Er na 20weken achter komen dat je zwanger bent

Hoi,

Ik ben Inge, uitgerekend op 24 juli en ben er dus net pas achter dat er een klein wondertje in me groeit.
We zijn er heel gelukkig mee, maar waren nog helemaal niet met zwanger worden bezig. Dus wel een grote verrassing ineens.

Gelukkig staan er heel veel lieve mensen achter ons en gaat alles prima.

Zijn er meer vrouwen hier die er pas laat achter kwamen dat ze zwanger waren? Ik vind het wel leuk om daar wat ervaringen mee te wisselen.

Groetjes

wow! ben er even stil van! ik denk dat je wel even schrikt als dan blijkt dat je al 20 weken zwanger bent?! nooit iets gemerkt ofzo? (haha sorrie hoor, ik ben nogal nieuwsgierig ;))

iig gefeliciteerd en welkom bij de club :)

Hey meid,

Gefeliciteerd! Zo af en toe hoor je zo'n verhaal. Ik kan er me gewoon niks bij voorstellen. Ik ben erg benieuwd hoe het komt dat je er zo laat achter bent gekomen... het lijkt me een grote verrassing maar ook wel een grote schrik...

Dat was ff een verassing wow. Ik was er met m'n dochter pas met 16 weken achter. Was even flink van m'n stuk maar wel heel erg blij! Ik was de eerste maanden nog gewoon ongesteld, wel iets minder maar niet in de zin van dat het op zou moeten vallen. Er ging pas een lichtje branden toen m'n buik uit begon te zetten terwijl ik altijd een fanatiek sportertje was.

geniet van je zwangerschap wijfie!

Wauw, dat is een grote verrassing! Je zal vast en zeker erg moeten wennen, zo onverwachts! Voelde je echt helemaal niks dan? Niet misselijk geweest of wat dan ook? En ongesteld? Nou, op naar de volgende 20 weken! Succes en geniet ervan!

Ik heb er niks van gemerkt, ik slikte de pil gewoon en werd ook netjes iedere maand ongesteld.
Ik ben van mijzelf al een beetje steviger, dus ik vond wel dat ik was aangekomen, maar niet direct denkende aan een zwangerschap natuurlijk. Ik ben niet misselijk of wat dan ook geweest. Maar wel een beetje moe. Ook niet zo gek in mijn geval, want ik werkte toen dagen van 8 ('s ochtends) tot half 10 ('s avonds).
Pas toen ik wat last kreeg van kramp en ik verplicht werd door mijn partner naar de huisarts te gaan kwamen we erachter.

Deze voelde een soort zwelling onderin mijn buik en stuurde me door voor een echo van mijn darmen en liet me bloed en urine inleveren. De volgende dag moest ik met spoed naar de praktijk komen en daar werd ons verteld dat er zwangerschapshormonen in mijn bloed zaten, maar vanwege de vreemde plek van de "zwelling" de dokter er niet gerust op was.
Zodoende met spoed naar het ziekenhuis waarop we een echo bij de gynaecoloog ondergingen en zo ons kleine wondertje eindelijk ontdekte.

Wat een verhaal he? We zijn er wel heel erg gelukkig mee, en ik voel me nogsteeds helemaal toppie. Leuke is ook wel dat je het direct iedereen kan vertellen en ook direct kan gaan inslaan.

We weten niet wat het wordt en willen het niet weten ook. Het was, is en blijft een verrassing.

Sodeju! Wat heftig joh! Heel erg fijn dat jullie er blij mee zijn, lijkt me dat de schok enorm is! Vooral omdat je de pil nog slikte en zo keihard werkte...Moet je het nog verwerken dat dit gebeurt is? Of wilde je toch altijd al kinderen? Ik kan me goed voorstellen dat je heel blij bent, maar dat je toch wel even wat moet verwerken.

Spannend ook, niet 'ingelezen' of wat ook....Ik hoop dat je een goeie verdere zwangerschap hebt! Gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan