epi-no: ik kan het iedereen aanraden!

ik zie het mezelf ook niet doen. en het kan ook meteen goe dgaan hoor. ik ben in dec. bevallen en er zonder dit apparaatje ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen ;-))

Ik ben kortgeleden begonnen met het gebruik van de Epi No. Ik begon bij 7cm doorsnee, wat geloof ik al veel is, en ben nu al bijna bij 9. Niet gedacht dat de training zo snel zou kunnen gaan. Ik ben nu al heel tevreden over mijn aankoop. Ben er nu veel geruster over. Ik denk dat mijn lichaam het wel aan kan.

Wat ik wel vreemd vind is dat het bij mij niet branderig aanvoelt. Het voelt voor mij echt meer als spierpijn dan als het oprekken van weefsel. En ik voel het ook in mijn onderrug. Meer als ik mijn bekken oplift van het bed. 
Ik kan nergens echt een beschrijving vinden van hoe het bij andere vrouwen voelt. Zijn er hier vrouwen die het gevoel willen delen? 

Ik zou de epi-no echt aan iedereen aanraden!
Even een update. Ik ben inmiddels bevallen. Niet ingeknipt of ingescheurd. Geen enkel schrammetje! ik beviel met 37 weken en 6 dagen dus ik ben heel blij dat ik op tijd begonnen ben met de epi-no oefeningen. Week 33 al. Heb het heel rustig aan gedaan met de oefeningen. Is zat op de dag van bevallen op 9,3 cm diameter. Ik denk echt dat mijn scheurloze bevalling komt door de epi-no. Het uitdrijven van het hoofdje voelde bekend, en het staan van het hoofdje deed totaal geen pijn. Dat hield ik ook rustig een minuut tussen de weeën vol.
En nu kan ik de epi-no gebruiken voor bekkenbodem oefeningen. Daar heb je ook de rest van je leven plezier van geloof ik. :)

Ik had de eerste keer een totaalruptuur na 2 uur persen. De tweede keer in 1 perswee bevallen. Zoals mijn bekkenbodemfysio zei, vrouwen kunnen zoveel kinderen krijgen als ze willen, alleen die eerste moeten ze niet krijgen. Een tweede bevalling is echt niet te vergelijken met de eerste.

Terug
Bovenaan