enige tips????

onze kleine meid is alweer bijna 3 weekjes oud.

nu huilt ze best wel veel.vooral s middags en s avonds.

zijn er mensen die hier tips voor hebben???

alvast hartelijk bedankt.

esther27

Is misschien zon schommel niets voor je

ik heb namelijk van een vriendin van me begrepen dat dat best wel eens helpt bij "huilbaby's"

ik zou eens kijken op marktplaats want ze zijn in de winkel wel erg duur.

misschien heb je dr wat aan

liefs Danielle
36wk en 2dg

Hoi Esther,

Er kunnen tal van redenen zijn. Een heel logische is dat ze het fijn vind om bij je te zijn. Ze heeft toch bijna haar hele leventje lekker bij jou gezeten en nu ineens is ze 'alleen'. Dat zal best even wennen zijn. Je kunt ze gelukkig niet verwennen (wel wennen), zeggen ze altijd. Ik heb mijn zoontjes veel bij me gehad, zeker in het begin. Onze tweede heb ik vaak in een draagdoek bij me gedragen omdat dit praktisch is als er nog een hummeltje rondloopt en omdat hij een enorme knuffelkont is!

Maar zoals de andere reacties ook al aangeven, er kunnen andere redenen spelen. Goed opletten of ze verkouden is (bij een oorontsteking doet liggen pijn, geloof ik), of ze goed reageert op het eten, of ze goed heeft geboerd, dat soort dingen.

Succes en veel plezier!
Jo

bedankt voor jullie reacties.

en jo,ik zal eens opletten bij dingen die jij hebt gezegd,zoals oorontsteking enzo...

maar het is ook net wat jij zegt,dat ze zolang bij mij heeft gezeten en dan nu alleen is,maar ik zal goed opletten.

bedankt allemaal.

Hoi!

Onze zoon huilt sinds een paar dagen ook veel (hij is bijna 3 weken oud).
Als tip kreeg ik van een vriendin, die helemaal dol werd van een huilende 6 week oude dochter, om het boekje van Ria Blom 'Regelmaat en inbakeren' te kopen. Mijn moeder heeft het voor me gehaald en het is een heel prettig boekje om te lezen en voor mij heel herkenbaar en duidelijk. Inmiddels zijn we hier begonnen met de 'regelmaat' en heb ik hem met een benendoek ingebakerd. Hij ligt vanaf nu gewoon in zijn kamertje boven te slapen en niet meer in de woonkamer beneden.

Succes!!

Hoi Esther,

Zelf ben ik begin december uitgerekend. Moet dus nog ervaren hoe het allemaal gaat, maar ik heb uit mijn omgeving wel al een hele goede tip gekregen: de bakerzak.
Dit gaat niet zo ver als inbakeren (waardoor kinderen ook minder 'afkickverschijnselen' hebben bij het afbouwen), maar werkt wel net zo goed.
Het is eigenlijk een slaapzakje zonder mouwen. Zit dus niet zo strak als inbakeren, maar werkt wel net zo: je kindje slaapt in een veilig coconnetje en kan zichzelf niet wakker maken door rondmaaiende armpjes. Ik kreeg hier een beter gevoel bij, vooral omdat de doeken bij inbakeren nog wel eens los kunnen gaan. Dat vond ik een eng idee.

Nogmaals: ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar was zeker van plan dit te proberen als onze kleine straks onrustig slaapt.

Voor meer informatie kun je kijken op www.bakerzak.nl. Daar staan ook heel veel ervaringsverhalen van moeders die wel een beetje op de jouwe lijken.

Succes!! Anine

Terug
Bovenaan