erg onzeker over uiterlijk door shockende reacties van omgeving

Wat een belachelijk kwetsende reacties! Ik zou dat ze ook zeker mededelen als je dat kwetst! Dat doe ik ook! Het kan natuurlijk zijn dat je veel vocht vast houdt in je gezicht! Dat gaat allemaal weer weg! 
Mijn nichtje had dat ook heel erg, wat na haar zwangerschap als sneeuw voor de zon verdween.
ik heb nu bijna 26 weken zwanger en ben al 10 kilo aangekomen, vind dat ook verschrikkelijk en ook vooral mijn gezicht wat mega dik is! Ik ben wel zo iemand, die als ik gekwetst wordt daardoor, meteen de bal terugkaatst.. 

Iedere zwangerschap is anders. De een komt het gemiddelde aan en de ander wat meer. Belangrijkste is dat je je goed voelt en je kindje gezond is toch? Verschrikkelijk hoe mensen kunnen reageren. Alsof nu je zwanger bent mensen dat soort dingen ineens tegen je mogen zeggen. Kan ontzettend kwetsend zijn als je er gevoelig voor bent. Ik zou het me ook aantrekken. Of je na de bevalling weer op je oude gewicht komt verschilt per persoon. Borstvoeding helpt erbij en lekker met de kleine gaan wandelen. Maar overhaast niks, soms duurt het even. Het belangrijkste is lekker van je kindje genieten straks.

Nondepin zeg, word gewoon kwaad als ik lees wat mensen allemaal wel niet durven en het lef vandaan halen!!
Iedereen is hoe dan ook prachtig hoe je bent dik, dun, aangekomen door zwangerschap of misschien wel ´niks´ aangekomen. Mensen hebben altijd wat aan te merken op een ander en dat wil alleen maar zeggen dat ze zelf iets missen in hun leven.
Zelf ben ik niet op mijn mond gevallen en als ik zoiets naar mijn hoofd krijg dan maak ik er meteen korte metten mee!
Probeer een volgende keer bij een opmerking alleen maar te zeggen; vind je het nou leuk om dat te zeggen? Hoe denk je dat ik me voel als je zoiets zegt?
Daarna gewoon stil en niks meer, laat het ze maar eens verwerken. Desnoods loop je weg.

Zelf had ik voor mijn zwangerschap een BMI van 27 en ben nu 21 weken en misschien al wel 5 kilo aangekomen (mag totaal rond de 12 aankomen). Maakte me er eerst heel druk om maar kan het nu toch best goed los laten door te denken 1. er groeit een wonder van jullie samen in je en 2. dat komt na de zwangerschap wel weer.
Vaak kun je er niet eens iets aan doen!

Mijn schoonzus woog 55 kilo en was maar liefst 30 kilo aangekomen tijdens haar beide zwangerschappen. Ze is nu weer zo strak en slank als wat!

Laat je niet gek maken en praat erover met je vriend/man zodat hij je erbij kan helpen. Hij kan het ook bij mensen aangeven zodat je het zelf niet hoeft te doen.
Hou vol en geniet van de tijd die je nu nog samen hebt en straks met je kleintje. Met die kilo's komt het erna wel weer in orde!

Ik begrijp je wel maar ervaar de emotie achter de opmerkingen niet. Ik was zelf ook slank, een aantal jaar geleden zelfs zo slank dat mensen dachten dat ik anorexia had.. dat maakte me wel erg onzeker en ben daardoor mezelf eigenlijk aan het volproppen geweest en kwam aan... 
Voor me zwangerschap was ik 1.73m en woog 61kg, gewoon gezond dus en daar was ik blij mee. Nu ben ik 34 wkn en weeg bijna 80kg. Mensen zeggen ook dat me gezicht dikker is geworden en ben aangekomen. Vind het niet gek want er groeit een meisje in me dus trek er niets van aan.
Wat me wel aantrok is dat mensen continue op te merken hebben of het wel goed gaat met me kleine omdat ik een kleine buik heb. Ze schrikken ALTIJD wanneer ik zeg hoe ver ik ben.... daardoor ging ik nog een echo maken met 32 wkn om te kijken of het wel goed gaat. Nou bij de echo zagen ze dat me meisje zelfs wat groter is voor de aantal wkn dat ik zwanger ben dus alles gaat goed (zou het gewicht en lengte hebben van een baby in 33wkn). Sindsdien liet ik al die opmerkingen maar van me af glijden want ik wist beter. 
Het gewicht gaat er echt wel vanaf! Was 2wkn terug bij een verjaardag waar best wel alleen maar moeders waren met 1,2 of 3 kinderen en je zou nauwelijks zeggen dat hum kinderen hebben gehad. 
Hou die mensen anders ook gewoon op afstand als ze niks beters te doen of zeggen hebben. 
Het komt goed en laat je niet gek maken!

Laat je niet gek maken hoor! Mij is hetzelfde overkomen. Ik ben inmiddels een jaar geleden bevallen en was in totaal 25 !! Kilo aangekomen.  Ik begon met 67 kilo dus die 25 erbij zag je wel:( heb er heel erg mee gezeten en dacht dat het nooit meer zou goed komen. Nu inmiddels een jaar verder dus en weer nu nog 64 kilo. Heb borstvoeding gegeven, dat helpt echt! Maar verder niet gesport ofzo. Het kan dus zomaar dat het er allemaal weer af gaat er is geen hoop verloren. En nogmaals, laat je niet gek maken hoor het is super bijzonder wat jouw lijf aan het doen is! Geniet nog van je zwangerschap. 

Niet gek laten maken is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen. Een sneer geven na zo'n reactie helpt natuurlijk ook niet want dan ligt het aan de ''hormonen'' natuurlijk. Misschien dat je op een vriendelijke manier kunt zeggen dat je het niet prettig vind dat mensen zo'n opmerking maken?
Misschien een kleine oppeper : Bij mijn vorige zwangerschap ben ik zo'n 2 kilo aangekomen&kreeg daardoor juist de tegenovergestelde reacties als ''je ziet er niks van, ben je wel zwanger, gaat het wel goed''. Na mijn bevalling was ik een dag later 11 kilo lichter dan VOOR de zwangerschap. Nu hoop ik dat voor jou natuurlijk niet, maar als je mijn verhaal verglijkt met de verhalen van de dames voor mij dan kan je wel concluderen dat de kilo's die je nu tijdens je zwangerschap aankomt niks zeggen over jouw lichaam na de bevalling!! Je lichaam doet nu gewoon wat het kan om jouw baby voor te bereiden op deze wereld&dat is voor elke vrouw verschillend.
Ondanks dat je het zelf misschien niet ziet mag je trots zijn op je lichaam voor wat het je geeft.
Just kick some ass!

Mensen lijken altijd wat te moeten zeggen! Ik kreeg ook de welbekende opmerking “nou nou is het een tweeling?” Of “je neemt eten voor twee wel erg letterlijk” en dat terwijl ik elke dag spugend boven het toilet hing en niet goed kon eten. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en was mijn standaard antwoord: mooi he? Er groeit een klein wonder in mijn buik daar word je dikker van! En prompt begonnen dan de positieve reacties! Bizar hoe mensen denken. Ik vind een zwangere vrouw juist mooi en vraag nooit hoeveel ze aangekomen zijn of teveel of te weinig ik vind het belangrijker de vraag te stellen hoe ze zich voelt en hoe het kleine wondertje het maakt. 
Buik vooruit en vooral je niks aantrekken van wat domme mensen uitkramen 
fijne zwangerschap gewenst ?

Terug
Bovenaan