enorme twijfel

Mijn v.k vertelde hetzelfde als die van mammaw. DAt de griep geen kwaad kan voor je kindje en je alleen een verhoogde kans op longontsteking hebt mocht je hem wel krijgen. Wat zo'n vaccin met je ongeboren kindje doet is dan niet zo bekend, dus heb ik ook besloten me niet te laten enten. Al vind ik het best een beetje spannend. WAs van het weekend ook niet zo lekker en Martijn hier loopt al ruim een week te hoesten. Maar als het hierbij blijft...
Neem regelmatig rust en fruit en frisse lucht dus hoop dat we het buiten de deur kunnen houden.
Marianne

Hallo!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Na aanleiding van een aantal reacties van jullie heb ik toch besloten om me niet te laten inenten.
Ik heb nu weer wat meer rust in me. Wel blijf ik, net als Marianne, het erg spannend vinden.

Maar wat Tamar al schreef: Alles moet zo veel mogelijk natuurlijk en dus mogen we zo min mogelijk pijnstilling tijdens de bevalling, zo min mogelijk medicijnen tijdens de zwangerschap, maar een inenting met onbekende uitwerking en van zichzelf zeer giftige stoffen mag dan wel. ????

Toen ik vandaag bij de verloskundige was durfde zij mij ook niet echt een advies te geven over het wel of niet doen. Daarna heb ik mijn huisarts gebeld en die kon het me ook niet vertellen. Als dat soort mensen al twijfels hebben dan doe ik het maar niet.

Ik heb net boodschappen gedaan en heb een hoop weerstand verbeterende producten voor ons gezin gehaald. Ik let goed op de hygiene en zelfs mijn dochter wast nu vaker haar handen dan ooit. Meer kan ik niet doen.

Liefs, Nicole 20w2d

Hallo allemaal,

hoor hier niet, maar vind de discussie over wel/niet inenten tegen de mex. griep wel interessant.
Vooropgesteld: ik doe er niet aan mee. Veel te weinig onderzoek en bewijzen. En het wel krijgen, werkt ook weerstandverhogend, zeg maar.

Maar hoe staan jullie dan tegenover je kinderen wel/niet laten inenten, de reguliere inentingen van het CB, zeg maar? Daar zit ook zooi in; kwik, etc.

Ik ben benieuwd.

Jannetje
zomer 2008 moeder

Hallo Jannetje

Mijn dochter heeft gewoon alle entingen op het cb gehad en ons a.s zoon gaat deze ook gewoon krijgen. Dit doe ik omdat hier wel jaren lang onderzoek na is gedaan en de uitwerkingen wel bekend zijn. Ik weet dat er kinderen zijn die niet goed op deze spuiten reageren, maar dit is echter zeer zeldzaam. Ook staan alle artsen achter deze entingen, dat kan je van de mexicaanse griepprik niet zeggen...

Liefs, Nicole mv Delani (15-01-2006) en 20w3d zwanger

Hoi ik kreeg gisteren van de VK de brochure voor de inenting actie voor alle zwangeren van NL. Moet het nog goed doorlezen, maar ben bang dat dit mijn mening zal doen veranderen. Ik wil het namelijk niet doen, ook door alle onduidelijkheden erover. In de brochure staat dat de vaccinatie geen kwaad kan na de 13 weken zwangerschap...

Ik weet het niet.

Ik moet er nog goed over na denken. Voelt niet goed om het wel te doen, maar wat als....

Groetjes Linda

Hoi Nicole,

je goed recht hoor om je eigen keuzes hierin te maken! Maar naar mijn mening word je te weinig over nadelige gevolgen van de reguliere inentingen ingelicht.
Als je hierop gaat 'googlen', kom je best e.e.a. tegen wat je kan besluiten om er grondig over na te denken.
Een voorbeeld: http://www.inmarkt.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=325

Een fijne zwangerschap iig!

Jannetje

Pffff want een moeilijk onderwerp zeg!!
Ik kreeg vandaag een folder van de verlosk. om er eens over na te denken! Toen ik haar menig vroeg wist ze het zelf niet eens...
En in de folder staat ze weten niet of de griep schadelijk is voor de baby en ze weten niet of de inenting schadelijk is voor de baby dus het is gewoon een pure gok!! Maar ja... ik weet het dus ook echt niet! En iedereen zegt wat anders... en je leest ook wel bij de meningen van de verlok. dat ook iedereen wat anders zegt omdat niemand het eigenlijk nog weet!! Wat een dilemma he dames???

Succes allemaal met jullie beslissing.. ik ga nog ff door met twijfelen!

Groetjes Joyce 19,3 wkn zwanger

Terug
Bovenaan