Er doorheen zitten (?) het even niet meer weten

<p>Hoi lezers, </p><p>mn dochtertje is 9 maanden oud op dit moment. Ze slaapt sinds een week of 3 erg onrustig. De nachten zijn echt wel slopend. Ik merk aan mezelf dat ik echt soort van op begin te raken of dat ik het even niet meer weet of wat ik moet doen. Op werk loop ik er ook een beetje als een zombie bij. Maar ik ga maar door door door en ik vraag me af hoe lang ik dit vol ga houden. Ik kan ook niet echt terug vallen op mn partner, omdat hij erg van zijn nachtrust houd en op dat moment niet zoveel geduld heeft(al aardige gesprekken hebben we erover gevoerd..) en mn dochtertje wilt ook wel graag bij mij zijn en bij wordt ze dan ook echt pas rustig. Iemand tips? :) </p>

O ja, ze slaapt al bij ons op de kamer in haar ledikantje naast mn kant. Het ledikant staat helemaal tegen mn bed aangeschoven, dus we liggen hoofd aan hoofd alleen de tralies zitten ertussen, maar toch blijft ze wel onrustig. Onrustig is dan erg huilen/paniek, opgepakt willen worden, in mn armen in slaap vallen daarna lastig terug te leggen omdat ze dan wakker wordt. En dit gebeurd echt vaak in de nacht. 

Goh wat een lastige fase zeg. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Ook al geef je aan dat je partner van zijn nachtrust houd zou ik hem toch ook een aantal nachten laten doen. Het is toch niet alleen jou kind? En als je er zowat aan onderdoor gaat.. nou meid, heeft ie maar eventjes pech. Dan wisselen jullie het af, om de nacht eruit, troosten etc. 

Succes en hopelijk slapen jullie binnenkort allen weer lekker door

Ik snap je wel wat betreft je partner.. hier is er ook ene met weinig geduld in de nachtelijke uren.. ik heb mijn dochtertje dan ook liever zelf bij me dan dat hij iets moet doen.. ik slaap zelf dan toch niet dus kan ik haar beter zelf bij me houden.. 
Verder heb ik geen tips voor je.. vind het erg vervelend ? sterkte ermee

Dat is idd erg vervelend. Het zijn allemaal fases meid. Onze dochter heeft die fases ook allemaal gehad. Het kan soms echt zwaar en slopend zijn i know. Maar als manlief er niet in mee wilt en zij wil s'nachts bij jou zijn en slaapt dan wel dan zou ik zeggen kind lekker bij je in bed en man op de bank. Dan slapen jullie allemaal. Is ie het daar niet mee eens moet ie maar mee helpen. Hij kan jou niet alles alleen laten doen het is ook zijn dochter, en jij moet ook door. Het is een fase en het gaat over dat zeker. Maar wanneer?? Succes meid!

Lastig hoor meid
Zijn er dingen sinds dat ze minder slaapt veranderd? In bv voeding? Of drukte thuis? Prikkels van bv TV die teveel zijn? Tandjes?
Ik noem maar even wat dingetjes...

Hopelijk komt er snel meer rust

Wellicht kan je zolang deze fase duurt dan overdag of in de avond ontzien worden door je partner zodat jij bijvoorbeeld even bij kan tanken met bijvoorbeeld eerder naar bed/ goede powernap maken of een bad nemen. Je hebt ergens een oplaad moment nodig. 
Succes en sterkte. Hopelijk kunnen jullie gauw deze fase achter jullie laten!

Ik vroeg me inderdaad ook af of er iets veranderd is de laatste tijd? Of kan ze misschien wat nieuws/zit er iets aan te komen? Of misschien tandjes? Dat laatste kun je wel tackelen door haar eens een zetpil te geven voor het slapen gaan of wat dentinox op haar tandvlees. Helpt het, dan weet je de oorzaak. 
Wat betreft je partner, jij zal ergens ontzien moeten worden. Als hij s nachts echt niet wilt helpen, dan kan hij dat misschien wel overdag. Dan kun jij even slapen of hoef je niet aan het huishouden te denken. Dat helpt ook al. Of afspreken dat hij in het weekend 's nachts helpt. De nachten gaan makkelijker als je weet dat je kunt terugvallen op je partner.

Terug
Bovenaan