Erg last van duizeligheid

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ben nu 15+1 weken zwanger en heb echt heel erg last van duizeligheid de hele dag door. Zelfs zo dat ik ook regelmatig flauwval. Ik probeer echt regelmatig te eten maar de duizeligheid gaat eigenlijk niet echt over.</p><p>Hebben meer van jullie hier last van en hebben jullie misschien nog tips?</p>

Heb ik ook gehad..
Heb jij toevallig al bloed laten prikken? Zo ja, hoe zat het met je hb waarde? Als je dat nog niet gedaan hebt, laat je er dan even op testen.
Ben jij afgevallen tijdens de zwangerschap? 

Duizeligheid heeft vaak te maken met bloeddruk. Bij mij is deze ook bizar laag (nu 23 weken zwanger en onderdruk is 45). Het goede nieuws is dat het voor jouw gezondheid en die van de baby goed is, een hoge bloeddruk is juist gevaarlijk. Het slechte nieuws is dat het erg vervelend voor jou is. En flauwvallen is natuurlijk niet de bedoeling (en dan ook weer gevaarlijk!) Je kunt er niet zoveel aan doen, behalve zorgen dat je altijd zoute drop bij je hebt en af en toe een bouillonnetje drinken.

Ik zou wel even langs gaan bij de verloskundige voor een check op bloeddruk en HB-waarde. Flauwvallen is wel een slecht teken.

Flauwvallen is niet fijn, maar zeker niet gevaarlijk voor je kindje! Je kindje krijgt gewoon zuurstof en neemt al de voedingstoffen op die hij nodig heeft. Ik voelde het vaak aankomen als ik flauw ging vallen en ging dan bij voorzorg meteen op de grond zitten met mijn hoofd tussen de benen. Dan zakte ik op die manier even weg. Het is maar een paar keer gebeurd dat ik echt omviel. En dan nog, je kindje zit in zoveel vruchtwater dat hij niks mee krijgt. 
Sterkte ermee!

De laatste keer dat ik bij de verloskundige was op 24-10 was mn bloeddruk gewoon goed 110/70 en toen had ik ook aangegeven dat ik regelmatig duizelig was en toen werd gezegd dat dat normaal is en dat ik gewoon regelmatig moet eten. Bloedprikken heb ik 1,5 week geleden moeten doen en ik moet a.s. Donderdag weer naar de verloskundige dus zal het dan ook nogmaals aangeven dat ik erg duizelig ben en zelfs regelmatig flauwval.
Ik ben verder niet afgevallen tijdens de zwangerschap. Denk dat ik ook nog ff contact opneem met de verloskundige of hun verder nog iets weten, uitslag van het bloedprikken heb ik nog niks van gehoord.

Terug
Bovenaan