Enkele dagen voor de bevalling maar nog geen teken van bevalling...

Hey

Binnen enkele dagen ben ik uitgerekend maar heb geen teken van bevalling... gyneacoloog verwacht ook niet dat het snel zal gebeuren en stellen voor de bevalling in te leiden...
Hoe herken ik de start van de bevalling buiten het breken van de vliesen en verliezen van de slijmprop?
 
Als het geen groter risico is zou ik nog rustig afwachten. Het komt vanzelf of niet.
Je weet het gewoon niet.
Zelf bij de eerste ingeleid met 40+11, positieve ervaring.
 
Het kan ineens snel gaan. Ik was op een woensdag voor controle bij de gyn. Alles zat nog potdicht en zij zei precies hetzelfde: voorlopig nog geen bevalling hoor! Volgende week gaan we inleiding bespreken. Had zij het even mis ;) die zondag bevallen haha
begon hier trouwens wel midden in de nacht met gebroken vliezen. Die dag ervoor echt nog 0 tekenen. Had helemaal nergens last van, voelde me kiplekker!
 
Ik voelde me de dag voordat de bevalling begon niet heel fit. Beginnend verkoudheidsgevoel, zeg maar. Mijn verloskundige had al van te voren aangegeven dat dit een van de tekenen kon zijn dat er langzaamaan iets op gang kwam. De avond dat de weeën begonnen, zijn we nog een kussentje voor de babykamer (nesteldrang) gaan kopen en daar liep ik al niet meer zo makkelijk en zat mijn broek ineens erg strak, als ik ging zitten. 2 uur later begonnen de weeën door te zetten. En 14 uur later was onze dochter er. De slijmprop verloor ik pas bij aankomst in het ziekenhuis en mijn vliezen hebben ze gebroken in het ziekenhuis, waarna ik meteen mocht gaan persen. Ik ben met 40+3 bevallen. Met precies 40 weken stond ik nog op de loopband in de sportschool.
 
Dat er nu nog geen tekenen zijn zegt helemaal niks hoor. Bij mijn eerste heb ik hele dag nog over de markt gewandeld, niks aan de hand. Toen we thuis gingen eten begon het ineens met lichte buikpijn en daar was ineens het begin. Ben toen bevallen met 41+4
 
Bij mij ook geen voortekenen. Op de uitgerekende datum, op een vrijdag, naar de VK geweest. Alles in orde en geen voortekenen, toen al besproken dat ik de week erna gestript zou worden. De hele dag door nog dingen gedaan. om 6 uur boodschappen gedaan en gegeten. Rond 9 uur kreeg ik wat lichte buikkrampen en dacht dat ik gewoon even naar het toilet moest maar toen voelde ik de krampen komen en gaan dus toen bedacht ik me opeens, joh dit zijn weeen! Haha. In de nacht werden ze heviger en de volgende dag ben ik bevallen met 40+1.
 
Dat is heel verschillend. Ik heb 3 weken met 2 cm ontsluiting gelopen en dan nog eens 3 dagen met 4 cm. Uiteindelijk braken mijn vliezen nog volledig onverwacht
 
Terug
Bovenaan