erg slecht nieuws

hoi dames,

heb even het gevoel dat het voor ons over is...
we hebben woensdag de uitslag gekregen van mijn bloed onderzoek, dit was prima, en de uitslag van het zaad van mijn vriend.......

er zijn o,o zaadcellen aangetroffen!!!! voor de mensen die het nog niet weten, mijn vriend heeft bijna 2 jaar geleden een hersteloperatie ondergaan omdat hij gesteriliseerd was, we zijn er nu dus 95% zeker van dat het al is dichtgegroeid......

we moeten volg wk vrijdag naar de uroloog. deze zal dan gaan kijken of bij mijn vriend inderdaad alles is dichtgegroeid of dat er een ander probleem is, en wat we evt nog kunnen ondernemen. voor ons en de gyn is het eigenlijk al duidelijk dat het dicht is gegroeid.....

we zijn er allebei kapot van, weten niet goed wat we nu moeten (doen). als ik zelf ga nadenken kom ik nog maar weinig opties tegen die voor ons iets zouden kunnen betekenen....als jim zich opnieuw laat opereren is er de kans dat het niet nog eens lukt (te weinig huid om ze weer opnieuw aan elkaar te maken) als het niet lukt kunnen we alleen nog maar dat mesa/pesa doen (maar dat doen ze niet in NL. lukt het wel dan zal iui of icsi of ivf nog wel kunnen, maar omdat hij bij de vorige herseloperatie aan 1 kant al bijna te weinig huid had weten we dat die kant al niet meer te herstellen zal zijn.....

lieve meiden, ik/we weten het ff niet meer.....het feit dat ik misschien nu echt nooit moeder zal worden maakt me zo verdrietig....jim is erg in zijn mannelijkheid aangetast en vind het erger dat ie mij niet gelukkig kan maken met een baby dan dat ie aan zichzelf denkt.....

wat nu???????

lieve lill, heel veel succes de komende dagen en ik hoop echt dat het voor jullie voorbij is om te moeten wachten,hopen en ziekenhuis in en uit te moeten lopen.....ik hoop zo dat het raak is bij jullie!!!!!

andere dames, ook veel succes weer!!

ik blijf hier wel gewoon komen hoor, heb jullie toch echt nodig!!
jullie horen wel hoe het volg wk vrijdag gegaan is!

tot snel
xx een erg verdrietige kim en jim!!

Ha Kimpansee,

Ik probeer alle berichten wel zo'n beetje te volgen, maar had niet eerder meegekregen dat je vriend zich in het verleden had laten steriliseren.
Wat moet dit allemaal ontzettend moeilijk voor jou zijn. Jij zult zelf wel niet betrokken zijn geweest bij de beslissing die hij destijds had genomen.
Voor je vriend is het natuurlijk niet minder moeilijk, want hij wil natuurlijk net zo graag als jij een gezinnetje met jou opbouwen.
Ik weet te weinig van de (herstel)mogelijkheden om jullie op te kunnen beuren. Ik hoop alleen maar dat jullie binnenkort meer weten en dat er dan weer goede dingen op jullie weg komen.

Gonnie

Hoi Kimpansee,

Wat erg nieuws!!! Ik vindt het vreselijk voor jullie. Geef de moedt niet op en kijk waar ze wel aan MESA en PESA doen. Volgens mij ook in Belgie. En daar zit je zo.
Ik hoop dat de uroloog met nieuws komt dat je toekomst wat rooskleuriger stemt dan nu. Ik hoop dat alles voor jullie toch nog goed komt ik gun het jullie van harte!!

Liefs CLaudy

Hoi Kim,

Wat ontzettend verdrietig voor jou en Jim...dit is even zwaar slikken en proberen het een plekje te geven.
Maar ik ben het met Claudy eens er zijn nog wel kansen, geef niet op!
Via www.freya.nl/medisch/mesapesa.htm
vond ik meer info oa deze tekst:

Resultaten Mesa/Pesa
De resultaten van de behandelingen in het buitenland zijn goed te noemen.
Echter variëren de cijfers van 20% tot 50% doorgaande zwangerschappen per gestarte cyclus.
Het is lastig om die cijfers goed te interpreteren, daar verschillende centra alle ICSI-behandelingen met chirurgisch verkregen zaad bij elkaar nemen.
Hierbij zijn dan ook de behandelingen gerekend, waarbij zaad wordt verkregen uit de zaadbal. Dit wordt TESE (testiculaire sperma extractie) genoemd. In Nederland wordt deze behandeling (nog) niet uitgevoerd!

In 2001 zijn in het UMC St Radboud Nijmegen 44 cycli gestart. Hiervan heeft 35% geresulteerd in een doorgaande zwangerschap. Dit hoge percentage wordt waarschijnlijk verklaard door het feit dat de vrouwen in kwestie relatief jong zijn en nog nooit de 'kans' hebben gehad zwanger te worden. (!!!)

Waar gebeurt MESA of PESA?
Het UMC St Radboud in Nijmegen is in januari 2001 gestart met de behandelingen.
Het UMC Utrecht gaat in april 2002 starten, het AC Maastricht start medio 2002.
Het LUMC (Leiden), St. Elisabeth Ziekenhuis te Tilburg, Reinier de Graafgasthuis locatie Voorburg en het AZ Dijkzigt (Rotterdam) hopen op korte termijn te volgen.

Lieve Kim, kijk eens op die site en misschien liggen er toch wel kansen voor jullie! De wonderen zijn de wereld nog steeds niet uit!

Sterkte,
liefs van Suus

Lieve Kimpansee, ik vind het echt heel erg voor je dat jullie dit gebeurd.
Een vriendin van mij had precies hetzelfde 3 jaar geleden. Ze gingen al vrij snel over op KID en toen dat niet lukte, voor ivf-d. Ze is nu een gelukkige moeder van een jongetje, nu 1. En weet je wat, hij lijkt oo zijn niet biologische vader. Geweldig. Ze is nu bezig voor een 2de, en voor haar laatste ivf-d poging. Als deze niet lukt stopt ze.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en ik wens jullie heel veel sterkte.
Liefs, Adren

Hee Kim, Wat een tegenvaller voor jullie zeg! Het berichtje van Suus vind ik wel hoopgevend! Het wordt dus toch in Nederland gedaan. Volhouden hoor meissie voor alles komt een oplossing!!!

Dikke knuffel!
Inge

kimpansee,

ik hoop dat je dit leest want die pesa doen ze dus wel in nederland, in elk geval wel in het umc in utrecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! geef niet op hoor, ik werk daar en er zijn al zoveel stellen op die manier wel zwanger geworden. MESA wordt inderdaad niet meer verricht, dit mag niet meer van de medisch etische commisie. De arts die dat bij ons doet is Dr lock, misschien eens een bezoek waard? ik weet natuurlijk niet waar je woont. ik wil desnoods wel een afspraak voor jullie regelen. ik heb erg veel contact met die arts......

liefs sandra

Lieve Kim en Jim,

Ik reageer maar even hier op jullie berichtje (in plaats van op het andere forum). Wat is dit een ontzettende tegenvaller ! Ik kan me alleen maar aansluiten bij de meiden hierboven en hopen dat er voor jullie toch nog eens kans in zit. En als ie er is: grijp 'm dan!!!
En ik wil nog even tegen Jim zeggen: juist nu kan je laten zien wat je waard bent! Steun elkaar en sleep elkaar er door heen dan weet ik zeker dat het voor jullie allemaal goed komt!

Liefs, Juul

Terug
Bovenaan