epi-no: ik kan het iedereen aanraden!

Hoi allemaal!

Tijdens de eerste bevalling heb ik een flinke knip gehad waarbij na 5 dagen de hechtingen loslieten.   Gevolg was dat de wond open ging staan en vanzelf moest helen.   Dat heeft 4 maanden en 3 bezoeken aan de gynaecoloog geduurd.   In de pijn die ik van onderen had is veel energie gaan zitten en ik bleef daardoor een hele tijd moe.

Ik wilde herhaling van dit verhaal graag voorkomen.   Ik hoorde van de epi-no.   Een apparaatje met een ballonnetje waarmee je het geboortekanaal kan oprekken door te trainen.   Ik heb indertijd hier gevraagd of er dames waren die er ervaring mee hadden.   Er was er één en die had er een goede ervaring mee.
De verloskundige vond het goed dat ik ermee ging trainen, maar had er verder geen ervaring mee in de praktijk.
Je begint met 37 weken met trainen.   Mijn dochter is afgelopen zaterdag geboren na een zwangerschap van 41 weken en 5 dagen, dus ik heb lang kunnen trainen en heb het ballonnetje kunnen opblazen tot 10 cm (omtrek 31 cm).   Het was een snelle bevalling en de persfase duurde maar 5 minuten.   Maar ik ben helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.   De omtrek van het hoofdje van mijn dochter is 35 cm.   Maar het gaat erom dat het weefsel soepel is gemaakt door de training.  

Ik geniet iedere dag van mijn kraamtijd dat ik kan zitten hoe ik wil zonder pijn.   De eerste dag liep ik de trap vlot op en af alsof er niets was gebeurd (maar 1 keer, vaker mocht niet). Het vooruitzicht dat ik zo weer op de fiets kan stappen vind ik geweldig!

Meer info kunnen jullie vinden op epino.nl.   Ik ontvang geen geld voor dit reclamepraatje .   Ik hoop alleen dat andere dames die bang zijn voor scheuren of een knip iets aan dit verhaal hebben.   Het is even een tijdsinvestering, maar één die het zeker waard is.

Groetjes,
Loekje

Wat fijn jouw verhaal te lezen!
Ik heb de Epi-No ook aangeschaft en ben juist vanmorgen begonnen met de training. Beetje later dan eigenlijk de bedoeling was (37w/6dgn) omdat ik altijd zo op zie tegen het in gebruik nemen van een onbekend apparaat en een vervelende handleiding lezen en zo... maar dit apparaatje is heel simpel in het gebruik.
Tijdens mijn vorige bevalling ben ik niet ingescheurd of geknipt, maar de persfase duurde zó lang, die hoop ik deze keer door de training met de Epi-No te bekorten. Overigens kun je de Epi-No ná de bevalling ook gebruiken om de bekkenbodemspieren weer netjes in vorm te krijgen!

Mijn bekkenbodemspieren werken maar amper. Voordat ik zwanger was had ik last van urineverlies. Ik vind het wel een duur apparaatje, maar ik heb het ook aangeschaft. Ik ben erg benieuwd. Dit is trouwens mijn eerste zwangerschap, dus ik heb geen ervaring...

Hallo alle mamma's,

Ben net ook even op de site geweest om te kijken wat de bedoeling is. En het zag er goed uit. Het is idd een prijzig apparaatje, maar baat het niet dan schaad het niet.
Ik ga wel eerst even aan mijn verloskundige vragen of   IK het wel mag gebruiken.   En wat haar ervaringen ermee zijn.

Nou alle mamma's succes ermee.

Lucypearl, 35 weken + 1 dag

Tot nu toe hebben wij het bij 1 client aangeraden. Deze vrouw was vroeger sexueel misbruikt, en reageerde ernstig vaginistisch. Ze zag er vreselijk tegen op om inwendig onderzocht te worden. Samen met haar partner had ze een therapie gevolgd met redelijk succes, zodat ze een beetje een sexleven hadden. Ze was spontaan zwanger geworden, maar zag vreselijk op tegen de baring.
We hebben veel tijd aan de begeleiding besteed en oa dit apparaatje aangeraden. Ze is uiteindelijk spontaan bevallen met een klein scheurtje dat niet gehecht hoefde te worden, en we hebben het inwendig onderzoek kunnen beperken tot 1 keer. En dat ging redelijk.
Ik weet niet hoeveel er aan de epino te danken is, maar ik sta er zeker niet negatief tegenover, ook niet bij vrouwen zonder deze problemen.

hoihoi

Onlangs ben ik bevallen van een hele mooie en lieve jongen. Hij is 12 dagen te vroeg geboren. De bevalling was best heftig... de weeën vond ik verschrikkelijk. Maar ondanks dat kijk ik er toch met een goed gevoel op terug. Ik heb ruim een week met de epi-no getraind... veels te kort natuurlijk. Maar: ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Natuurlijk zou dit ook wel zonder epi-no gekunt hebben, dat zullen we nooit weten. Je leest dat het persen vaak beter gaat bij mensen die met epi-no getraind hebben. Bij mij duurde dit toch nog behoorlijk lang, maar ik had dan ook nog niet lang getraind. Ik ben wel enorm blij dat ik geen hechtingen heb!!! Of dat nu wel of niet door epi-no komt... bij de volgende zwangerschap gebruik ik het gewoon weer!!

hoi,

dit is nou eens een zeer bruikbare tip. Ik heb net de epi-no besteld. Bij mijn 1e had ik een totaalruptuur en dat wil ik bij mijn 2e niet nog een keer meemaken. Ben benieuwd of ik straks ook goede ervaringen ermee heb.

Nou zwangere dames aan de epi-no allemaal, train ze allemaal

groetjes

Terug
Bovenaan