Enorme onzekerheid: eten in buitenlands hotel

Wat vervelend voor je, ik denk dat dat je erg in de weg kan zitten in het dagelijks leven.
Zelf kan ik dit makkelijk loslaten en ik heb voor mijzelf de regel: als het niet goed voelt, dan eet ik het niet. Ook al zegt iedereen dat het gewoon kan. En hetzelfde met antwoorden. Als ik vraag: ‘is dit alcoholvrij/gepasteuriseerde melk in de kaas etc.?’ en ik krijg een antwoord, dan vertrouw ik op dat antwoord. Als ik dat toch niet geloof, kan ik het net zo goed niet vragen:) Wie weet kan je er zelf ook zo over na gaan denken. Het scheelt voor jezelf zoveel gedoe!

Hier hetzelde gehad met roomijs. Was "baileyssmaak". Toen ik vroeg van is dit dan bereid met likeur, kreeg ik het antwoord "nee hoor". 
Nu is het zo dat ik bij het proeven echt ook een scherpe smaak had en ik was er van overtuigd dat het alcohol was (niet dat ik daar een drama van gemaakt heb, ik kan dit behoorlijk relativeren). Mijn man daarentegen was wat kwaad en ging toch nog eens gaan vragen of er effectief niets in zat. Het antwoord was "meneer, wij verkopen ons roomijs aan kinderen, hoezo zouden wij daar dan alcohol in verwerken?"
Heb dan één keer per ongeluk een aperitief gedronken met alcohol (was zogezegd alcoholvrij) en dan paar keer een half glaasje. Babyboy hier doet het nog altijd goed, is voor op gewicht en lengte, die heeft er dus geen last van gehad ;) 

Ik ben op vakantie in Nicaragua en maak me geen zorgen over het eten. Misschien eet ik per ongeluk wel eens iets verkeerds, maar zorgen en stress zijn minstens zo slecht voor de baby als een keertje iets verkeerds eten/drinken. Hier drinken de zwangere dames trouwens gewoon elke dag een glaasje alcohol! En ook tiramisu enzo wordt niet vermeden. Daar doe ik dus niet aan mee, hahaha!

Terug
Bovenaan