Energie

Ha allemaal,

ik vraag me af hoeveel energie jullie hebben. Is natuurlijk een beetje vaag en per persoon verschillend, maar hoe ervaar je je energie-huishouding.

Nadat onze dochter is geboren, kreeg ik een burn-out. Nu ben ik bijna 2 jaar verder en ja, moet toch echt letten op wat/hoeveel ik doe.
Kreeg daar afgelopen tijd wat vragen over. Zo van, je bent jong, dus.... je hoort energie te hebben.

Ik ben benieuwd hoe jullie je voelen na een dag werken of een dag moederen. Ga je 's middags een dutje doen of lekker even op de bank liggen? Vlieg je een hele dag door het huis of doe je rustig aan?
Welke dingen geven je energie? Welke vreten energie?

Ik ben benieuwd!!

hoi hoi//in iedergeval vreten de kinderen energie,daarom kom je soms tijd te kort voor andere dingen.ben net naar het ziekenhuis geweest,daarna ff naar de kinderboerderrij en boodschappen gedaan,en dan hoop ik zo ff tijd te hebben voor het huishouden...ik wil soms zoveel,maar kom er ook regelmatig niet aan toe.
als ik heb gewerkt ,is mn energie meestal wel een beetje op.ben vanaf 1 april minder gaan werken.i.p.v32 uur werk ik nu 24 uur

groetjes,karin

Ik doe geen dutje 's middags maar zit vaak even lekker op de bank te lezen als de kinderen slapen. 's Avonds lig ik er nooit na 22:00, anders kun je me de volgende dag opvegen. Vroeger ging ik veel later naar bed, maar ja, toen kon ik elke weekend uitslapen en dat zit er nu niet meer in. Een dagje moederen kost me meer energie dan een dag werken.

nou haha ik heb ook bij tijden niets geen energie.
Voelde me gewoon weer de laatste tijd alsof ik weer ziekte van pfeifer had
Maar jah.. dat kan je maar 1 keertje krijgen en verder was mn hb gewoon netjes.

En idd een dagje werken kost me minder energie dan een dagje moederen.
Ga s'avonds tussen half 10 en 10 naar bed, en smiddags als daantje ligt te slapen ga ik lekker op de bank liggen of wat kaartjes maken.

Liefs Marina

Mijn energie is ook vaak op na een ochtendje. Nu heb ik ook een traagwerkende schildklier dat zelfs met medicijnen niet helemaal up-to-date is.

Als Myrthe naar bed gaat, ga ik vaak ook lekker liggen op de bank. Met een boekje of de televisie aan kom ik een heel eind. En ja soms ook ff slapen. Ook als Myrthe niet slaapt, moet ze 2 uur boven blijven, ze vind het niet erg en ligt dan lekker te kletsen. Ik heb die tijd echt ff nodig.

Na een dag werken ben ik helemaal gebroken, maar ja ik werk ook met kinderen, dus nog meer druk spul hihi. Als ik dan thuiskom met Myrthe krijgt ze (is 1x per week) boterham voor televisie en gaat daarna naar bed. Dit ook omdat papa er nooit is en ik echt helemaal op ben.

Myrthe die heel gezellig en vrolijk is geeft me wel veel energie. Als ze hangerig of mieperig is is mijn energie ook sneller op.
Tijd voor mezelf en met vriendinnen wat leuks doen zonder kids, knap ik ook altijd van op (of met manlief natuurlijk) maar niet te lang anders mis ik haar weer hihi. Gewoon avondje.

Enne 1x per maand gaat ze logeren, kunnen wij heerlijk uitslapen enz :)

Liefs

Op dit moment kost mij alles erg veel energie, mijn vader is overleden in feb en lijkt wel of mijn energie niet terug komt.
Ik kreeg energie van mijn werk en mijn kids maar naar de hectiek van toen lijkt mijn eenrgie echt op, had ik maar een oplader.....
Ga wel een jaartje ouderschaps verlof opnemen om er voor mijn kids te zijn en zelf proberen op te laden gaat in per 1 juni heerlijk

Terug
Bovenaan