Erg lage bloeddruk, wat te doen?

Ha dames,

ik ben nu ruim 15 weken zwanger en heb regelmatig last van duizelingen. Ik moest afgelopen woensdag naar de VK (alles prima hoor!) alleen mn bloeddruk is erg laag. Was 90/45.

Daarna langs de HA geweest omdat ik dus regelmatig duizelingen heb, door de lage bloeddruk. Hij zei alleen dat ze er nix aan kunnen doen. Tsja, ik moet rustig aan opstaan en (bijvoorbeeld in de rij bij de kassa) niet te lang stil blijven staan. Maar verder: succes ermee, geen oplossing.

Wie heeft hier nog meer last van? En tips/trucs? Zo is 't erg vervelend, ik heb regelmatig dat ik bijna flauwval en dus echt met mn kop tussen mn benen moet zitten zodat er weer wat bloed in mn hoofd komt...niet ideaal.

Alvast bedankt voor de reactie.

Je kunt er echt weinig aan doen. Artsen vinden het meestal wel fijn als je een lage onderdruk hebt, geloof ik. Je hoeft in ieder geval niet heel voorzichtig te zijn met zout, dus een lekker zout dropje op z'n tijd (in de rij bij de kassa) is misschien een idee?

Ey,

Ik ben zelf ook 1x flauwgevallen in de winkel in mijn zwangerschap, en 1x bijna dat kon ik net voorkomen door mijn hoofd omlaag te doen tussen mijn benen. Die duizelingen herken ik erg goed. Ze hadden bij mijn bloedgeprikt omdat ik er zo broerd van was ik kon niet langer als een half uur overeind zitten en dan kwam het alweer. Uiteindelijk is er niets uit de uislagen gekomen en wat we al beetje vermoeden was dat het door de zwangerschap kwam. Ik ben nu 18 weken en 2 dagen maar heb er de laatste 2 weken stukken minder last van. Ik heb altijd tegenwoordig zoute dropjes in mijn jaszak. En dextro of iets zoets in mijn tas. Als ik het voel aankomen dat ik niet goed wordt dan neem ik snel een zout dropje en trekt het vaak snel weg. Dus misschien is dat ook iets voor jou af en toe een zout dropje. En hopelijk verdwijnen die duizelingen bij jou ook weer snel :).
Succes!

Hier zelfde probleem; nu 34 weken zwanger maar ook 34 weken last gehad van de lage bloeddruk... loop standaard op zak met die salmiaklollies... lust die dingen normaal niet van harte maar het helpt voor mijn gevoel wel.... en eigenlijk 7 kleine maaltijden per dag eten... dat er niet teveel schommelingen komen in glucose en bloeddruk... dat bleek voor mij het beste te werken....

Succes meid! Bedenk; er komt een end aan... duurt misschien nog ff maar als ik terugkijk dan besef ik nog maar amper dat ik al 34 weken zwanger ben... ondanks dat ik me lang niet altijd goed heb gevoeld......

ik ben naar een snoepwinkeltje geweest en advies gevraagd welke drop ik heb beste kon nemen bij lage bloeddruk... ik kreeg de zoutste mee naar huis.. Best lekker hoor en het hielp idd. (heb er nu gelukkig geen last meer van)

Hier nog eentje met constant een te lage bloeddruk.
Zoute drop en dextro helpen prima, maar let wel op dat je niet te veel zout eet. Dat zorgt weer voor het vasthouden van vocht...

Terug
Bovenaan