Enorm onzeker

Ik lees hier allerlei vrolijke berichten van mama's die er naar uit zien om hun kindje te zien. Ik heb dat helemaal niet, is dit raar? Zo lang het er nog veilig in zit en ik nog niet hoef te bevallen dan ben ik blij. Zie enorm op tegen de bevalling, het is dan ook de 1e keer en weet echt niet hoe ik me nu moet voorbereiden. Daarbij komt nog dat hij/zij in een stuit ligt en hopelijk hebben ze van de week tijd om te draaien. Ik word er erg onzeker van allemaal, weet niet waarop ik me nu moet voorbereiden en kan ik het straks allemaal wel? Voel me schuldig omdat ik er nu nog niet naar uit kan kijken om de kleine te zien. Bah, het verpest gewoon een beetje mijn verlof wat ik nu pas deze week voor het eerst heb. Ben nu 36,5 week dus het gevoel om de kleine te zien moet wel snel komen toch?!! Hellupp.....

Heb je al een boek ofzo gelezen? Ik lees nu veilig bevallen, en het helpt enorm om minder tegen de bevalling op te zien. Bomvol tips en van alles watbje kan verwachten, helpt mij echt om minder in paniek te raken als ik aan de bevalling denk, en het helpt heel goed ter voorbereiding. Verder moet je denk ik niet proberen te voelen wat andere mensen voelen, een gevoel kan je niet dwingen, raak je alleen maar meer gestresst als het niet komt. PMisschien krijg jij dat gevoel pas als je baby op je buik ligt, is echt niet raar!probeer gewoon te ontspannen en als je er van geniet dat ze/ hij nu nog in je buik zit; mooi toch, heerlijk lekker van genieten en niet je verlof laten verpesten!

Heb je al een cursus bij gewoond over bevallen.
Bespreek je angst met je vk. Is niet goed om met veel angst de bevalling in te gaan.

Daarbij denk ik dat iedereen wel tegen de bevalling op.ziet. ene dag denk ik laat maar komen, ben er klaar voor. Andere moment denk ik whaaa ga ik het wel redden

X yvonne

Helemaal niet raar hoor!wij verwachten zo over 8 a 7 weken ons 3de kindje en kan er ook enorm tegenop zien als de kleine er straks is...hoe gaat straks met 3?hoe ga ik straks de aandacht verdelen tussen die 3?hoe gaan de nachten?onze zoon van 17 mnd slaapt nog niet eens door!zal ik het volhouden?hoe hou ik mn huishouden bij?hoe ga ik het doen met bv en een kleine vent van 18mnd in huis?heb soms best erg en denk dan:waar zijn we aan begonnen?aan andere kant kijk ik wel erg uit naar de komst van onze 3de spruit en ben erg benieuwd hoe die eruit ziet enzo,bevallen zie ik niet heel erg tegenop dat is het niet...meer de 1ste maanden erna...die zijn mijn favoriet dan ook nooit zo geweest,meestal na 3 mnd vond ik het leuk worden...
maar maak je geen zorgen dat gevoel komt vanzelf straks met de kleine op je buik...ook al is het ook erg wennen het begin en niet alleen maar rozengeur en manenschijn.....tenminste zo heb ik het ervaren

liefs jootje

nou ik verwacht dus met een week of 7 nr 4 maar vind het ook nog een sport hoor. sowieso die bevalling wat ik een crime vind..komt ook door ervaringen van laatste keer. maar ik moet eerlijk zeggen zou zeggen laat over je heen komen je weet nog niet wat het is.. heerlijk. soms denk ik wast maar nr 1 wist ik niet wat het was en is het nog onbezonnen. maar mamajo83 ik herken je verhaal wel hoor. bij mij slapen ze alle 3 wel door en mijn kleinste is 3 maar toch, hoe ga kdit weer doen? heen en weer naar school en een kleintje.. hoe doe kme huishouden ga kdat redden..en zoals je zegt niet alleen rozegeur en maneschijn. hoewel kdat wel meer met de 1e had.. vond het heerlijk.. lekker op mijn bed.. iedereen komt je word overladen met kados. en je hebt er maar 1 dus wel alle tijd om bij te komen vond ik. geef je je kindje bijv om 7 uur smorgens een fles en ze slapen weer nou jij draai je ook nog ff om.. vind dat wel anders met meerdere kinderen. nou we zien twel hoor.. heb eerst zoiets van bevallen.. en schijt daar al van in me broek en de rest kom wel haha

