Energie

tja, beetje lastig om hierop te reageren.
ben morgen 38 weken zwanger, dus mn energie is wel een stuk minder dan normaal.

maar wat ik op dit moment zo op een dag doe is:

sochtends als we wakker worden, eerst nathalia haar bed verschonen, daarna nathalia wassen en aankleden, dan naar beneden eten/drinken enz, dan gaat nathalia tv kijken en dan kruip ik achter de computer,
daarna ga ik hier de boel opruimen en schoonmaken (doe elke dag wat, dus maandag beneden, dinsdag slaapkamers, woensdag of donderdag badkamer en dan de dagelijkse dingen zoals wc, en stofzuigen)
daarna met nathalia spelen (op dit moment is puzzelen en overrollen met de bal helemaal hot)
als zij naar bed gaat, ga ik meestal ook even liggen, want dan ben ik ook wel op.
als we dan weer wakker worden, gaan we met lekker weer naar buiten. t zij een speeltuin, of gewoon hier voor de deur stoepkrijten. ligt eraan hoe ik me voel.
daarna avond eten maken, eten, met nathalia in bad en daarna helemaal niks meer.
(erwin droogt haar af, doet haar pyama aan enz en legt haar daarna in bed)
savonds zit ik of achter de computer, of met erwin een film kijken.

zo lopen mijn dagen op dit moment wel een beetje.
er zitten ook dagen tussen dat ik me echt rot voel, of zo veel harde buiken heb, dat ik het echt rustig aan moet doen.
dan doe ik echt alleen de wc en nathalia verzorgen en als het even lukt met haar spelen maar meer ook echt niet.
erwin doet dan de rest, zoals stofzuigen en het avond eten maken.
heb ook wel geleerd om de boel de boel te laten. hoe moeilijk het ook is.

liefs, do

Ik heb ook sinds ik Zarah heb veel minder energie. Ik ben een echt avondmens, hou écht niet van vroeg opstaan. Maar door Zarah word ik daar wel toe gedwongen natuurlijk. Met als gevolg dat ik me de halve ochtend doodmoe voel, maar 's avonds ook snel moe ben en naar bed wil! Nou ben ik ook nog eens een slechte slaper, dus al met al: weinig energie dus. Baal ik weleens van, maar gelukkig heb ik over het algemeen een heel vrolijk lief kind, dus dat maakt een hoop goed!
Oh en overdag slapen zou ik af en toe best eens willen, ware het niet dat ik dan 's avonds niet meer in slaap kan komen.

Hier juist meer energie sinds de kinderen er zijn. Natuurlijk zijn er wel eens dagen dat ik me minder energiek voel, maar over het algemeen gaat het wel beter.
Mijn dag ziet er ongeveer zo uit (als ik niet hoef te werken)
als de kinderen wakker zijn op staan, of in ieder geval na 7 uur..... Dan zelf even snel douchen en dan neemt mijn man de kinderen mee naar beneden. Eenmaal aangekleed haal ik de kinderen op, of ik neem de spullen mee naar beneden. Washand over gezicht en billen en dan aankleden. Op de fiets naar Kindergarten om Tijn weg te brengen, 9 van de 10 keer wil Bente dan ook blijven. Eenmaal thuis alleen of samen met Bente ontbijten (Tijn eet daar), wat dingen in huis doen, net wat er moet gebeuren en ondertussen even samen met Bente fruit eten en een spelletje doen. Dan tegen 12 uur weer op de fiets om Tijn op te halen, thuis een broodje eten met zijn drieën en dan gaan ze beiden nog even naar bed.
Dan is het mama tijd, lekker even op de bank met een boek, lap top of even op de wii.
Als de kinderen weer uit bed zijn, gaan we meestal naar buiten, rondje wandelen, fietsen, boodschapjes doen of even naar de speeltuin.
Na 17 uur begin ik met het eten en mogen de kinderen even tv kijken.
De avond is voor mezelf en kijk ik vanaf de bank, of vanachter de strijkplank tv.

