Enorme honger

Hallo meiden,

Onze Tim is zo'n hongerige baby. Echt niet normaal. Het is geen zuigbehoefte, want hij doet lang genoeg over zijn fles en wil zijn speentje over het algemeen niet. Een flesje water kan hij ook niet waarderen.

Hij drinkt nu gemiddeld 5 flessen per dag. We moeten echt moeite doen om onder de liter per dag te blijven. Het liefst wil hij meer, hij blijft honger hebben.

Ik zit nu te twijfelen: meer water op zelfde hoeveelheid voeding of overstappen op speciale voeding voor hongerige baby's. Advies van cb ga ik niet vragen, ik heb daar erg slechte ervaringen mee.

Iemand tips?

Gr Ingrid

Als ik het zo lees, zou ik voeding voor hongerige baby's proberen.Overleg desnoods nog met de verloskundige of huisarts?

Groetjes Tamara

poe durf het niet te zeggen, geen ervaring met flesvoeding.....
Logisch nadenkend zou ik zeggen dat je misschien wat meer moet verdunnen, omdat het nu buiten zo warm is hebben ze natuurlijk ook meer behoefte aan vocht.
En tja..... als ik mocht kiezen uit een flesje voeding of een flesje water dan wist ik het ook wel.... jullie Tim is een echte smulpaap :)
Maar niet een slecht idee om even navraag te doen bij de huisarts

Liefz en succez! Esz

Ik ben met Tjerk maandag begonnen met andere voeding. Ik doe nu 3 scheppen van de eerste voeding die ik had en 1 schep voor hongerige baby's. Heb geen advies aan dokter, cb of iemand gevraagd. Ik vond hem hongerig en hij is nu veel meer tevreden. Als ie dat niet meer is, vervang ik nog een schep gewone voeding door die voor hongerige baby's. Ik durfde niet helemaal over te schakelen omdat ie dan misschien last van darmkrampjes zou kunnen krijgen.Weet niet of dat helpt maar hij heeft er in ieder geval nog geen last van en heeft keurig 1 poepluier op een dag.

@supertje: dat is precies de reden dat verdunnen inderdaad geen optie is. Fijn om te lezen dat jij ook op eigen initiatief andere voeding gebruikt. Van het cb heb ik nog nooit een fatsoenlijk advies gehad. Toen ik ze vertelde over Tim zijn slaapproblemen was het enige wat ze zeiden : "Tja, dat is wel vervelend, ja". Daar heb ik dus niets aan.
Kan het geen kwaad om in 1 fles meerdere soorten voeding te doen?

Volg je gevoel hoor je kunt het idd net als supertje op die manier doen.
kijken of Tim dan beter voldaan is zoniet dan half half snap je wat ik bedoel.
ik heb hier ook nog nooit fatsoenlijk advies gehad hoor en bij floortje was het helemaal een ramp.
Ik zou zeggen probeer het gewoon is het het niet kun je altijd nog advies vragen......
Je mag flesvoeding van hetzelfde merk mengen behalve hypo allergeen en bij koemelk allergie maar dat spreekt voor zich denk ik......

liefs louise

gewoon je gevoel volgen!
wij zijn zonder advies over gestapt naar voeding voor gevoelige darmpjes. maar alicia is nu 7 weken en krijgt al 165cc en nog is ze niet tevreden.
maar de andere voeding trekt ze niet met haar darmpjes :(

Terug
Bovenaan