Er is altijd hoop: goed vlokkentest na kans van 1 op 5 bij combi-test

Even een opsteker voor mensen die in dezelfde situatie zitten als ik. Ik had bij de nekplooimeting met combinatietest een kans van 1 op 5 (!) op een kind met Down. Nu de uitslag van de vlokkentest: normale chromosomen! Dus GEEN kindje met Down.
Ben zo blij. Dit even als hart onder de riem bij meiden die misschien ook een verhoogde kans hebben. Er is altijd hoop....
 
Inderdaad Edith,
Je zal onwijs veel angst hebben gehad.
Ik had 120 en de angst die je heb is geen pretje.
Vraag me nu ook af of dit wel allemaal juist is.
Er zijn dus van 200 mensen 199 voor niets in paniek.
En laatst had iemand 653 en geen verhoogd risico maar toch een Down kindje.
Maar jij gelukkig niet en nu lekker genieten shoppe n en met de baby bezig zijn
 
En dit is exact de reden waarom ik geen combinatietest heb laten uitvoeren bij mijn drie kinderen. Het geeft geen zekerheid maar wel valse zekerheid of heel veel stress. Ik heb het idee dat vrouwen zich dit vooral niet voldoende realiseren. Ik ben overigens wel voor prenataal testen maar dan testen die ja of nee geven. Jammer genoeg zijn die er alleen in bijzondere omstandigheden.

Maar van harte gefeliciteerd Edith, dit is een feestje waard!
 
OMG wat een fijn nieuws.... denk dat je flink in de rats zat door die combitest...

Geweldig wat ze tegenwoordig niet allemaal kunnen testen niet?

geniet van het super goede nieuws

liefs
 
had het uitgemaakt als je een kindje krijgt met down die zijn toch heel gezellig en leuk of zouden jullie dan een abortus laten doen

tis maar een vraag ??

liefs black
 
Down kindjes brengen ook een hoop zorgen mee voor het hele gezin hoor Black. Het is helaas niet alleen maar gezellig en leuk! Ik zie het in mijn omgeving...
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat iemand opgelucht is bij een goede uitslag! Wil niet zeggen dat het anders niet welkom was geweest lijkt me...
Edith van harte met de uitslag en idd dit is ook een van de redenen waarom wij geen testen hebben laten doen! Het geeft een boel onzekerheid en het zegt eigenlijk nog niets zo zie je maar!

 
Terug
Bovenaan