erg beweeglijk in bed

kort maar krachtig....Gewoon lekker laten gaan.
Tegen deze tijd zijn ze al zo krachtig dat zodra ze het gevoel hebben dat ze
lucht te weinig krijgen ze vanzelf weer terug draaien.
Gewoon je dekens/lakens eraf halen en alleen een slaapzakje gebruiken.
en vooral NIET instoppen.
Mochten ze dan wel een x gedraaid komen te liggen, is omdraaien onmogelijk.

Hoi,

Zelf heb ik geen ervaring met een zo beweeglijk kind, maar ik heb wellicht wel een tip. Ik zie om me heen dat veel ouders in dat geval een aero sleep matrasje kopen voor bovenop het matras. Deze is zo gemaakt dat ze niet kunnen stikken als ze op hun buik liggen met hun hoofd in het matras. Misschien is dat iets om jou in elk geval ook rustig te laten slapen als je kind toch op zijn buik is gedraaid?

Herah

Maaike slaapt sinds een week of   2 ook steeds op haar zij of buik. Ik vind het niet zo eng, ze draait zelf haar hoofd opzij. Ze wordt alleen 's nachts wel eens wakker en schrikt dan dat ze op haar buik ligt en begint te huilen?? Iemand die dat herkent?
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike

Jordi nu 8 maanden, slaapt al tijdtje ook op zijn zij of buik, ik laat hem nu altijd zo liggen, omdraaien heeft toch geen zin, hij draai zich zo weer op zijn buik.
Hij heb alleen slaapzak in zijn bed, als het warm is alleen rompertje en als het koud is in een pyjama. Ik doe zijn zak ook niet instopen omdat ik ooit ergens gelezen had, dat het gevaarlijk kan zijn.

Hoi hoi,

Die van mij is de laatste tijd ook erg aan het bewegen in bed (8 maanden). Heb er zo'n speciaal hoeslaken onder, waar lucht door kan. Dus mochten ze op hun buik komen en gezicht plat dan kunnen ze altijd nog ademhalen. Heb het me vorig jaar aan laten smeren met het kopen van een matrasje. Misschien dat dat iets is? Gelukkig zelf nog niet nodig gehad, want hij ligt meestal op zijn rug of zij en draait meestal pas naar zijn buik als hij 's ochtends wakker is (en houd dan dus zijn hoofd op).

Ella is een enorme stuiterbal, die nergens stil kan zitten dus ook in bed niet, ik heb haar nu met dit weer in een slaapzak met lange mouwen en pyama, en dan gewoon zo in haar bedje, zonder dekens enz... en met warmer weer slaapzak zonder mouwen, verder maak ik me er niet zo druk om, soms schrik ik enorm ligt ze zo raar! maar je doet er niks aan.. en vastmaken op wat voor manier is NIET goed,... Bij beweeglijke kinderen mag je ook het slaapzakje niet onderaan de matras goed in stoppen.. hiermee kunnen ze iets verrekken of in de knup raken.... gewoon lekker laten liggen zoals ze willen

Hoi,

ons meisje is nu 8 maanden en ook erg beweeglijk in bed. De afgelopen 4 dagen zijn we in de Ardennen geweest en hadden we een huisje waar we maar 1 slaapkamer hadden en ze dus noodgedwongen bij ons op de kamer heeft geslapen. Ik heb me echt verbaasd over hoe ontzettend beweeglijk ze is in bed en in welke rare posities ze kan liggen. Ze gebruikt letterlijk haar hele bed en ligt vooral op haar buik. Gisteravond toen ik naar bed ging lag ze dwars in bed bij het hoofdeind en de dag ervoor lag ze met haar hoofd bij het voeteneinde en met haar kont omhoog. Ze ligt erg veel te draaien en wordt 's nachts nog vaak wakker. Na dit weekend denk ik dus dat dat komt door al dat gedraai. Waarschijnlijk wordt ze dan wakker doordat ze met haar hoofd tegen de spijlen komt ofzo. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan