enten

Hier op curacao word er niet massaal ingeent, je zal er zelf om moeten vragen. Ik moet ook zeggen dat er hier geen enorme uitbraak is gekomen zoals gevreesd. terwijl we hier toch dagelijks duizenden toeristen uit alle windstreken rond hebben lopen. Ik wacht gewoon nog ff rustig af en kijk hoe het allemaal daar in nederland afloopt.
en wat betreft de BMR vaccins, tja ik heb alle 4 de kinderziekten gewoon gehad als kind. en er ook niks ergs aan overgehouden, mijn kinderen zijn wel ingeent maar meer omdat het nou eenmaal zo gaat tegenwoordig dan dat ik denk dat BMR levensbedreigende ziekten zijn. ben toch wel blij dat ik nog niet voor de keuze ben gesteld. Vind het wel een moeilijke.

Hoi,

zal wel stom toeval zijn maar Tijn is ziek. Voor het eerst in 10 maanden... Is gelukkig wel vrolijk en speelt gewoon lekker, alleen diarree en af en toe flink overgeven... Maar goed, denk dat het niets met de prik te maken heeft. Morgen lekker een weekendje weg, centerparcs... :)

Ik hoor hier niet, maar lees even dit stukje over het inenten..

Ook hier naar mijn idee, wel bijwerkingen..
Onze jongste dochter, nu 2 jaar en 4 mnd..heeft de prik woensdag gehad..Donderdag begon ze al met absoluut niet willen slapen..dag en avond..
Terwijl ze een enorme slaapkop is...
En vrijdag is ze flink ziek geworden...
Overgegeven, koorts, en suf en afwezig..
Ze ademde heel snel..
En eet niks....
Dus ja..is dit toeval??
Ze is nooit ziek!!
Collega en haar drie kinderen hebben ook allemaal serieuze klachten..na de prik..ik geloof nooit dat dat allemaal toevallig is...
Ik wilde eigenlijk helmaal niet dat ze werd ingeent..maar last minute toch gegaan...
En nu dit..ik weet het niet hoor...

Gr Rina

Incubatietijd van de griep is 2 dagen, reactie op de prik is meestal al na 2 uur. In de prik zitten alleen kapsel (omhulsel) antigenen, geen viraal DNA (wat je ziek maakt) dus daar kunnen ze helemaal niet ziek van worden. Misschien hebben de kinderen wel een immuunreactie gehad, misschien hebben ze het echte virus opgelopen tijdens het halen van de prik of daarvoor. Als iemand je ziek maakt, en je wordt die dag gevaccineerd doet die vaccinatie niets je krijgt gewoon griep, want je hebt nog niet de kans gehad om afweer op te bouwen.

Thomas had geen bijwerkingen, is zelfs niet koortsig geweest. Alleen waarschijnlijk iets van hoofdpijn en spierpijn in zijn beentje en dat is normaal want dat had ik ook na de vaccinatie.

Als je kind de griep krijgt na de prik, dan is dit gewoon de griep! Van de prik kunnen ze geen griep krijgen. Hooguit wat koortsig en hangerig! Maar zeker niet overgeven.
Hier een dagje verhoging gehad... verder niet!

Ik geloof niet in al die verhalen van toeval..toeval bestaat niet!
Ik heb enorm veel mensen gehoord om me heen, en ook op mijn werk..kdv..die allemaal na de prik ziek zijn geworden, en zoveel toevalligheden..sorry dat gaat er bij mij niet in..haha
Op mijn werk erg veel kids met klachten, en zelfs nu nog dagelijks!!
Het komt dan misschien niet door de prik zelf, maar het is zeker een reactie daarop..Las vandaag dat er in nederland twee kinderen zijn overleden, wat lijkt aan de vaccinatie, aangezien er geen andere redenen waren..1 ervan had wel hartklachten..de andere geen duidelijke reden..
Klopt dat ze de griep niet kunnen krijgen door de prik, maar weet niet of er iemand ook de bijsluiter heeft gezien van het vaccin? Stonden zeker serieuze bijwerkingen [ nachtmerries, slapeloosheid..]in, dus als hier door iemand word gezegd dat ze hooguit wat hangerig en koortsig kunnen worden, dan klopt dat absoluut niet!
Daar stond heel veel in wat onze dochter ook had..En nee, wij zijn nooit ziek, komen nooit bij de dokter, en houden al helemaal niet van overdrijven..Dus ik geloof echt dat het door de prik kwam.of een reactie daarop dan dus!

Vooral mensen die geen ziek kind hadden, of geen bijwerkingen hadden zeggen dat het toeval is..of dat het niet komt van de prik..
Maarja, waarom zou je het geloven als het je zelf niet overkomt??

Ik ken mijn kind, en weet wat het met haar deed.. [het was echt geen griep..] fijn dat er veel kinderen geen last hebben gehad, hoop dat voor de tweede ronde ook!!

Ps dit is absoluut niet om iemand aan te vallen, maar ik heb het gevoel dat sommige, omdat ze het zelf niet tegen zijn gekomen, het nogal onderschatten..

Gr Rina

Terug
Bovenaan