Erg zin in het eten wat je eigenlijk niet mag (drop e.d.)

Ha Femke,

Volgens mij mag je bijna alles weer als je borstvoeding gaat geven, je moet alleen
oppassen met gekruid eten en alcohol! Maar als je een avondje door zou willen zakken kun je het 's avonds ervoor kolven en de eerste melk 's ochtends ook kolven en weggooien. Al ga ik zelf dus voor flesvoeding, mijn schoonzus is 22-6 jl. bevallen en geeft borstvoeding. Ze geniet dus weer lekker van Carpaccio en biefstuk en pizza met gorgonzola grrrrr jaloers haha Maar daar zul je straks genoeg info over krijgen!
Heb enorme trek in ongezonde dingen, pizza mmmm kun je me echt voor wakker maken! Verder heb ik echt geen idee wat ik moet koken 's avonds, terwijl ik normaal altijd genoeg "inspiratie" heb. Zelfs als ik in de supermarkt loop weet ik het niet (ja behalve pizza dan) echt heel irritant. Ben verslaafd aan de broodjes met boterhamworst uit blik, weet dat ik moet varieren, maar het is zo lekker haha

liefs Daantje

Hallo allemaal,
Fijn dat ik niet de enige ben!!! Ik kan om alcohol niet echt wakker liggen want dat dronk ik ook niet heel vaak voor de zwangerschap. Het sigaretje heb ik heel snel laten liggen, vooral toen ik hoorde dat ik een tweeling krijg ging er even een knopje om denk ik, want heb er geen 1 meer aangeraakt! Gerookte zalm wist ik helemaal niet dat dat niet mocht en dacht juist dat dat gezond en goed was voor ze maar dat heb ik ook snel gelaten. Ik gun me elke dag 2 dropje en daar kijk ik elke dag weer naar uit! Verder drink ik enorm veel melk (meer als een liter per dag!)  en kijk ik wel uit met snoepen en vet eten enzo. Ik ben bij de vorige zwangerschap kwam ik totaal 20 kilo aan en nu ben ik zwanger van een tweeling dus dan moet ik echt opletten!! En ik heb maagzuur dus als ik echt een dag snoep en vet enzo eet dan weet ik dat ik s'avonds niet prettig in bed lig! Daar heb ik ook geen zin in!

Ik zal blij zijn als ik weer normaal mag eten enzo, maar inderdaad wat is nu 9 maanden op een mensenleven!!!

Groetjes Loes

@Daan_tjuh; Ik heb meestal ook niet erg veel zin om lang in de keuken te staan, maar heb nu vrij veel "makkelijke" menu's. Minstens een keer per week zo'n grote  zak geschilde aardappelen, kunnen we twee dagen van eten, spinazie, rode kool of andere groente en stukje vlees. Lekker makkelijk hoeft het alleen maar in een pan te gooien en een beetje op te letten. Ook kip met rijst of pasta is lekker makkelijk, potje bruine bonen met spekjes en een uitje of gebakken aardappelen met sla en een stukje vlees/vis.
En in het weekend is het bij ons ook meestal soep met een broodje, afhaal of de welbekende diepvriespizza....

Hoi,

Ook ik heb erg behoefte aan chips en andere hartige dingen, snoep gaat er ook goed in gelukkig ben ik nog niet echt super veel aangekomen maar moet het wel in de gaten houden nu een kilo of 2.
Maar ik sport nog vrij veel rij een keer of 4/5 per week paard verder rijdt ik ook nog wedstrijden en de overige 2 kids houden me ook nog bezig en dan natuurlijk nog werken.
Dus ik denk dat ik al die chippies op 1 of andere manier wel verbrand.

Groetjes Krista

Ps voelen jullie al wat beweging ik krijg nu af en toe een klein schoppie echt  leuk maakt het toch weer wat echter  

Als je iets niet mag is het altijd lekkerder volgens mij, maar even over de gerookte zalm.
Ik heb het gevraagd aan de verloskundige, omdat er nogal verschillend over gesproken wordt op het internet, maar zij zei dat als het er goed uitziet mag je het gewoon eten ook al is het vacuem verpakt is geweest!

Melk luste ik voor mijn zwangerschap ook niet, maar nu drink ik elke dag een glasje optimel citroen en dat is wel lekker!!

Succes allemaal!!

Ik heb nu ook heel veel trek in drop en heb er gelukkig geen verbod op. Ook de diepvriespizza doet het bij  mij goed . Maar ik moet wel zeggen dat ik erg moet oppassen, tijdens mijn eerste zwangerschap  at (nee, eigenlijk vrat) ik alles wat los en vast zat. En dat heeft me 27 zwangerschapskilo's opgeleverd, dus ik kijk nu wel uit. Ik moet zeggen dat  ik nu ook wel erg veel drink,  meer als voordat ik zwanger was en dan vooral vruchtensap,  maar ook water is erg in trek en dat terwijl ik eigenlijk nooit zo'n waterdrinker ben.  Ik  heb ok meer zin in drinken dan in eten. En roken en alcohol was aan mij nooit besteed, dus hoef ik dat ook niet te laten staan. Het enige waar ik wel heel veel trek in heb is een biefstuk, lekker zo sappig met  jus en witbrood, mmmmmmmm , maar nog even wachten. Dat wordt wel pas met de kerst (of misschien nog later).

Groetjes
Bibi

Terug
Bovenaan