En weer door voor ronde 12....

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben nieuw hier. </p><p>Mijn vriend en ik willen heel graag een kindje. We zitten nu in ronde 12 en nog steeds niet gelukt. Ik merk dat het steeds meer aan mij gaat vreten. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 29 dagen en ben ik nooit overtijd.</p><p>Dit keer was ik 2 dagen overtijd. Stiekem ga je dan van alles hopen maar ik durfde geen test te doen om teleurstelling te voorkomen. </p><p>Gisterenmiddag hadden we kinderverjaardag uit de vriendengroep. Een half uur voor dat we gingen begon ineens mijn menstruatie. Dat was weer even flink balen. </p><p>Ik vond de verjaardag erg pijnlijk met alle lieve kindjes om mij heen. Toen we naar huis gingen ben ik ook echt in tranen uitgebarsten. </p><p>Merk dat ik nu een beetje negatief blijf dus Vandaar dat ik nu eens actief mee wil gaan doen op dit forum. </p><p>Ik twijfel ook of we de huisarts moeten inschakelen. Vind het allemaal erg lastig. Hoe gaan jullie hier mee om? </p>
 
Heel herkenbaar allemaal kikkih. Ik kan er soms ook maar moeilijk mee omgaan. 
Mijn man en ik zijn nu bij ronde 21 en in maart een miskraam gehad. Ik vertelde een vriendin over mijn miskraam en zij vertelde mij dat ze zwanger was. Sindsdien gaat het alleen nog daar over en heeft ze me nooit weer gevraagd hoe het met mij gaat. Eind nov is ze uitgerekend. Dat steekt soms wel, heb dan ook moeite om enthousiast te reageren. 
Wij zijn een maand geleden naar de huisarts gegaan. Ze vond het nog niet nodig ons door te verwijzen, ik ben tenslotte al eens zwanger geweest, dus dat moet lukken. Zwemmers van mijn man wel getest, dat was allemaal prima. Ik zou heel graag op de natuurlijke manier zwanger willen worden. Dus dan moet ik nog wat geduld hebben. We zijn net begonnen met ovulatietest. En mocht een zwangerschap uitblijven dan gaan we begin volgend jaar toch naar het ziekenhuis. 
Voor nu positief blijven en hopen op een klein wondertje 
 
Hoi Kikkih,
Deels herkenbaar, alleen is het ons ondertussen wel gelukt om zwanger te raken. Ik ben wel naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing, en heb die ook gekregen. Dat deel gaf mij al best wel wat rust. Ik zag niet bepaald op tegen het ziekenhuis, wilde wel graag weten of er evt iets mis was of niet. Wel zag ik op tegen het toekomstbeeld van de medische malle molen ingaan. Maargoed, twee dagen voordat ik naar de afspraak in het ziekenhuis moest bleek ik zwanger!
Aangezien je al een tijdje bezig bent, gebruik je ovulatietesten? Temperatuur je toevallig? Al dat soort dingen kunnen je in ieder geval helpen met inzicht krijgen in je cyclus, en ik begreep van mijn huisarts dat ze dat soort dingen ook graag willen weten mocht je in het ziekenhuis terechtkomen.
Babyshowers, zwangerschapsaankondigingen, het blijft allemaal enorm naar. Baal daar ook maar gewoon flink van, even lekker alles eruit gooien. Daar is helemaal niks mis mee!
succes. X
 
Hallo Dames,
Ronde 19 hier. Na een jaar zijn ik en mijn briend naar de HA gegaan en hebben een doorverwijzing gekregen naar de GYN. Ivm een heel onrgelmatige cyclus. Ik krijg uit mijzelf niet altijd een eisprong.
eerst heb ik 3 maanden 50mg clomid gekregen na de 3e keer sloeg deze niet meer aan en heb ik 2 maanden moeten wachten op de volgende ronde. Nu heb ik 100mg en er zijn 2 eitjes gegroeid, dus dubbel kans? 
In het begin vond ik het heel spannend. Zal alles wel goed zijn? Is er niks mis bij  mij of mij  vriend? Maar ik denk dat het nu vooral fijn is dat we weten hoe en wat en de regelmatige controles. 
ik merk ook dat het steeds lastiger word om mijn gedachten te verzetten. In de familie hebben we veel baby’s en kleine kinderen waar ik heel veel van hou maar als ik op visite ben kan ik alleen maar denken aan hoe mijn eigen kindje zal zijn. 
Ze zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar met overal zwangeren vrouwen of kinderen om je heen is dat heel moeilijk! Daarom vind ik dat ik best af en toe mag gaan zitten huilen of wat minder enthousiast mag overkomen. 
Het scheelt ook wel dat veel mensen in mijn directe omgeving weten van onze kinderwens en het traject waar we in zitten.
Veel Liefs en Succes X
 
 
Fijn om het verhaal even zo te delen. 
@annanasss gefeliciteerd met de zwangerschap! Wat fijn dat het gelukt is!!! Was het een moeilijke stap om naar de HA te gaan? 
@xabel wat heftig van je miskraam. Wist je al wel dat je zwanger was? Super naar dat je vriendin alleen nog aan haar eigen zwangerschap denkt. Heel vervelend dat mensen er soms zo makkelijk mee om gaan. :(
@emmavd spannend dat er nu 2 eitjes gegroeid zijn. Flink duimen dus! Lijkt me wel wat rust geven als je weet dat er iig eitjes groeien. 
1 persoon in de vriendengroep weet er van. Ik heb het haar verteld omdat ze in het zelfde schuitje heeft gezeten maar inmiddels moeder is van een lief mannetje! 
Mijn eisprong heb ik lang niet kunnen vinden. Ik teste altijd vanaf de 2e week. Vorige maand kwam ik erachter dat ik mijn eisprong al de 1e dag na mijn menstruatie heb. 
Zijn er meerdere die dit hebben??? 
Temp opmeten heb ik even volgehouden maar werd er niet wijzer van en bleef en daardoor teveel mee bezig. Dus ben er weer mee gestopt. 
Positief blijven wil ik ook zo graag maar iedere dag zie ik op social media wel weer iemand die zwanger is. Dat blijft zo moeilijk. En je gaat je inderdaad afvragen is alles wel goed en kan het wel bij ons. Zo maak je jezelf helemaal gek.
Ook ben ik er achter gekomen dat mijn lichaam me behoorlijk voor de gek kan houden. Heel bijzonder... 
Ik twijfel heel erg om naar de HA te gaan. Een vriendin zegt dat ik gewoon moet bellen. Maar ik ben bang dat ik niet serieus genomen wordt omdat we in december pas 1 jaar bezig zijn. Ik twijfel ook of ik die medische molen wel in Wil. Maar aan de andere kant lijkt het me ook fijner als je weet waar het aan ligt.. ooh het is zo lastig allemaal!! 
We moeten het los laten en geduld hebben. Maar het geduld is op!!!!! 
Liefss X 
 
 
Als ik jou was zou ik na deze ronde gewoon de huisarts bellen. Dan ben je sowieso al weer een maand verder (helaas, of niet natuurlijk!) en komt dat jaar wel heel erg dichtbij. Ik zag er echt enorm tegenop, mijn vriend was er meer voorstander van dan ik. Ik denk ook dat het meer impact heeft op de vrouw dan op de man. Maar als je een eerlijk antwoord wil, er viel een soort last van mijn schouders dat ik 1: serieus genomen werd en 2: er vervolgstappen zouden komen.
Loslaten is moeilijk, ik zou ook echt niet weten hoe je dat kunt doen! 
 
Herkenbaar! Wij zijn nu een jaar bezig.. ook bij de huisarts geweest en die zei eerst nog maar proberen en als het in het nieuwe jaar nog niet is gelukt, kom dan maar terug. Hij hoorde niks geks aan mijn cyclus.
Hmm.. en idd iedereen in je omgeving die zo hup zwanger is.. ik weet soms ook even niet hoe ik moet reageren.
Zit nu weer te wachten... morgen nod... deze keer weinig symptomen.. alleen heul erg moe.. enorme hongeraanvallen en steekjes in mijn tepel. 
Spannend allemaal he.. ?
 
Hee, 
Wij zijn nu 1,5 jaar bezig. Toen wij 1 jaar bezig waren zijn wij naar de huisarts gegaan. Deze heeft ons doorgestuurd. Ik had geen onregelmatige cyclus of iets dergelijks. Alles gecontroleerd leek allemaal goed te zijn. Wel konden ze nog een HSG maken, maar daar moest ikzelf nog maar even overna denken aangezien deze soms pijnlijk kan zijn. Uiteindelijk toch besloten om de HSG te doen. Dit is nu ongeveer 1 week terug gebeurt. Op de HSG was te zien dat er 1 eileider verstopt zat. Deze spoelde uiteindelijk door. Verdere uitslag hiervan krijg ik morgen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik er ook tegenop zag, maar ik ook opgelucht bent dat ik het heb gedaan. Anders hadden ze die verstopt eileider ook niet gevonden. 
 
Terug
Bovenaan