Erg groot voor zijn leeftijd.

Mijn zoontje van 19,5 maand oud is erg groot en flink voor zijn leeftijd.

Hij is 95 cm lang bij 16,2 kilo.

Hij draagt bovenkleding maat 104 en onderkleding maat 98/104.
schoenmaat 25/26.

Vaak krijg ik ook opmerkingen van mensen omdat hij zo groot is,net zoals van de week,een kindje pakte steeds zijn spulletjes af in de speeltuin,hij pakte het steeds terug af,het kindje sloeg hem en hij sloeg dus terug en die moeder ging helemaal door het lint tegen hem,dus ik trok gelijk mijn mond open dat hij pas 1,5 jaar is en het allemaal nog niet begrijpt en haar kindje als eerst sloeg.

Nou echt ze wou gewoon niet geloven dat hij 1,5 jaar oud is,totdat ik zijn groeiboekje pakte en zijn verzekerings papieren van de zieknfonds.
Toen zei ze wel uiteindelijk sorry,maar echt leuk is dat niet.

Hebben jullie ook grote kindjes en hoe gaan jullie om met commentaar van anderen?

Ik vind het ook zo vervelend dat hij zo overschat word.

Het is leuk om een groot kindje te hebben maar het heeft ook nadelen dus zolas dit.

Groetjes Bieb.
 
Hallo

Ik ken het wel mijn zoon word in september 4 en die draagt momenteel maat 110.
Ze schatten hem ook veel ouder hij is ook ontiegelijk wijs voor zijn leeftijd.
Maar de mensen verwachten inderdaad veel meer dan van je kind

Mijn kindjes zijn ook halfbloed dus ik krijg nog meer stomme opmerkingen wanneer zien ze hun vader.
Ik sta met iemand te praten we gaan voor de tweede kindje inmiddels al 14 mnd word er gezegd moeilijk he hoezo moeilijk echt niet.
Dachten ze dat mijn kind geadopteerd was of de opmerking het lijkt niet op jou je hebt zulke knappe kinderen.
De maatschappij is hard en kortzichtig en daar baal ik wel eens van.
Ik laat ze maar kletsen . Ik zet ze ook wel terug op hun plek hoor.

groetjes lis
 
Nou, je hebt echt een flinke kerel!
Mijn zoontje is met 2 jr2mnd nu 91 cm, 16 kg en draagt 98/104 boven, 92 onder en schoenen 23.
Dit is ruim boven gemiddeld, maar zeker niet erg groot, toch vinden mensen hem wel altijd groot. Vanaf het begin krijg ik al opmerkingen over hoe groot hij wel niet is (terwijl dat dus erg meevalt). Nu is hij redelijk traag in zijn ontwikkeling, waardoor hij ook snel overschat wordt. Ze nemen aan dat hij kan praten, dat hij kan traplopen, dat hij kan tellen, etc. Terwijl dat niet zo is. Is soms idd lastig, maar ik heb gelukkig nooit echt vervelende situaties meegemaakt (alleen maar 'domme' opmerkingen, "jeetje, loopt hij nog steeds niet??").

Tja, mensen zullen altijd op uiterlijk blijven beoordelen, daar doe je weinig aan. Ze zullen je kindje ook altijd ouder schatten, lijkt me, zeker als hij ook nog een vroeg wijs is. Ik zou proberen je er zo min mogelijk van aan te trekken en rustig hun vooroordelen corrigeren als je dat nodig vindt.

(ik vind het trouwens wel erg dat je gewoon niet geloofd werd en je verzekeringspapieren moest laten zien om je te 'bewijzen'! Vreselijk zeg... Wat voor belang zou je er bij kunnen hebben er over te liegen, denk ik dan...)
 
Hoihoi,

Wow, wat een vervelende reactie zeg, en dat je helemaal met je groeiboekje en pasje moest gaan bewijzen dat hij echt nog maar 1,5 is vind ik helemaal belachelijk!

Mijn zoontje is bijna 19 maanden, weegt 13,5 kg en is 90cm. Hij draagt boven 98/104 en van broekjes nog 92 deze zijn soms netnet, maar omdat hij erg smal is en 98 vaak al een echte grote jongens maat is en dus wat breder valt moet het maar even zo. Dat scheelt nog wel wat met jou kindje, maar maak idd wel af en toe hetzelfde mee...

Ook schijnt hij er nogal wijs uit te zien (zelf zie ik dat dus niet, alleen als ik ga vergelijken met andere kindjes van zijn leeftijd) en krijg dan in de winkel ook regelmatig de opmerking waarom hij nog geen dankjewel zegt. Terwijl een kindje van 1,5 dat volgens mij helemaal nog niet hoeft te kunnen zeggen. Ook in contact met andere kindjes loopt hij soms wat voor, maar als hij dan speelgoed afpakt en niet terug wil geven en nog niet wil delen dan wil men daar ook nog wel eens een opmerking over maken. Ik zeg dan altijd dat hij nog maar 1,5 is en het allemaal nog niet snapt. En dan zeggen ze vaak ow, maar dan is hij wel groot zeg. En dan zeg ik maar dat mijn man en ik zelf ook niet een van de kleinsten zijn. (hij is 1,95 en ik ben 1,75) en dan snappen ze het meestal wel...

