Er is altijd hoop: goed vlokkentest na kans van 1 op 5 bij combi-test

Black, ik snap je vraag. Maar een kind met Down is levenslang een zorg. Als kleintje zijn ze vast gezellig, maar als ze 20 zijn? En ongeremd seksueel gedrag hebben? Het is maar de vraag of je kind dan ooit zelfstandig kan wonen, laat staan betaald werk kan krijgen.
Ik had geen abortus laten doen, trouwens. Maar ik vind het wat naief om te zeggen dat het niet uitmaakt of je kind wel of niet verstandelijk gehandicapt is.
Je toekomst ziet er dan toch heel anders uit.
Mama van 3: je hebt helemaal gelijk, wat een kl*te test is het die combitest. Bij mij vorige kinderen heb ik het ook nooit gedaan. Maar nu wel om juist mijn 2 dochters eventueel te kunnen voorbereiden. en vorig jaar een miskraam gehad, wat later een kindje met Down bleek te zijn.
Maar ik had eerder dus altijd gelijk om die test NIET te doen.
Zeker geen test om "even voor de zekerheid" te doen. Zelfs met een kans van 1 op 1600 kun je nog steeds een kind met Down krijgen. Het blijft een kans.
Snap eigenlijk niet waarom deze test in Nederland wordt gedaan. Eigenlijk heb je er geen zak aan....

Dankjewel voor jullie lieve berichten. Gunst ja, zal toch eens lekker gaan shoppen. Steeds niet aangedurfd. O ja, en kraamzorg moet ik ook regelen voor de 20e week....
 
Hoi edith we hebben een beetje in t zelfde bootje gezeten.Toen ik net twaalf weken zwanger was hebben we de nekplooimeting laten doen.Ze had verontrustend nieuws voor ons.Dr was een verhoogde kans van 1.49 met kindje met d.s .
Kon de grond wel inzakken.Het heeft heel veel tijd en moeite gekost om de moed dr in te houden.
We hebben toen een hele goeie gyno gevonden die raade ons de vwp aan ipv vt.Dus die hadden we naar een paar weekjes uit laten voeren en een paar dagen later hadden we t goeie bericht dat onze kleine geen afwijkingen wat leit tot ds heeft.
Kon wel een gat in de lucht springen.
Nu genieten we dubbel en dwars,zo nu en dan voel ik de kleine al.
Dus ik zou zegge geniet dr lekker van.
Groetjes en liefs
 
Black wil nog wel een reactie geven.
vaak is het ook een kindje met een zware hartafwijking en dat toch het eerste jaar sterft en de vraag is wil je zo kindje even laten leven met veel pijn en ongemak?
Een down kinjde is niet alleen een ander gezichtje maar vaak ook lichamelijke afwijkingen dat weten veel mensen niet.
De vlokkentest en vWP geeft ook alleen ja of nee aan en niet in welke gradatie.
Dus daarom is het voor moeders en vaders dubbel zo moeilijk hier een keuze in te maken.
Ik heb juist veel bewondering voor degene die het laten afbreken want dat doen ze echt uit liefde voor het kind en niet uit egoisme.
 
Terug
Bovenaan