enorme twijfel

Ik zag zo juist bij Hart van Nederland dat er een gezond 14 jarige meisje in ons land is overleden aan de mexicaanse griep.
Ik had net goed en wel besloten dat ik me eigen niet wilde laten inenten. Nu weet ik het niet meer...
Ik twijfel ontzettend.
Wat doet het met mijn kind als ik de griep krijg? Wat voor gevolgen heeft het op de langere termijn?
Wat zijn de gevolgen van de inenting voor mijn kind?

Niemand kan hier antwoord op geven, ik wordt GEK!

Wie nog meer hier weet absoluut niet meer wat ze moet doen? Veel mensen (waaronder ik zelf ook behoorde) willen de enting niet ivm het onbekende.
Maar wat als?....

Pffff...lastig

weet je.... ik denk niet dat dat kindje echt niks had...
aan de gewone griep sterven in ons land jaarlijks ook erg veel mensen.... voornamelijk mensen die al ziek waren of zwak....

ik neem de inenting niet ik doe de normale jaarlijkse griepprik ook niet zelf werk ik in de zorg kraamzorg en tja ook daar loop ik risico maar mijn zoontje zit op school en ook daar loop je risico in het nieuws was al dat er 3 scholen in breda besmet zijn met de mexicaanse griep laten wij daar nou wonen... alleen mijn zoontje zit in teteringen op school.....

ik denk dat we dan bezig kunnen blijven in een winkel loop je ook het risico....

mijn verloskundige is er nog niet over begonnen en op mijn werk zijn er wel regels geen handen meer geven end maarja ik doe dat dus wel....

slim?? ja dat weet ik dus niet....

je schiet er wrs niks mee op met mijn verhaal maarja....

succesmet je keuze

Heeey,

Ik denk ook niet dat ik me laat enten! Ik ben een gezonde vrouw en kan me niet heugen dat ik de griep heb gehad......wel vaak verkouden, maar ja....

Ik sta zelf voor groep 1 waar het besmettingsrisico erg hoog ligt uiteraard! Ik ga het niet opzoeken, want als in mijn klas de 1e melding is van mexicaanse griep, blijf ik gewoon thuis.

Ik weet dat je het ergens anders ook op kunt lopen, maar in de klas ligt het gewoon wat anders; kinderen met snotneuzen en ongewassen handjes, hoesten/niezen zonder de hand voor de mond, veel lichamelijk contact onderling, enz enz enz!

Maandag gelijk even naar de directeur om dit kort te sluiten.

Ik heb een nichtje, zij werkt op het ziekenhuis en zelfs zij gaat niet enten! Zij is nu 26 weken zwanger.

Ik ga dus niet enten, tenzij er iemand komt met keiharde bewijzen dat het geen kwaad kan!

Ik ben wel benieuwd hoe jullie tegenover de enting staan allemaal!

Liefssss

Hi Nicole,

Ik begrijp je twijfel, heb ik zelf ook, maar het gebeurt ook echt dat er gezonde mensen sterven aan een gewone griep. Dit komt dan alleen niet in het nieuws. Ik werk zelf op een middelbare school, een hele verkeerde plek natuurlijk, omdat jongeren het vaakst getroffen worden. Mijn verloskundige raadde het me af om in te enten. Ikzelf was er ook niet voor. Google maar eens wat er nu in die inenting zit, allemaal schadelijke stoffen als kwik, alliminium enz. die schadelijk zijn voor de kleine. Ik ga nog wel naar de huisarts om zijn mening te horen, maar me gek laten maken, ben ik niet van plan. Ik leef gezond, let op hygiene. Dat is wat ik kan doen.
Succes!
x Taraneh

hoi,

Ik heb ook een brief gehad dat het verstandig is om me te laten inenten.
Het is dan de bedoeling dat je 2x een prik moet hebben.

er is bij mij uitgekomen dat ik bronchitis heb sinds de zwangerschap van de eerste en zit dus nu in een verhoogde risicogroep.
Wil volgende week toch even aan de vk vragen wat zij ervan vindt.

groetjes lenie

Wat ik van mijn vk heb begrepen is dat de Mexicaanse griep niet schadelijk is voor je baby en dat je als zwangere ook geen verhoogde kans hebt om 'm te krijgen. Wat je wel hebt als zwangere -en daarom zijn dus de inentingen- is een verhoogde kans op longontsteking. En aangezien je longen toch al wat in de verdrukking zitten kan dit bijzonder onaangenaam zijn. Maar ook voor de longontsteking geldt; dit is niet schadelijk voor je baby.

Ik heb, naar aanleiding van deze info, dus besloten om mezelf niet in te enten, de risico's die ik neem zijn voor mezelf en die wil ik wel nemen.

Als je echt de laatste en beste info wilt hebben mbt de mexicaanse griep kan je het beste even naar de huisarts, want die krijgen alle info als eerste.

Hoi Dames,

Mijn gynaecoloog adviseerde om zeer zeker wel de vaccinatie te nemen. Je hebt als zwangere geen grotere kans om de griep te krijgen, maar als je het krijgt heb je een grotere kans op zware complicaties, En die kunnen wel consequenties voor de kleine hebben.
Dus ik ga me wel laten enten,.
Nienke

Een gyn zal sneller vóór de inenting adviseren dan een vk.

Ik vind het goed om te lezen dat iemand al die stoffen heeft opgezocht. Kwik, daar schrik ik wel van.

Ik denk dat zometeen heel veel mensen de mexicaanse griep hebben gehad, zonder het te weten. Ik ben ook niet van plan mij in te laten enten (ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ben nl 33 weken zwanger en decemberMama).

Reeds twee keer in de recente geschiedenis hebben medicijnen tijdens de zwangerschap behoorlijk slecht uitgepakt: DES en ... (hoe heette die andere ook al weer?) Dat wil ik voorkomen.

Alles moet zo veel mogelijk natuurlijk en dus mogen we zo min mogelijk pijnstilling tijdens de bevalling, maar een inenting met onbekende uitwerking en van zichzelf zeer giftige stoffen mag dan wel. Dat klopt niet,

groet
Tamar

Terug
Bovenaan