Allemaal heel herkenbaar.
De Johannes Broodpitmeel (Nutriton) helpt hier wel tegen het snelle drinken, verslikken en spugen. Alleen hij slikt/herkauwt nog steeds en heeft nog steeds erg vaak de hik. De medicatie die hij krijgt neutraliseert alleen het maagzuur, dus geen pijn meer, maar het terugkomen en door de slokdarm heen en weer gaan van de voeding is nog steeds.
Gabriël had voor het laatst gespuugt voordat we met de Nutriton begonnen, tot dus gisteren en eergisteren, het leek wel een waterval. Maar ik was ook aan het kijken of KV zou helpen tegen de onrust, omdat dat beter schijnt te vullen enzo. Dat was dus een slecht idee
Winderigheid heeft Gabriël ook, en moeilijk poepen, soms inderdaad ontzettend drukken en dan huilen omdat het niet gaat. Zijn ontlasting is overigens niet hard, dus dat is wel positief
Ik had nog een heldenmoment vandaag en heb hem zelfs proberen aan te leggen. Dat was uiteraard een groot drama en een ontzettende knoeiboel door het verslikken en hoesten en proesten. Maar snel gekolft en verdikt met de fles gegeven en toen was meneer weer blij. Zo moeten we het dus maar blijven doen ;-)
Ik heb heerlijk gedoucht toen hij eindelijk in slaap was. En daarna heb ik hier een beetje gezeten, bang dat hij elk moment weer zou gaan schreeuwen haha!
Liefs, Marieke