het is ook enorm spannend allemaal, en inderdaad je weet gewoon niet wat je te wachten staat!
Voor de bevalling ben ik gelukkig nooit bang geweest, heb het op me af laten komen en geprobeerd rustig te blijven en dat is me redelijk gelukt! Ben nu 3 keer bevallen en het gaat me (gelukkig) goed af,hahahaha
Herken je gevoel wel hoor, waar moet je je in godsnaam op voorbereiden?? Vertrouw me als de kleine er is weet je precies wat je moet doen volg gewoon je eigen gevoel en laat je zeker niet gek maken door de vele goede adviezen van mensen om je heen!! Ik heb me toen de 1e er was ook nog best wel eens onzeker gevoeld hoor. Dat hoort erbij en heeft elke moeder zeker last van!! Probeer je niet druk te maken (ja weet het makkelijker gezegt dan gedaan) laat jezelf nog even verwennen voor de kleine er is, uit eten, bioscoop, zwangerschapsmassage (aanrader!!) naar de kapper! enz kom even goed tot rust voor de kleine er is. Laat het op je af komen en geniet ervan!!

hoi hio

ik sluit me bij iedereen aan, de bevalling is eng en je weet nooit! wat je te wachten staat, stuit of niet.
de vorige keer was ik daar op gefocused.

maar door alle problemen nu en zelfs de vk weet niet hoe de bevalling straks gaat met mijn verwondingen heb ik de angst goed uitgesproken en denk ike r niet al te veel aan.

Ik focus mij nu op het eindresultaat:
straks heb ik een prachtige baby in mijn armen
straks kan mijn ribben eindelijk gaan genezen
straks kan mijn bekken eindelijk gaan genezen
straks ben ik van alle hormonale klachten af
straks ben ik mijzelf weer
Van de zomer ga ik lekker zwemmen met mijn beide dochters!
Dit houdt mij op de been

En hoe ik de nachten ga redden? dat zie ik straks wel, ik ga voor hulp vechten, we hebben nu thuiszorg en die zouden mij opnieuw indiceren na de bevalling, aangezien het onbekend is hoe ik eruit kom. (botten kunnen opnieuw breken)

Heey meid,

Ik snap je angsten wel hoor. Ik ben nu zwanger van onze 2e en vraag me ook af hoe het allemaal zal gaan. Het voordeel van een eerste is idd wel dat je nog niet weet hoe een bevalling voelt. Maar ja, elke keer is anders zeggen ze. Ik zie niet heel erg tegen de bevalling op, de kleine moet er toch uit en het gaat pijn doen maar wat je ervoor terugkrijgt, daar doe je het voor! Ik was de pijn niet meteen vergeten, maar wel binnen een paar weken.

Ook ik zie het meeste tegen de eerste maanden op. Onze dochter was erg onrustig de eerste 3 maanden en toen vond ik het best pittig. Ik ben nu het meest nieuwsgierig naar hoe de kleine zal zijn, en hoe ze reageren op elkaar.

Momenteel kunnen we weinig anders doen dan afwachten en evt wat lezen over de bevalling. Ik zou daar wel mee oppassen, het kan je ook nog angstiger maken. Ik woon vlak bij Zwolle en wij zijn hier aardig nuchter. Het zit erin en moet eruit dus komt u maar hihi. Maar zo is het wel vind ik. Probeer zo ontspannen mogelijk te blijven, dat is het beste voor jou en de kleine.

Succes!!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan