Er (TE) veel mee bezig zijn????

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Sterre (31 jaar) en ik ben sinds januari gestopt met de pil. Mijn man   (43) heeft al twee kinderen uit een eerder huwelijk en samen willen wij ook nog graag een kindje!

Inmiddels ben ik gisteren ongesteld geworden en gaan we nu voor ronde 4. Ik betrap me er zelf op dat ik er wel heel erg veel mee bezig ben. MAAR IK WIL HET ZO GRAAG.
De eerste maand hebben we niet zoveel geklust. De tweede keer wel, en nu de derde ronde hebben we een complete marathon gehad. Ik dacht echt dat het niet mis kon zijn, aangezien we echt bijna iedere dag voor een hele lange tijd geklust hebben???? Maar dit werkt dus ook niet. Er zit dus blijkbaar niet een eitje op een bankje te wachten tot er een zaadje langskomt. Want als dat het geval zou zijn, dan waren er wel heel veel zaadjes langs gekomen, hhihih.

Maar zou het er ook mee te maken kunnen hebben dat ik er zoveel mee bezig ben?? Wat zijn jullie ervaringen hiermee???

Heb 2 x een cyclus gehad van 33 dagen en werd dus gisteren verrast dat ik plotseling ongesteld werd, precies op dag 28?

Liefs Sterre

ha Sterre,

Ik lees uit je stukkie dat je iedere dag aan de klus bent geweest? Het schijnt dat de kwaliteit van het zaad van je man dan niet op volledige sterkte is, het beste zou zijn om de 2 a 3 dagen. Tevens kan het zijn dat je nog aan het ontpillen bent, ik heb dat nu ook en das erg shit maar jah ik ben sinds me 14de aan de pil, kan nu niet verwachten dat het er nu binnen enkele maanden uit is....
En verder...ja ik snap dat je er erg mee bezig bent, ben ik ook!! Maar wat ik veel lees is, probeer er vooral heel relaxed onder te zijn/blijven en gewoon van te genieten, ontspannen geest en lichaam schijnt ook erg bij te dragen.

Nou heel veel succes met alles en hopelijk is het snel raak!

X Ruby

Hoi Sterre,

Tsja, het schijnt dat relaxed zijn en er niet veel mee bezig zijn het beste werkt maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat zullen veel vrouwen hier beamen. Je zult  rond je eisprong er wel mee bezig móéten zijn en rond je NOD is het logisch dat je ermee bezig bent.

Elke dag klussen zorgt inderdaad voor een mindere kwaliteit van het zaad en bovendien wordt het er dan ook niet leuker op, toch? Bij mij in ieder geval niet ;-)

Weet je precies wanneer je eisprong is? Zo niet, probeer dan eens ovulatietesten.
Je kunt dan de dagen voor je eisprong er heel erg mee bezig zijn en (om de dag) klussen en proberen het die dagen daarvoor en daarna een beetje los te laten.

Bij mijzelf lukt dat altijd wel alhoewel er geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk.  Met name in de wachtperiode is het natuurlijk heel spannend dus dan ben ik er wel veel meer mee bezig. Mijn man vraagt ook in de wachtperiode elke dag: 'En, hoe gaat het nu met je?' in de hoop dat ik natuurlijk vertel dat ik zwangerschapverschijnselen heb hihi.

In ieder geval succes met zwanger raken en hopelijk is het snel raak.

Groetjes Lisa

Hoi,

Ik heb inderdaad iedere dag geklust. Ik weet dat het zaad wellicht niet zo krachtig is, maar ik ben zo bang dat ik als ik 1 dag oversla ik DU MOMENT, net mis en dat het dan niet meer kan.

Heb er ook even over gedacht een ovulatietest te kopen, maar daar vind ik het nog iets te vroeg voor. Start nu aan ronde 4!

Ik voel altijd wel wanneer mijn eisprong is. Heb dan pijn links benenden in mijn buik. Heb dan ook die periode geklust, maar dat heeft niets mogen baten. Deze maand heb ik niks gevoeld .....

Zijn jullie ook zo bang dat het misschien nooit gaat lukken of ben ik er echt iemand die er echt teveel mee bezig is en een beetje doordraait??hahahahaha!!

Ik wil ook datgene hebben wat mijn partner met zijn kids heeft. Dat stukje mis ik en dat vind ik af en toe best moeilijk.

Als ik uitga   van een cyclus van 28 dagen dan zou ik volgens diverse vruchtbaarheidskalenders zo zijn:
27 april vruchtbaar
28 april vruchtbaar
29 april zeer vruchtbaar
30 april zeer vruchtbaar (ovulatie)
1 mei vruchtbaar
2 mei innesteling

wanneer zouden jullie dan klussen???