Groetjes Danielle

HAHAHA ENERGIE TEKORT

Ik lig al om 21.00 uur te slapen op de bank want ze kunnen er wat van samen.
Ik heb smiddags ook geen tijd om te slapen want hier slapen ze smiddags niet shanice nog soms maar Milton echt niet die moet trouwens naar school. Ik moet zeggen dat het ook een heenweer gevlieg is.
Het is opstaan Milton aankleden die douche savonds met papa en ik ga dan onder de douche met shanice die aankleden eten maken pap en een boterham . Ze aankleden voor jas aandoen en schoenen school milton weg brengen gelijk boodschappen doen dan mijn huishouden in hoeverre het lukt dan milton halen eten weer naar school brengen en dan nog gauw een klusje milton weer halen dan (lekker) in de tuin spelen en voor het eten zorgen opruimen en dan de kids om 20.00 uur naar bed .Ik heb net een energie drankje gehaald hahahaha.

groetjes lisette

Zwaar energie gebrek hier,en ik ken helaas niets ander loop al 10 jaar !!!!! met extreem energie tekort maar ik heb dan ook M.E. Dit is dus niet echt beter geworden met 2 kids, ik kan dan ook niet werken want na het huishouden en de kinderen verzorgen( waarvan een autistisch is) is mijn energie HELEMAAL OP.

Een doordeweekse dag

Mijn dag: 06.30-07.00 Zilvian fles. Ik douchen
08.00 Samen met Zifjon ontbijten en wassen en aankleden.
08.30- 20 min lopen naar peuterspeelzaal
09.15 20 min terug lopen van psz
10.00 Zilvian op bed en ik race door het huis heen.
11.00 Zilvian fles
11.30 20 min heen lopen Zifjon ophalen van psz
12.00 20 min terug lopen van psz.
12.30 gezamelijk broodje eten
13.00-15.00 beide kids op bed en mama ook.
15.00 fruit tijd en Zilvian fles.
15.00-17.00 spelen met kids ff naar buiten of wat dan ook er nog in huis moet gebeuren.
17.00 Zifjon achter tv zetten en eten koken.
17.30 eten en manlief thuis
18.00 Zifjon in bad en Zilvian fles
18.30 beide kids op bed.

En dan begint de spook avond met Zilvian tot 22.00 en val ik dood neer in mijn bedje totaal oververmoeid en vaak gespannen van de hele dag haasten en rennen.

* Ik haal energie uit mijn zonnestraaltjes want voor hun doe ik dit allemaal. verder gaat Zifjon elke maand een weekend uit logeren en doe ik dingen voor mijzelf zoals scrappen en heb ik rijlessen 1x in de week. En zoeken we ieder weekend de natuur op met de kids want zee lucht of boslucht doet me relaxen.

liefs van Mariska

Soms veel energie en soms ook weinig... Nu het zo'n mooi weer is heb ik vaak veel energie!
Met drie kleine kinderen is het wel altijd wat, dus lekker relaxed iets doen is er niet bij, maar toch heb ik wel af en toe wat tijd voor mezelf!
Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn als de oudste na de zomervakantie naar school gaat. Voordeel is dat hij de hele dag op school blijft (tot 14.30 uur en als ik werk tot 18.00 uur) en ik op 5 minuten lopen van school woon.
Dan zal het wel een stuk rustiger worden hier.... de oudste vraagt namelijk de meeste energie, hij is echt toe aan school en verveelt zich nogal eens als er geen kindjes buiten spelen en hij met z'n kleine broertje en zusje moet spelen haha.
Groetjes, Noor

Nou, zo te lezen is het een herkenbaar iets!
Twee bruiloften binnen anderhalve week verder, kan ik zeggen dat ik MOE ben. Gek he?

Doet me goed te horen, dat het ook gewoon bij de 'kind-fase' hoort en dat ik me verder er maar even niet druk om moet maken.

Terug
Bovenaan