erg bang voor eerste echo.

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

21 mei kwam ik erachter dat ik zwanger ben, test gedaan en meteen 2 strepen, heb geloof ik in totaal wel 5 testen gedaan omdat ik het gewoon iet geloof.
Ik heb wel grotere borsten en ben wat dikker, maar dat kan ook door het eten komen.
11 juni heb ik mijn eerste echo en ben zo bang dat er niks te zien is. dat ze met die camera naar binnen gaan en zeggen, zwanger , u, neeeeeee mevrouw hoe komt u daar bij.

hoe kom ik hier vanaf

ik ken dat, ik moet 4 juni voor een echo..
en kwam er 22 mei achetr dat ik zwanger was, maar mijn ha tiwjfelt over de duur
dus ik zou of 9enhalve week zijn of 5 en halve week

ik zelf denk 5enhalf en ben zo bang dat ze niks zien en zeggen van hoe kan jij zeggen dat je zwanger bent, ben zo nerveus

Liefs Iris

Hoi Kim,

Ik heb helaas geen advies voor je behalve gezond leven en rustig afwachten.

Woensdag mag ik zelf voor mijn eerste echo en ook ik ben daar een beetje bang voor... dat ik zwanger ben geloof ik wel maar ik ben erg bang dat het hartje niet klopt of zoiets.
Inmiddels ben ik 8 weken en 2 dagen in verwachting.

Groetjes Kim

Hier nog een die daar ook heel even last van had.
Is denk ik heel normaal. Is natuurlijk ook spannend. Want tot de eerste echo aan toe, heb je behalve die testen en het wegblijven van de ongi en wat vage klachten, geen echte bewijzen dat je daadwerkelijk zwanger bent. Dat bewijs wordt pas tijdens de echo geleverd.
Probeer je niet al te gek te maken, leef gezond en probeer lekker te genieten.

Liefs Noelie

Hi,

Ik herken dit gevoel heel erg goed. Ik dacht ook: dan zul je zien dat ze op de echo niets zien, blijk ik niet zwanger te zijn! Behalve extreem vermoeid en niet meer ongesteld had ik geen klachten.
En toen kwam met 11 weken de echo: kon ze niks zien! Dus ik dacht gelijk: zie je wel, ik ben niet zwanger. Maar voor ik uitgedacht was, zei ze wel dat ze leven zag, maar dat het te onduidelijk was, of ze een inwendige echo mocht doen. Nou, daar zat ik niet mee en toen kon ze goed zien hoe ons frummeltje er bij lag en hoe groot etc. Ik was toch echt zwanger!

Ik denk dat veel vrouwen met deze gevoelens rond lopen. Het is ook raar dat er iets in je buik groeit. Ik ben inmiddels bevallen (via de keizersnede) en kan me nog steeds niet voor stellen dat onze zoon in mijn buik gezeten heeft.

Veel plezier met je zwangerschap.

Gr. Tamara

hoi
ik snap wat je bedoelt.ik heb het ook en dit is mijn derde zwangerschap.ik ben heel bang dat er iets mis is.dit omdat mijn misselijkheid is verdwenen raar he mijn eerste echo is 14 juni ik ben zo bang dat het mis is ,ik hou me vast aan het feit dat ik niet vloei.ergens wel onlogisch.ik vind het te lang duren allemaal.ik laat gauw weer van mij horen............

Hai hai,

Grappig hoor zoveel vrouwen op de wereld zijn ons voorgegaan en toch hebben alle vrouwen dezelfde angsten etc.
Ik ben nu 30 wk zwanger van mijn tweede maar herken dit gevoel zo goed. Ook ik dacht nadat ik de positieve test had gezien, en nu? Ik kreeg vrij vlot een echo maar daarop was alleen een vruchtzakje te zien. Bleek er dus heel vroeg bij te zijn. Had ook werkelijk geen idee hoe ver ik kon zijn hoor.... Moest toen na twee weken terug komen   (twijfels, twijfels, twijfels) en toen zag de echoscopiste een hartje kloppen. Na lang turen zag ik het ook. Ik zag namelijk in eerste instantie alleen maar een 'flubbertje'. Zij feliciteerde mij en liet me na een maand terugkomen voor een termijnecho. Tjonge jonge wat duurde die maand lang zeg. Voelde natuurlijk ook helemaal niks (misselijkheid, borsten etc) en ging ook helemaal aan mezelf twijfelen met dezelfde gedachte: Wat als ik nou helemaal niet zwanger ben. Maar bij de termijnecho zag ik toen heel duidelijk een kindje!!!! En nu ben ik alweer 30 weken zwanger.
Lang verhaal om duidelijk te maken dat die twijfels erbij horen en dat volgens mij de meesten ze hebben....
Blijf vooral rustig, geef toe aan je moeheid en veel plezier bij elke stap dichter bij de 40 weken.

Liefs, een augustusmama (30wk)

Terug
Bovenaan