederwordenvoorje25ste.nl

Daar kun je advies krijgen van moeders die op jonge leeftijd moeder zijn geworden.
Ben er zelf ook vaak te vinden. Ik kreeg mijn eerste toen ik 21 was (wel gepland) en ben nu 20 weken zwanger van de 2e (ben inmiddels 23)

Succes met het nemen van een beslissing!

Groetjes Kim
 
Hoi hoi,ik ben dat nog niet zwanger wat wel zeer gewild is,maar doe wat je gevoel je zegt en dan komt de rest ook vanzelf wel goed,het is zo een wonder om zwanger te zijn en een kindje te krijgen ja je bent nog jong,maar niet te jong om een kindje te krijgen denk ik.sucses met je beslissing
 
Ik was zelf 20(nu 25) toen ik beviel van mijn dochtertje...De eerste maanden had ik mijn ex nog, maar na 4,5 besloot ik wegens omstandigheden van hem af te gaan. Ik maakte dus de keus het helemaal alleen te doen. Gelukkig had ik veel steun van mijn moeder en familie.

Ik vond mezelf vrij jong, maar heb er absoluut geen spijt van... Er zijn periodes geweest dat ik het heel zwaar heb gehad, maar er nu iets heel moois voor heb...ik zou het mezelf nooit hebben vergeven als ik niet voor haar zou hebben gekozen.

Luister naar je hart en als je het kindje echt wilt houden dan red je het allemaal wel...echt waar!!

Succes!!
 
Bedenk dat de beslissing die je neemt onomkeerbaar is en grote gevolgen heeft! Goed over nadenken en over praten met wie je maar wilt evt. met bv. de huisarts ofzo of een andere professionele instantie. Je zegt dat je je kindje heel graag wilt houden wat vindt je vriend ervan? Heel veel wijsheid toegewenst!!!
 
hi kirsten,
ik ben een paar jaar ouder en dus ook plotseling ongepland zwanger,nu 6 weken.bij mij was de keus niet echt moeilijk,omdat ik waarschijnlijk over een paar jaar toch kinderen zou willen.hoewel het bij mij ook niet echt supergoed uitkomt(vriend is nog met studie bezig)wil ik het absoluut niet weg laten halen.
voor de praktische dingen(financien,opvang,want ik zal moeten blijven werken) is altijd wel een oplossing te vinden.wat vooral belangrijk is ,is dat jij en je vriend er goed samen over praten,hoe je dingen op wil gaan lossen enzo.
jij bent ook vast geschrokken,net als ik toen ik er achter kwam.er gaat dan echt veel door je heen. ik heb ook wel gejankt in het begin,maar nu kan ik het al beter plaatsen,en mijn vriend is erg positief,we gaan er samen wel uitkomen.
ik hoop dat jij ook de goede keuze kunt maken.goed nadenken,en geen overhaaste beslissingen nemen.
heel veel succes
 
Terug
Bovenaan