Enorme onzekerheid: eten in buitenlands hotel

<p>Hebben jullie ook zo’n last van enorme onzekerheid als je in een (goed) restaurant eet in het buitenland tijdens de zwangerschap?</p><p>Wij verblijven in een erg goed 4 sterrenhotel met goede keuken in Oostenrijk en als toetje kregen we pannenkoekjes met mango ragout en walnootijs. Ik dacht: moet kunnen. Toen we het kregen leek het enorm op acteur Suzette dis ik vroeg of er alcohol inzat. Dit vroegen ze na: “Nee, mevrouw, geen alcohol zit erin”. Dus ik nam een goede hap met flink wat saus, opeens een erg sterke smaak. Ik schrok en heb niks meer kunnen eten. Later nogmaals gevraagd, kwam de chef: “Mevrouw, er zit 0% alcohol in, 100% zeker.” Maar is het dan ook niet met alcohol bereid? Want wat was die scherpe smaak? “Mevrouw er zit echt geen alcohol in”. Zelfs mijn vriend moest het nogmaals vragen aan de receptie en hetzelfde antwoord en jog kan ik het noet loslaten.</p><p>Ik vind het echt heel moeilijk om in een restaurant goed te kunnen kiezen en alle risico’s uit te sluiten, omdat ik juist zo onzeker ben :(</p>

Niet lullig bedoeld maar ik herken ondertussen je naam door al deze topics waar veel mensen het prima zouden kunnen relativeren of los laten. Ik vind het echt geen gezond gedrag. Hoe moet dat als straks de baby er is? Als je dat nog niet hebt gedaan moet je misschien eens overwegen om hulp te zoeken

Niet lullig bedoeld maar ik herken ondertussen je naam door al deze topics waar veel mensen het prima zouden kunnen relativeren of los laten. Ik vind het echt geen gezond gedrag. Hoe moet dat als straks de baby er is? Als je dat nog niet hebt gedaan moet je misschien eens overwegen om hulp te zoeken

Als het zo vaak is gevraagd en er word iedere keer gezegd dat er geen alcohol in zit, zal dat er ook niet inzitten. 
In het buitenland gebruiken ze vaak andere specerijen dan wij in Nederland gebruiken, die dus ook sterker/scherper kunnen smaken.

maak je niet druk, je hebt het vaak genoeg gevraagd en iedere keer hetzelfde antwoord gekregen. Leg er niet teveel druk op (aan de reactie hierboven te merken doe je dat met meer dingen), dat is niet goed voor je mentale staat en voor je kindje. Relax! 

Ik zou me niet te druk maken. Heel eerlijk, ik begrijp de hysterie over eten dat met alcohol bereid is niet helemaal. Natuurlijk drink je niet tijdens je zwangerschap, en iets met een hele sterke likeur eet je natuurlijk ook niet. Maar een pastasaus die bereid is met wijn of een kaasfondue waar wat wijn door zit heb ik persoonlijk niet vermeden tijdens de zwangerschap. Als je een pak appelsap een dag laat staan zit er ook 0,5% alcohol in - en daar hoor je niemand over. 
Daarbij denk ik echt dat er geen alcohol in zit als meerdere mensen je verzekeren dat dit niet het geval is! Probeer iets relaxter te zijn hierin, vooral ook voor jezelf!
Mij hielp op vakantie als ik niet precies wist wat wat was om iets uit te zoeken waarvan ik zeker wist dat het gaar zou zijn en ik het wel mocht (dus geen rood vlees), bijvoorbeeld kip. En daarnaast at ik sowieso geen rauwe vis, geen rauwmelkse kazen en geen toetjes waarvan ik zeker wist dat er rauwe eieren doorheen zaten (zoals tiramisu bijvoorbeeld). Verder heb ik het redelijk losgelaten, je kunt niet alles 100% controleren en meer dan je best kun je niet doen.

Ik werk zelf in een restaurant waar wij alcoholvrije cocktails en koffies schenken. Ook daarover krijg ik wel eens de vraag of het echt wel zonder alcohol is, maar dat is gewoon de smaak van de siroop die erin zit. Je kunt het vergelijken met onverdunde limonade. Het personeel weet echt wel waar ze over praten en zal echt niet het risico lopen dat ze jou iets hebben gegeven wat je niet mocht hebben nadat je hier nadrukkelijk om hebt gevraagd. Daarnaast was het in Oostenrijk en niet in een of ander derdewereldland.
Ik zou me ook niet zo druk maken. En zolang jij gewoon voor je zelf met een gerust hart kan zeggen dat je redelijkerwijs op je eten hebt gelet, je hebt niet gerookt en gedronken, dan heb jij gedaan wat je kon voor je kindje.

[quote quote=10237774]Niet lullig bedoeld maar ik herken ondertussen je naam door al deze topics waar veel mensen het prima zouden kunnen relativeren of los laten. Ik vind het echt geen gezond gedrag. Hoe moet dat als straks de baby er is? Als je dat nog niet hebt gedaan moet je misschien eens overwegen om hulp te zoeken[/quote]
Mee eens... ik zie ook meerdere topics van je voorbij komen. Je bent er echt extreem mee bezig. Probeer het een beetje los te laten. Ga er van uit dat er geen alcohol in zat, gezien dat 10x tegen je verteld is. En zelfs al zou er wel een vleugje alcohol in gezeten hebben, so be it! Daar krijgt je kindje ECHT NIKS van!! 
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik af en toe een klein slokje wijn gedronken, en soms kleine hapjes genomen van meerdere 'verboden' producten voor zwangeren.. en mijn kinderen zijn super gezond! T is heel wat anders als je elke dag een glas wijn zou drinken of een broodje filet american zou eten.
Dus alsjeblieft... relax een beetje!!!!!!!! En GENIET van je zwangerschap ipv je overal druk om te maken!

[quote quote=10237774]Niet lullig bedoeld maar ik herken ondertussen je naam door al deze topics waar veel mensen het prima zouden kunnen relativeren of los laten. Ik vind het echt geen gezond gedrag. Hoe moet dat als straks de baby er is? Als je dat nog niet hebt gedaan moet je misschien eens overwegen om hulp te zoeken[/quote]
Mee eens... ik zie ook meerdere topics van je voorbij komen. Je bent er echt extreem mee bezig. Probeer het een beetje los te laten. Ga er van uit dat er geen alcohol in zat, gezien dat 10x tegen je verteld is. En zelfs al zou er wel een vleugje alcohol in gezeten hebben, so be it! Daar krijgt je kindje ECHT NIKS van!! 
Tijdens mijn zwangerschappen heb ik af en toe een klein slokje wijn gedronken, en soms kleine hapjes genomen van meerdere 'verboden' producten voor zwangeren.. en mijn kinderen zijn super gezond! T is heel wat anders als je elke dag een glas wijn zou drinken of een broodje filet american zou eten.
Dus alsjeblieft... relax een beetje!!!!!!!! En GENIET van je zwangerschap ipv je overal druk om te maken!

Terug
Bovenaan