Erg moe, misselijk en soms echt ziek + afgevallen in plaats van aangekomen??

Hallo meiden,
Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger en vooral de laatste weken moet ik veel overgeven en ben veel moe. Heb pas te laat door dat ik teveel doe. De dag zelf nergens last van (zoals afgelopen dinsdag bij vrienden voetbal gekeken) na een volle dag werken, maar de volgende dag wel ziek van de misselijkheid en vermoeidheid, ik zie het gewoon niet aankomen. Ook de maandag is zo'n rampdag voor mij, maar goed.
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en ik schrok eigenlijk wel. Ik ben in 12 weken tijd van 59 kilo naar 56 kilo gegaan, lijkt me niet goed. Iemand dit ook meegemaakt?
Groetjes

Hoihoi.

Nou 3 kilo in twaalf weken tijd vind ik nog wel meevallen. Vergeleken met mij dan. Ik viel 5 kilo af in 4 dagen. Want het enige wat ik doe is kotsen. Of ik nou druk ben, rustig doe, het komt er elke minuut van de dag uit. Mij vertellen ze dat ik het moet volhouden tot ik twaalf weken ben en dat ze dan wel verder kijken. En de momenten dat mijn maag rustig is moet ik vitaminepreparaten slikken voor zwangeren. Om zo toch nog de nodige vitamines binnen te krijgen. Het leven van zwangere vrouwen gaat niet altijd over rozen...
Vertrouw je het niet meid, gewoon huisarts/verloskundige bellen. Beter te vaak bellen dan een keer te weinig. Daar zijn die mensen voor :)
Sterkte ermee

Groetjes

hoi hoi,

Ik ben van de week naar de verloskundige geweest en daar gevraagd of het inderdaad kan dat je kan afvallen. Ben zelf nu ook 12 weken en val ook af. Mijn verloskundige had gezegd dat het geen kwaad kan en dat het zelfs een beetje normaal is. De baby eet nu ook van jou voeding mee. Daardoor krijg jij waarschijnlijk onvoldoende binnen. Over een tijdje komt dit allemaal wel weer goed.

Gr dees

nou moet zeggen dat ik niet afval!!! buiten mijn zwangerschap trouwens ook niet haha!!! grapje hoor.....

maar ik ben nu 1 kilo aangekomen, terwijl bij mijn zoontje zaten er toen al 6 bij!!!
maar ik ben nu idd ook misselijker, en sommige dingen hoef ik nu ook echt niet!!! alleen soms die lucht al!!! bah!

dikke kus loreane ( 9wk, 2dg)

Hoi,

Ik ben gelukkig niet afgevallen maar ik ben ook nog geen grammetje aangekomen. Ik kan me wel indenken dat als je wel afvalt dat je je nog beroerder gaat voelen. Nu maar hopen dat de ergste kwaaltjes omtrent de misselijkheid na 3 maanden verdwijnen.

Petra 10w6d

Hallo,

Het kan nog erger ik viel in 1 week tijd bijna 10 kilo af zo erg heb ik gespuugd ik hiel helemaal niets meer binnen en ben dan ook direct opgenomen en heb aan de sondevoeding gezeten 2 maanden lang liep ik met een slang in mijn neus en een tas op de rug die mij de hele dag eten gaf! ben daarna wel weer aangekomen was 20 kilo zwaarder als normaal dus het kan nog komen hoor!

Groetjes, Lollifantje mama van een zoontje van 5.

Goedemorgen,

Ben nu 11 weken zwanger en spuug me ook helemaal leeg.
Heb nu via de verloskundige bij de huisarts zetpillen mogen halen die het spugen en misselijkheid tegen moeten gaan. Ze heten: emesfene.
Dus wie weet kun je die ook vragen.

Groetjes

Ik ben ook erg misselijk, met name 's morgens. Heb ook Emesafene zetpillen, echt helemaal weg is het niet, maar wel een stuk minder, is echt n aanrader!!

Terug
Bovenaan