Ik heb tot nu toe 2 cyclussen gehad van 33 dagen en nu weer van 28. Ik had voor dat ik aan de pil ging een zeer maar dan ook zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Kon er bij wijze van spreken de klok op zetten.
Ik weet dus niet of ik de lange cyclus moet aanhouden met zo'n vruchtbaarheidskalender of dat ik nu kan uitgaan van 28 dagen!!   AHHH om gek van te worden zo'n vrouwenlichaam!!!!

Liefs Sterre!!

Hoi Sterre,

Je bent er idd wel heel erg mee bezig. Maar ik snap dat wel hoor, als ik hier op straat babies zie dan wordt ik ook wel week.
Maar waarom ben je zo bang het goede moment te missen? Elke dag klussen is nergens voor nodig. Zaad blijft namelijk 2 tot 3 dagen leven in je baarmoeder. Dus als je rond je vruchtbare periode om de dag klust is dat meer dan voldoende. Dan is er zeg maar altijd een voorraadje krachtig zaad bij jou aanwezig om je eitje te bevruchten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes!

Groetjes Mariska

Hoi Sterre,

Ik snap je angst wel om net het juiste moment te missen maar dat moment kan best even duren. Het sperma kan een aantal dagen overleven en 'wachten' tot het aan kan vallen. Als je dus op dag 14 je eisprong hebt (bij een cyclus van 28 dgn), kan het zijn dat je uiteindelijk bevrucht wordt met sperma van dag 13, 12 of zelfs dag 11.
Bij elke dag klussen wordt het sperma trager dus dan is de kans minder groot dat ze uiteindelijk het eitje bereiken. Dan kan je dus beter om de dag klussen met sterk zaad wat dan tenminste wel de eileider bereikt.

Ik zeg het nu allemaal wel zo nuchter maar rond de eisprong heb ik ook de neiging om elke dag te klussen... Vorige keer ben ik in de 4e ronde  zwanger geraakt waarbij we  rond de eisprong elke dag  geklust hebben  dus het wil niet zeggen dat het op deze manier niet lukt. Heb  vervolgens wel een miskraam (ma) gehad maar dat heeft daar dan weer niet mee te maken (ga ik vanuit).

Ik voel mijn eisprong over het algemeen ook. De pijn voel je normaal gesproken toch iedere maand aan een andere kant? Bij mij is dat wel. Ene maand links en andere maand rechts, net zoals de eisprong zelf.

Mijn eisprong  was nu  op zondag. We hebben woe-avond, vrij-avond en zondagmorgen geklust.  

Ik dacht altijd dat de innesteling pas  na een aantal dagen  tot een week na je eisprong was. Volgens die  kalenders is het dus al  na 2 dagen.....

Heb wel een  soort van fijn gevoel over me heen, alsof ik het gevoel heb dat het  raak is. Over 1,5 week weten we meer!  

Succes met klussen en ik hoop dat je snel zwanger bent!

Groetjes Lisa    

Hoi Lisa,

Ik hoop voor jou dat het inderdaad raak is....spannend.

Jullie hebben gelijk ik moet ook gewoon relaxed blijven en lekker ongedwongen om de dag klussen. Eens kijken wat dat oplevert. Maar ik heb zo'n haast gevoeld omdat mijn man "al" 43 is...maar volgens mij maakt dat nog niet veel uit hè??

Dus hoe zou ik het aanpakken deze maand.

woensdag 30 april volgens kalender eisprong. dan de volgende dagen klussen:

-   zaterdag 26 april
-   maandag 28 april (1 jaar getrouwd, moet geen probleem zijn!!!)
en de 30e ook??

Erg hè, dat ik aan wild vreemden vraag wanneer ik met mijn man " moet"vrijen? hilarisch eigenlijk!!!!

Liefs Sterre

Hoi Sterre,

Ik kan me bij je aansluiten als het gaat om er teveel mee bezig te zijn. Na mijn miskraam in december ben ik echt geobsedeerd door eisprongen en vruchtbare dagen. Ik heb ook 3 rondes ovulatietesten gebruikt. Maar ik heb deze week besloten er mee te stoppen (even tussendoor; wie wil ze van me kopen?). Ik wil toch proberen het een beetje los te laten. Ik werd wanhopig als mijn man niet wilde op de dag van de eisprong. En daar kon ik dan dagen van balen. Ik wil proberen zijn visie maar te volgen: het komt wanneer het komt. Lukt me nog niet, maar ik ga het wel proberen.
Iedere dag lijkt me ook geen volhouden. Dan gaat het je wel erg tegenstaan denk ik na een maand of 2, 3. Als je precies weet wanneer je eisprong is, zou ik rond die tijd om de dag vrijen en in de andere weken, gewoon wanneer je zin hebt. Dan heb je er toch alles aan gedaan, wat je eraan kunt doen.

groetjes, keesje

Terug
Bovenaan