Er gaat niets boven slagroom!

Hier lijkt het scheetjes (nou ja laat je maar weg) laten en poepen ook moeilijk. Levert meestal dikke tranen op. Kweet niet of Milan het gewoon moeilijk of onprettig vindt of dat het pijn doet. Maar hij kan er echt een heel triest snoetje bij trekken.
Vandaag nog geen poepluier, hoop hem dadelijk te vinden.

Zalig he dat ff niets te doen hebben :-D
 
Ja Gabriël was al heel druk in de buik. Anderen konden hem voelen en zien vanaf 19 weken (en dat met voorliggende placenta). De hik had hij wel minstens 2 keer per dag en dan 10 minuten of langer. Zelfs tijdens de bevalling tot net voor het persen trappelde hij er vrolijk op los. Ik was bijna bang dat hij eruit zou komen vliegen haha!

Gisteren hebben we na een massage van 30 minuten en een flesje met 110 ml melk en 15 ml afgekoelde venkelthee eindelijk een volle poepluier weten te produceren. Waarna meneer heerlijk is gaan slapen :)

Ben eigenlijk wel blij dat jullie kaboutertjes er ook last van hebben. Het zou dus zomaar bij de leeftijd kunnen horen.

Liefs, Marieke
 
Dit herken ik ook bij Sara. De hik had ze in de buik al ook behoorlijk vaak.

En bv of kv maakt geen verschil merk ik al, ik geef geen bv (geen melk) en Sara moet het dus helemaal doen op kv.

De poepluier is er 1 op een dag en dan zoveel dat ik haar gisteren al onder de douche kon zetten omdat de poep werkelijk overal zat (van kruin tot tenen zo ongeveer :-(
 
@mart had ik het gisteren beter. Die poepluier waar ik op wachtte die kwam gelukkig. Het beste was dat papa onraad rook en dacht o dat beetje poep dat regel ik wel. En Milan lekker doorpoepen terwijl papa stond te poetsen. Ik lag dubbel op de bank, kon alles volgen via de babyfoon, Hihi. Onze lieverd poept in fases :)
 
@marieke wat heerlijk voor jullie dat Gabriel beter in z'n velletje zit en sláápt... Haha dat onwennige wachten tot ie gaat huilen herken ik wel van m'n zoontje.. Hoop dat deze stijgende lijn aanhoudt!!

@melian Lotte heeft sinds gisteren medicatie voor reflux. Ik vermoedde meteen al dat ze ook reflux had, maar in tegenstelling tot haar broer huilt zij niet veel en spuugt ze ook minder. Ze werd echter wel steeds onrustiger tijdens het drinken (dr brownfles gaf wel beter resultaat zeker t proberen waard!, maar toch nam onrust weer toe) halverwege de fles erg woelen en soms ineens heel hard huilen. Ook slikte ze veel en leek ze te herkauwen, vaak (pijnlijke) hik, kreunen, verslikken in opkomende voeding. In eerste instantie leek ze er zelf niet zoveel last van te hebben, maar nu dus wel. Pijnlijk gezichtje rode oogjes en ze ging ineens steeds minder drinken, nog maar 70-80cc per x met als gevolg dat ze ook heel snel weer honger had en ze haast niet meer sliep, alle ritme ging weg. Ik had al een afspraak bij de kinderarts staan, maar toen ik die maakte kon ze pas na 3 wkn terecht. Omdat het nu ineens zoveel slechter ging gisteren de huisarts gebeld dat ik nu of meteen naar de kinderarts wilde of van hem Medicatie wilde hebben. Dit laatste hebben we nu, dus ik ben benieuwd. Het lijkt nu wel even erger te worden, maar dit had mn zoontje ook even voor het ging helpen en m'n neefje ook.
Zolang je denkt dat Lise geen pijn heeft zou je met jbpm, wat langer rechtop houden na een voeding, bedje schuin zetten etc wellicht uit de voeten kunnen, maar bij pijn zou ik zeker om medicatie vragen...
 
Dankjewel voor je uitgebreide bericht Mickey. Ik ga het advies ter harte nemen en morgen jbpm kopen om de voeding wat in te dikken.

Op zich valt het mee met de frequentie waarin Lise spuugt, maar eens in de twee dagen geeft ze een hele voeding terug (alles zit dan onder). Maar ze ligt wel iedere dag de hele dag te smekken en te slikken. Ik heb ook het gevoel dat ze er echt benauwd van is. Zojuist ook weer... Ik raak er echt heel gestresst van als ik haar zo naar adem zie snakken. Morgen toch ook nog maar een keer de huisarts bellen. De assistente stuurde me eergisteren met een kluitje het riet in: "Ik ken de Aventfles niet, maar je moet de Difrax hebben, want die heeft een s-vorm." Ja, dat kan ik zelf ook wel zien!!! Mijn kind gaat er alleen niet beter en rustiger van drinken en het voorkomt ook niet dat ze spuugt, verslikt, hikt en er zowat in blijft!! Pffff, en morgen ga ik aan de telefoon waarschijnlijk gewoon weer sociaal wenselijk zitten doen. Net als altijd. Zo dom!
 
Hmm, ik lees nu even mijn berichtje terug... Het wordt tijd dat man eens thuis komt en zich even over Lise ontfermt, haha! Wat kun je jezelf soms gek maken zeg.
 
Doe rustig aan ;-)
Ik begrijp helemaal dat dat onwijs moeilijk is als je dat soort mutsenopmerkingen krijgt zeg! 'ik ken de aventfles niet' pffft, net zoals die doos in de winkel die tegen me zegt 'ja deze speen is goed want er staat 4 druppeltjes', als dat nu een standaard aanduiding was, die 4 druppeltjes... maar goed.

Ik hoop dat het werkt met de jbpm (nutriton), koop het overigens bij de kruidvat en niet bij de apotheek! Scheelt 1 euro in de prijs... Hier in iedergeval...

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan