Erg lage bloeddruk, wat te doen?

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een lage bloeddruk. Die van mij was vorige week 110/50. De vk adviseerde mij rustig op te staan, van liggend eerst te gaan zitten en dan pas gaan staan, vaak eten (dus meer dan drie maaltijden per dag) altijd iets te eten en zoute drop bij me te hebben zodat ik die snel kan eten als ik me minder voel en af en toe een opkiikertje drinken.
Succes ermee!

Ja hoor, hier nog eentje met een lage bloeddruk. Bij mij begint ie nu weer lager te worden....was de vorige keer ook. Ben nu 18 weken en 2 dagen en de vorige keer bij de VK was mijn bloeddruk ook 110/50. Maar ik merk dat ie alweer aan het zakken is. Ik heb ook standaard drop en dextro in m'n tas én in m'n jas én in de auto...dan vergeet ik het nooit....
Enne, cup a soup....helpt ook af en toe....

Met de zwangerschap van Thim ben ik met 20 wkn en 5 dagen flauwgevallen op het werk toen ik opstond van m'n stoel. De ambulance is er toen bijgeweest, want ik kwam maar niet goed bij..... was best eng. Vanaf die tijd ben ik voor de helft in de ziektewet gemoeten omdat ik het niet meer vol kon houden. Hopelijk hoeft dat deze keer niet, maar als het zo is, dan is het zo (is ook niet zo heel erg ;-))

Mijn lage bloeddruk heb ik tot de bevalling gehouden, dus het gaat niet altijd omhoog.....

Hi,

Hier ook een mama met een lage bloeddruk. Bedenk dat dat altijd nog beter is dan een hoge bloeddruk, want die kan wel kwaad.
Even aanvullend op de dropjestip: niet alleen zoute drop is goed. Het gaat om de stof die in drop zit, dus alle drop is goed. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat zoete drop nog erger bloeddrukverhogend kan zijn dan zoute drop. Het percentage zout in drop is zo weinig dat het niet aan het zout ligt. Dus alle drop is goed. Ik dacht dat ook zoethout bloeddrukverhogend is, dus kan je zoethoutthee drinken of zoethout staafjes, maar dan moet je wel eerst even uit zoeken of zoethout niet ergens anders slecht voor is. Ik lust het niet, vandaar dat ik het ook niet weet.

Heel veel succes.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan