erg beweeglijk in bed

Onze dochter van 9 maand is sinds afgelopen weekend erg beweeglijk in bed geworden, ze draaid van de ene zij op de andere en dan weerop de buik, ik vind het opzich niet zo prettig dat ze op haar buik gaat liggen bang dat ze dan stikt. Ze trekt ook haar lakentje helemaal los zodat ze de rest van de nacht bloot ligt. Hoe doen jullie dat met jullie kindjes? Stoppen jullie de slaapzak achter in??
groetjes

Hoi,
ik wilde vandaag een soort gelijke onderwerp aansnijden!
Mijn zoontje is 6,5 maanden en erg rap van ontwikkelen en sinds gisteren wil hij alleen nog maar op zijn zij en buik slapen. Vanacht bijna niet geslapen conctant gekeken en gevoeld en weer terug gedraaid. Heb een tijdje zitten kijken vanacht (bedje staat naast mijn kant van het bed), hij draait zich dus in zijn slaap om. Mijn moeder en vriendinnen met kinderen  zeggen dat dit geen kwaad kan, dat een kind automatisch zijn hoofd weet op te tillen als ie het benauwd krijgt. Toch neemt dit mijn angst niet weg. Ik was al aan het zoeken naar een soort gelijke onderwep om tips en info op te doen. Hij ligt nu lekker te knorren en in wisseldiensten lopen mijn man en ik naar hem toe om te checken. Dit houden we niet lang vol....
Weet iemand hier wat meer over te vertellen?
Ps hij zag er vanacht wel heel lief uit zo op zijn buikje met zijn handje onder zijn wangetje.

Hoi allemaal,

Charlotte (8mnd) beweegd ook veel in bed. Wij stopten haar slaapzak wel in, maar dat hielp niet zo veel, ze draait toch wel.

Ze is af en toe net een worstje. en ze ligt toch nog op haar buik en inderdaad eng. Eergister ochtent lag ze ook heel ongelukkig met haar gezichtje naar beneden. gelukkig had ze haar speen in dus er kon nog lucht bij. We stoppen de slaapzak dus maar niet meer in.

Ze kan het trouwens ook los worstelen, want we "vinden" haar ook regelmatig boven in bed, overdwars of met haar hoofd aan het voeteneind

Ben wel heel benieuwd hoe anderen het doen.

groetjes
Marielle

Zou het er dan gewoon bij horen, in de fase waarin ze nu zitten? Dat ze ook liever op hun buik spelen en kruipen?
Onze man slaapt al heel lang zonder lakentjes, die trok ie los en ging dan rustig midden in de nacht met zijn voetjes spelen en heel hard kletsen. Aandoenelijk maar niet om die tijden haha. Ik heb hem alleen in een slaapzakje die stop ik ook achter het matras. Afhankelijk van het weer alleen in een romper of met broekje.
VAnmorgen vond ik hem weer heel lief op zijn buikje met zijn handjes bij zijn wangetje, heb hem   maar zo laten liggen. Nu lag hij tenminste met zijn gezicht opzij.

Onze zoon van bijna 7 maanden kan ook niet stil liggen in bed.
Toen hij 3 maanden oud was draaide hij zich al op z'n buik. We hebben toen z'n dekentje uit z'n bed gehaald en hem in z'n slaapzak in bed gelegd.
We leggen zijn slaapzak niet vast, hij weet 'm toch wel los te krijgen.
Hij slaapt altijd op z'n buik of op z'n zij en het was in het begin inderdaad eng om te zien. Ben ook heel vaak gaan kijken of hij nog ademde.
Maar ik ben er zelf wel achter gekomen dat hij z'n hoofdje inderdaad op zij draait om toch adem te kunnen halen. Misschien dat je het ook kunt proberen om de kleine alleen in een slaapzak te leggen?

Hoi hoi,

Onze dochter van 10 maanden is ook zo beweeglijk. In het begin sliep ze alleen maar op haar rug maar sinds 2 maanden ongeveer slaapt ze alleen nog maar op haar buik en zij. Sindsdien hebben wij het dekentje uit haar bedje gehaald en slaapt ze dus alleen in haar slaapzak en een romper met korte of lange mouw. Ze heeft het hierdoor gelukkig niet koud.
Wij hebben weer het volgende probleempje: Isabel kan sinds ruim een week zelf gaan zitten dus overdag als ze naar bed wordt gebracht en niet wil gaan slapen (wat vaak zo is.....hihi) gaat ze lekker in bed zitten . Op zich geen probleem maar ze gaat dus niet uit zichzelf meer liggen. Ze blijft net zolang huilen tot we om het hoekje komen kijken en haar weer plat neerleggen. En dit kan zich dan een paar keer herhalen....
Je zou denken dat ze het toch wel een keer opgeeft en zelf gaat liggen maar dat doet ze (nog) niet. Gewoon volhouden maar?
Groetjes!

Zodra ze zelf goed kunnen omrollen kun je ze gerust hun gang laten gaan hoor. Je moet alleen geen dekentje of lakentje meer in het bed leggen, want daar kunnen ze onder terecht komen. Gewoon een slaapzak en evt. pyama als het te koud is.
Finn kan zelf goed omrollen en sinds hij 5 mnd oud is slaapt hij al overwegend op zijn buik, soms op zijn zij. Dat vindt hij gewoon het prettigst. Ik heb ook  nooit zijn slaapzak vastgemaakt.

groetjes,
Ikke

Tijs,   van bijna 9 maanden is ook erg beweeglijk.
Toen het voor het eerst dit jaar zo warm werd, heb ik zijn deken weggedaan. De slaapzak stopte ik er achter in.
Ik heb nu lange slaapzakken van 90 cm en dan heb je genoeg slaapzak om in te stoppen. Ze blijven goed vastzitten.

Terug
Bovenaan