Er door heen zitten

<p>Ik vroeg mij af of er meer dames met hetzelfde zitten...en herkenning hierin hebben. </p><p>Wij hebben een kleine met KMA en de eerste weken ( 8 weken ) was het echt heel zwaar. Heel veel huilen en krijsen.</p><p>Ik zit er zelf daardoor emotioneel aardig doorheen ondanks dat het nu gelukkig wel beter gaat hoor maar moet het allemaal nog een plekje geven voor mezelf. </p><p>Van de meenste mensen om je heen hoor je niks meer nu het beter gaat. Iedereen denkt volgens mij....het is nu ' over ' en alles is goed. </p><p>Herkennen jullie dit ?</p><p> </p>

Herkenbaar, bij ons is er nu een vermoeden van KMA. We zijn net over op andere voeding.
Ik kan je natuurlijk niet helpen, maar wil je bij deze gewoon een hart onder de riem steken, ik heb ook emotioneel pittige weken gehad (ze is nu 12 weken). Mijn wereld werd alleen maar kleiner (ze krijste zo dat ik niet echt met haar weg wilde..) en ik moest regelmatig huilen (dacht dat de kraamtranen wel over waren). Heb het als een best sombere tijd ervaren terwijl ik zo graag de deur uit wil met haar, genieten etc!
Kortom: goed voor jezelf zorgen, en je bent sterk!

Geen baby met kma, maar had wel een huilbaby. Nu gaat het heel goed, maar merkte in de weken net toen het beter ging, bij mij alle moeheid en emoties loskwamen. Heb af en toe iets leuks gedaan met vriendinnen en verder veel praten en proberen te verwerken. Neem daar de tijd voor en wuif het niet weg. Het is echt intens, zo’n periode. Voor je lijf, je stresshormonen, je hoofd... 

Hier ook een baby met KMA. bij ons was echt tot 4 maanden alleeen maar huilen. Daarna werd het gehuil gelukkig minder maar zaten we met een baby die helemaal onder eczeem zat. Niets hielp. Ik begrijp je heel goed! Mijn dochterje is inmiddels 11 maanden maar ik merk dat ik af n toe weer een down periode heb omdat ik nog niet echt de tijd heb gehad om bij te komen. Mijn tip is echt pak je me time momenten en probeer het te verwerken. Het is zwaar!!!
Tip: geef je kindje probiotica, het is echt een wondermiddel! Enige waar je op moet focussen is darmflora versterken! 

Herkenbaar. Hier ook een baby met vermoeden van KMA gister de voeding gehad, maar jeetje wat reageert ze daar beroerd op. Zo fijn een huilbaby. Niet dus! Roze wolk wie heeft dat verzonnen? Je bent zeker niet de enige. Probeer af en toe je rust te pakken en wat leuke dingen zonder baby te doen. 
Gebruiker 101: wat voor probiotica is dat? Helpt dat voor stoelgang krampjes?

Ik snap je gevoel heel goed! Je hebt best lang in een soort overleefstand gestaan en dat heeft tijd nodig om te herstellen, zowel lichamelijk als geestelijk 
Onze zoon heeft KMA en verborgen reflux. We waren gelukkig redelijk snel, maar toch heb ik nog lang ervaren de stress ervan ervaren. Ik merkte dat vooral in periodes dat het even wat minder ging. Dan voelde ik me meteen down, wat rationeel gezien echt niet nodig was. 
Een tip, probeer tijd voor jezelf te pakken zonder schuldgevoel. Als dat thuis lastig is, ga dan even eruit. Ik heb dat veel te weinig gedaan de eerste maanden en dan is het een soort sloopkogel. Hij gaat steeds langs je heen, tot hij je weer een keer raakt en dan heb je geen reserves. 

Hier ook een heel heftig begin gehad met non stop krijsen en alleen maar slapen in de draagdoek 24/7. 
Nu is hier alles weer rustig met de komst van Pepti. 
Ik herken het dat je het moet verwerken. Ik kan niet echt genieten van de foto's van de eerste weken en iedereen daar aan voorbij gaat.
Herkenbaar maar zo weinig aan te doen of bespreekbaar maken... 
Sterkte 

Herkenbaar! Ook ons kindje heeft veel gekrijst. En hard ook. Zelfs nu huilt ze nog snel en veel (13 weken).
Iedereen om je heen zegt "ja baby's huilen nou eenmaal" of " gaat vanzelf over" en dan ook dingen als "heb je dat en dat al geprobeerd"... 

Terug
Bovenaan