erg onzeker over uiterlijk door shockende reacties van omgeving

<p>hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 34 weken zwanger van een zoontje! ?? Ik zit alleen in een enorme dip. </p><p>Voordat ik zwanger was was ik erg slank van mezelf. Ik woog 57 kilo en ben 1,60 lang. Nu ik zwanger ben, ben ik 22 kilo aangekomen! Ik krijg dagelijks opmerkingen van vrienden/collega's/kennisen dat ze mij niet meer herkennen, dat ik zoveel ben aangekomen, of de baby niet in mijn gezicht groeit etc.. of dat ik geen 3ling krijg. In het begin vondt ik het nog niet zo erg, maar nu begin ik er heel moe van te raken en erg onzeker. Ik herken mezelf ook niet meer als ik in de spiegel kijk. Mijn gezicht is zo dik geworden! En ook mijn schouders en nek enzo. Mijn buik is ook flink, terwijl de baby gewoon goed op schema groeit. </p><p>Vroeger kon ik eten wat ik wou zonder dat ik aankwam.  Ik eet nu ook niks geks eigenlijk. Ik merk wel dat ik nu makkelijk twee borden kan eten.</p><p>Dit is mijn eerste zwangerschap en moet nog veel leren! Ben erg benieuwd of  dit herkenbaar is bij andere moeders. En gaan die kilo's er wel weer vanaf? Gaan mensen mij weer als de oude zien? Ik ben altijd dun geweest en zo kent iedereen mij ook. En als ze mij nu zien willen ze een foto van mij maken, of ze blijven me aanstaren. Hoor ook veel mensen zeggen dat het lijkt alsof ze met een ander persoon praten. </p><p>Ik wordt niet bepaald zelfverzekerd en blij van dit soort opmerkingen en raak echt in een dip zo. Het lijkt wel erger te worden.  </p><p>Ik hoop dat er dames zijn die mij tips kunnen geven, of dames zijn die dit soort dingen ook meegemaakt hebben en hoe ze ermee om zijn gegaan.</p>

ik kan heel makkelijk zeggen dat je je er niks van aan moet trekken, maar ik, die altijd met mijn uiterlijk bezig is en het heel erg aantrek wat andere van me vinden snap hoe je je voelt.
ik ben nog in het eerte trimester van mijn zwangerschap en het enige wat ik te horen krijg is "ooh je bent wel dik aan het worden in je gezicht" maakt het niet makkelijk.
ik probeer aan mijn kindje te denken, en na de bevalling (mocht het niet eraf zijn) gewoon gaan sporten. je hoeft nog maar een aantal weken en probeer dat in je achterhoofd te houden. het is nu de tijd voor jouw kindje, en jouw tijd komt na de bavalling. wie weet vliegen na de bevalling de kilo's eraf. en dadelijk als je kindje er is kun je lekker gaan wandelen (cardio;)
het komt allemaal wel goed, echt!
xx

Wat zijn mensen toch gemeen! Bedenk je dat het tijdelijk is!! Als ze bij de controles niks vreemds opmerken dan zal alles goed zijn lijkt mij. Ik hoor wel vaker dat mensen wat aankomen in de zwangerschap. Je raakt na de bevalling sowieso -+ 10 kilo kwijt.  De rest valt er vast wel weer af te sporten. Maak je nu in ieder geval niet te druk!! 

Wat erg van die mensen die dat allemaal tegen jou zeggen!! Ik ben zelf 33 week zwanger en voel me ook niet op me knapst en me gewicht speelt hierin ook een rol en ik heb wat striemen op me heupen was eerder ook mooi slank. Maar weetje we dragen een baby het mooiste wat er is er dus dat is het voor mij waard! Ik snap dat dat het moeilijk is die reacties dat is totaal niet Leuk!! Maar jou tijd komt straks weer als de kleine er is dan zul je zien dat heel veel van die kilo's verdwijnen.. en probeer ook al is het moeilijk je niks van die reacties aan te trekken.. want je draagt een prachtig kindje
Btw ik hou ook heel veel vocht vast dat neemt ook zo ze extra kilo's mee. 

Wat erg van die mensen die dat allemaal tegen jou zeggen!! Ik ben zelf 33 week zwanger en voel me ook niet op me knapst en me gewicht speelt hierin ook een rol en ik heb wat striemen op me heupen was eerder ook mooi slank. Maar weetje we dragen een baby het mooiste wat er is er dus dat is het voor mij waard! Ik snap dat dat het moeilijk is die reacties dat is totaal niet Leuk!! Maar jou tijd komt straks weer als de kleine er is dan zul je zien dat heel veel van die kilo's verdwijnen.. en probeer ook al is het moeilijk je niks van die reacties aan te trekken.. want je draagt een prachtig kindje
Btw ik hou ook heel veel vocht vast dat neemt ook zo ze extra kilo's mee. 

Sommige mensen hebben heropvoeding nodig, hebben ze niet geleerd dat als je niks leuks te zeggen hebt, je beter je mond kunt houden.... Wat jij omschrijft is mijn grootste angst. Struggel sinds mijn 13e met mijn zelfbeeld; anorexia, overgewicht en nu gezond gewicht. Aankomen bij een zwangerschap is voor mij ook echt een ding. Als mensen een opmerking maken wil ik er wel wat van gaan zeggen. Ze mogen wel weten dat niet alles leuk is om te horen. 

Sommige mensen hebben heropvoeding nodig, hebben ze niet geleerd dat als je niks leuks te zeggen hebt, je beter je mond kunt houden.... Wat jij omschrijft is mijn grootste angst. Struggel sinds mijn 13e met mijn zelfbeeld; anorexia, overgewicht en nu gezond gewicht. Aankomen bij een zwangerschap is voor mij ook echt een ding. Als mensen een opmerking maken wil ik er wel wat van gaan zeggen. Ze mogen wel weten dat niet alles leuk is om te horen. 

Ik zou die mensen heel erg duidelijk maken dat ik niet van die reacties gediend ben. Hoe durven ze zulke reacties te geven? 

Terug
Bovenaan