energieloos en misselijk

Hoi Mama's in spé,
Wat fijn dat er een forum bestaat.. ik ben nu voor het eerst 7 wkn zwanger en soms voel ik me hier 'alleen' in want niemand weet het nog in mijn omgeving (ja mn man.. )
sinds een halve week voel ik me energieloos en constant misselijk,maar ik geef niet over. Het voelt alsof ik de hele tijd trek heb(ik hoor soms mn buik knorren ;) )dus dan denk ik ;wat zal ik gaan eten? maar bij het idee wat ik dan wil eten.. word ik alweer misselijk..en eet ik maar even niet maarjah zo heb ik ook geen energie.. en zo is het cirkeltje rond.. vind het vervelend dat ik zo met ''wat&wanneer eet ik'' bezig ben. Op dit moment vind ik fruit heel lekker..dus dat eet ik ook meer.. alleen die zure nasmaak maakt me weer misselijk...

Wat ik ook moeilijk vind, omdat niemand het nog weet..moet ik telkens smoesjes verzinnen..wat ik voel.. ben gister ook ''ziek'' naar huis gegaan van mn werk.. volgens mij hebbn ze een vermoeden.. ik en mijn collega's zijn best open naar elkaar..zullen ze het merken dat ik een leugentje om bestwil vertel?

nou dit zijn weer een regenbui van klachten,maar in 1e instantie ben ik (en mn man) heel blij met het feit dat er een wondertje in mn buik groeit, onvoorstelbaar..

Wat zijn jullie ervaringen? Ook de hele dag zo bezig met (niet) eten? heeft iemand tips?
Zijn er ook zwangeren die niet boven de wc hangen?

ben benieuwd naar jullie antwoorden...

Hoi

Een herkenbaar verhaal. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger van onze tweede en ik ben nu gelukkig niet zo misselijk, maar ik heb wel continu trek. Ik hoop ook dat ik niet zo misselijk ga worden.

Bij onze eerste ben ik heel erg misselijk geweest en hing elke ochtend boven de pot. Wat bij mij het beste hielp was 's ochtends in bed een eierkoek eten en voor de rest de hele dag door kleine beetjes eten. Je moet zeker blijven eten, want anders wordt je juist nog misselijker.

Ik hoop dat hier iets aan hebt.

Probeer er ondanks de kwaaltjes ook van te genieten ookal kan dat soms best lastig zijn.

Groetjes

Bedankt voor je reactie.. een eierkoek eten.. klinkt best lekker ;) ga ik proberen. .
Vanmiddag heb ik bij trek elke keer een sneetje donkerbruin brood gegeten,daardoor viel het vanmiddag mee met de misselijkheid.. waarschijnlijk was ik beter verzadigd ;)

Ondanks probeer ik er ook van te genieten..
groetjes

Hoi herken t ook helemaal:). Ben de hele dag met eten bezig, maar vind nog niet zo veel meer lekker... Lastig. Ook drinken, heb dorst maar weet niet wat ik wil... Proef sinds vandaag ook mijn speeksel heel de dag alsof ik steeds water in mijn mond heb. Eten en drinken helpt wel voor even en dan weer een knorrende buik. Ik gebruik nu 1 dag homepathische druppels van a. Vogel. Nux vomitas en dit lijkt welwat te helpen. En extra vitamine b. Hoop wel dat t minder wordt heb er de vorige keer tot 16 weken last van gehad niet echt genieten dus. Wel een goed teken trouwens die misselijkheid. Pfffff
Succes jij ook. Misschien helpen bij jou crackot crackers ook, een beetje zoet en luchtig. Als jij een idee hebt laat t me,maar effe weten. Gr bowi 7wkn+2dgn

Hoi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Herken het. Ik heb dan honger en als ik dan eet staat me dat in 1 keer tegen en moet dan echt stoppen. Ik heb het vooral als ik vlees eet s'avonds. Dus dan maar extra groente dat vindt ik nu echt heerlijk. Heb voor de rest af en toe misselijk maar niet boven de pot gehangen. Ben veel moe, stemmingswisseleningen, vaak plassen en af en toe licht in het hoofd. Misschien helpt fruit eten s'ochtends. Dat helpt bij mij als ik beroerd voel s'ochtends

liefs

Nou 1 tip: Eet niet te veel in een keer. Gister flink gezondigd na een week netjes gezond eten. We waren op visite bij mijn ouders en toen kwam mijn vader met het geniale idee om kapsalon te eten. Ik weet niet of iemand dat kent... kebab met patat en kaas en knoflooksaus erbij. Super lekker en ik eet het eigenlijk nooit omdat het zo super zondigen is. Maar ik heb het ook meteen mogen bekopen hoor! Hele nacht last van mijn maag en darmen gehad. Nu nog steeds. Dat is een fout die ik niet gauw nog een keer zal maken hahaha...

Mijn vorige zwangerschap was ik de hele 9 maanden veel misselijk. Gelukkig maar 2x boven de wc gehangen. Maar wel vaak, weinig eten, dat hielp inderdaad goed. Uiteindelijk toch 25 kilo aangekomen, na 8 maanden eindelijk weer op m'n eigen gewicht. En met 9 maanden weer zwanger.. :) Ben gelukkig nu niet zo misselijk, hoef 's morgens voor 't opstaan niet wat te eten, dus dat is al een heel verschil. Hopelijk blijft 't zo goed gaan, ben nu 7,5 week.
Liefs

He!

Ik ben in de ochtend misselijk en heb ontzettend last van maagzuur.
Dit had ik bij de 1e ook en dit is tot het eind gebleven.
Ik heb ook dat honger gevoel, omdat ik dan het idee heb als ik iets eet gaat het wel over.
Wat onzin is natuurlijk.
Helaas is er weinig tegen te doen.
Bij mij helpt het eten van wilhelmina pepermunt, drinken van melk, vla en en een banaan.
Misschien kan je het ook proberen? En eet inderdaad geen zuur fruit dat maakt het allemaal erger voor je maag!
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan