Er doorheen zitten (?) het even niet meer weten

Wij hadden dit ook, mijn partner hielp gelukkig wel. Uiteindelijk met 8 weken (helaas) besloten te kijken of het zou helpen wanneer hij ip zijn eigen kamertje zou slapen. Dit ivm onze geluiden (ademhaling, draaien, snurken partner etc). Hij sliep vanaf de eerste nacht op zijn eigen kamertje ineens door! En wij dus ook.. 
ik vond het lastig omdat ik ‘m bij me wilde hebben. Maar niet ieder kindje slaapt even goed bij alle geluiden. Misschien dat het bij jullie ook kan werken..

Ik zou ook eens proberen op andere kamer.. wie weet. En ja slapen gaat hier ook van super naar prut en weer terug. In ons geval werkte het als mijn man tot ong middernacht zorgde/flesje gaf en ik daarna. Ging ik wel vroeg naar bed, maar had ik zo iig nog een paar uur slaap. Wel eigen kamer want ik word wakker van iedere piep. Verder geen tips, in mijn ervaring zijn t fases of tandjes of sprongen die maken dat t ineens helemaal niet meer gaat zoals eerst.. sterkte! Oh en is dit niks: kan je kindje miss 1 nachtje ergens logeren, dat je zodoende ff kan bijtanken?

Oh wat vervelend zo'n fase! Ons zoontje is wat jonger (12 weken), dus nog niet in die fase, maar wel ervaring hier met een partner die erg gesteld is op zijn nachtrust. We hebben hier ook al veel (nachtelijke) gesprekken over gevoerd, tot 'ruzie' en deur dicht smijten aan toe, maar op een gegeven moment was ik er klaar mee en ben ik gewoon blijven liggen, net zolang tot hij naar onze zoon ging. Het is wel anders, want onze zoon slaapt niet meer bij ons op de kamer, maar sinds die keer staat hij wel vaker op. We merken ook dat het heel veel scheelt als we van tevoren overleggen (voor we gaan slapen) wie er als eerste uit gaat. In principe doe ik altijd de ochtend, dus als hij wakker wordt om bijvoorbeeld 5 uur doet mijn vriend het nu vaak. Hij doet de laatste avond, dus als hij wakker wordt vlak daarna dan ga ik er vaak uit. Misschien kun je ook zoiets proberen, het dus van tevoren bespreken ipv tijdens het wakker worden 's nachts? Ik weet in ieder geval van mij (ons)zelf dat wij veel minder voor rede vatbaar zijn als we gestoord worden in onze slaap 's nachts ;).
En ik weet niet of je de ruimte ervoor hebt, maar je zou ook kunnen overwegen je dochter op haar eigen kamer te leggen. Het scheelde bij ons heel veel in rust, ook voor onze zoon (maar dit was al toen hij 5 weken was, dus wel een andere situatie en je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben).

Hoi,
Wat vervelend!
Die fase hebben wij ook gehad. Rond 8-9 maanden hebben ze weer een slaapregressie dus daar kan ze veel last van hebben.
Onze dochter kon toen in 1 week ineens 'te veel' tegelijk. Zitten, staan, aan tafel lopen. Dit heeft ook voor de nodige onrustige nachten gezorgd.

Nu is ze 13 maanden en is ze nog wel eens onrustig. Ik ga dan geen gevecht aan in de nacht en dan komt ze bij ons in bed. Tussen ons in zodat ze er niet uit kan vallen. Ze slaapt dan snel weer en wordt de volgende ochtend rond 6:30/7 weer wakker.
De volgende nacht slaapt ze dan weer in dr eigen bed.

Kan ook zijn idd dat er tandjes aan het doorkomen zijn. Dit zorgt bij ons ook voor het nodige huilen.

Kun je haar niet een nachtje weg brengen naar ouders? Dit doen wij eens per maand ongeveer voor 1/2 nachten en is heerlijk haha.
Eerste keer is moeilijk maar vaak slaapt ze bij een ander beter dan bij ons.

Misschien ook op haar eigen kamer met een shirt van jou in haar bed?

Terug
Bovenaan