Op het cb zeggen ze dat het wel weer bijtrekt. Hij zal altijd een van de langste blijven, maar het verschil wordt wel minder groot, dus daar wachten we dan maar op...
 
Dag meiden,

Ik merk het ook af en toe wel met mijn meid: Zij is nu 2 jr 7 mnd. 1 meter en ruim 16 kg. Ze draagt maat 104/110. Ze praat vrij duidelijk, waardoor ze ook ouder wordt geschat. Niet dus...

Misschien dat haar groei straks wel even stilstaat, maar aan de andere kant is het niet helemaal verwonderlijk. Papa is ook 2 meter (ik maar 1.72 dus van mij zal ze het wel niet hebben). Daarentegen is haar broertje van 11 maanden allemaal gemiddeld qua groei.

Groetjes Karin
 
hier ook zo'n lange lerp haha..en inderdaad is het best moeilijk soms om je niets van andere aan te trekken hoor.
Ik weet niet precies hoe lang sam nu is want we moeten over 2 weken naar het CB maar hij is 17 maanden en draagt maat 92 broek en 98/110 shirtjes..en nog net maat 23 schoenen maar tenen zitten daar ook alweer bijna tegenaan!

Een paar maanden geleden gingen we naar het CB voor een prik en toen ging die mevrouw zitten, praatje houden en pakte t dossier erbij op de pc...zegt ze ineens:
"ooo! Hij moet een prik! ik dacht dat hij veel ouder was en dat ie even geen prikken meer hoefde" haha..

Dat is dan niet erg maar sam zit nu lekker in zijn "ik kan gillen fase"  dus hij schreeuwt veel in winkels in zijn buggy en dan zie je mensen echt met die blikken kijken van: Pfff wat een opvoeding! en dat is soms zoo frustrerend..ik wordt dan onwijs boos op sam terwijl ik eigenlijk boos wordt van die blikken en reageer ik af op hem door te zeggen dat ie niet zo moet zitten gillen..en het liefst wil ik het negeren omdat ik hem nu dus negatieve aandacht geef! Maar die blikken als ik het negeer zijn zo vervelend dat ik er toch wat van ga zeggen.

En idd met andere kinderen he..hij heeft nu nog de neiging om zomaar een tik te geven om te kijken wat er dan gebeurd en veel kinderen die ouder zijn schatten hem ook geen 1,5 en geven zo een mep terug..
Hopen dat de groei even stil blijft staan nu haha!

Groetjes an
 
wat herken ik veel in jullie verhalen zeg!!

Elmar word volgende maand 3 is 1.10m en weegt rond de 19 kilo en maat 110-116 van  boven kleding en 104 van onderkleding. zijn schoenmaat is 26.  hij is de laatste paar maanden pas duidelijker beginnen te praten maar voor die tijd dachten vooral kinderen in de speeltuin dat hij ouder was en vonden hem maar een raar kindje omdat hij nog niet goed kon praten.
nu gaat het allemaal wat beter omdat hij zich duidelijk kan maken.
op de psz vonden de andere moeders het maar raar dat ik hem daar nog heen deed, ze dachten dat hij al bijna 4 was dus waarom nog eventjes naar de psz? hij was toen nog maar net 2,5.
het voordeel van groot zijn, tenmisnte bij elmar, is wel dat hij zich niet zo gauw laat pesten of slaan. hij staat echt zn mannetje  wel als  het nodig is.
wij zijn zelf niet erg lang, gem. 175 maar we hebben wel van beide kanten lange mensen in de familie. dus dat verklaard een hoop!

groetjes mama van elmar en jesse
 
Hoi dames,

ik ben vrijdag dus met Mika naar het cb geweest(20,5 maand oud) hij was nu 95,7 cm lang bij 16,6 kilo.
Ik kreeg wel de wind van voren omdat hij te veel was aangekomen.
Maar hij eet al veel minder dan eerst en ja ik ga hem geen honger laten leiden omdat het cb hem te zwaar vind,ze zeiden ook dat het eigenlijk niet echt te zien is dat hij te zwaar is omdat hij ook erg lang is voor zijn 20 maanden.

Maar hij is wel stevig,hier is hij trouwens te zien op zijn website:    http://mikadani2007nicky2000.dreumessite.nl/

neem gerust een kijkje.

Groetjes Bianca
 
Terug
Bovenaan