erkenning

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met erkenning? Ik ben nu 20 weken zwanger van mijn ex. Als ik hem ons kind laat erkennen, is hij dan verplicht om alimentatie te betalen? En als ik hem ons kind niet laat erkennen, dan ook, of niet?
 
Hoi Tina,

Op het moment dat hij het kind erkent is hij inderdaad verplicht om allementatie te betalen. Maar op dat moment heeft hij ook recht op een bezoekregeling. Dus je moet even nadenken over wat je wil. Lees tevens de reacties van de andere dames op mijn vraag van gister over alleenstaande moeders. Verder kan heb ik mijn tante alles uit laten zoeken op dat gebied en zij heeft dit voor mij uitgeprint. Ik zou het je kunnen faxen als je dit wilt.
ik hoor het wel. Groetjes shelley
 
Hoi Tina,

Nee als iemand het kind erkent, erkent hij dat hij als biologische vader wordt gezien in Nederland.
Als je allimentatie wilt hebben dat zal hij waarschijnlijk ook voogdijschap willen hebben, alleen dan is de vader verplicht om allimentatie te betalen en anders niet!

Voogdijschap vraag je aan via de rechter en kan je het beste doen voordat het kind is geboren.

Maar vergis je niet!!! Als hij voogdijschap heeft dan ben je ook verplicht om alles wat je voor/met het kind doet zijn akkoord te vragen!
En heeft hij recht op tijd met het kind door te brengen en dat kan best vervelend zijn als je je kind een paar dagen kwijt bent.

Als ik jou was zou ik alles goed informeren bij een advocaat, dan weet je zeker waar je aantoe bent.
En als je geen geld hebt voor een advocaat dan kan je een gedeeltelijk/volledige vergoeding krijgen van de staat.

succes...

 
In het tijdschrift zwanger lees ik:

Je kan het kind laten erkennen door je ex. Maar dat wil niet zeggen dat hij het ouderlijk gezag krijgt. Over alementatie heb ik niks gelezen. Meer info
www.postbus51.nl
www.justie.nl
www.svb.org
 
Wat een onzin! Een bezoekregeling en alimentatie staan helemaal los van JOUW gratie of je je ex je kind wilt laten erkennen. Kom op zeg! Als de vader zijn kind wil zien straks, is dat een heel legitieme wens en de rechter zal dat niet lichtvaardig negeren.

Ik snap niet dat jij ten eerste denkt dat wel even te kunnen voorkomen en ten tweede, ook de WENS hebt om dat te voorkomen. Je hebt samen het kind verwekt en bent daardoor altijd tot elkaar veroordeeld, bij elkaar of uit elkaar.

Ger
 
Ik ben helemaal nergens tot veroordeeld kom op zeg. Ik heb hele goede gegronde redenen waarom ik dit overweeg. En dat zijn redenen waarvan ik nu al weet dat een rechter daar niet lichtzinnig over zal denken. Dus ja, ik denk, weet wel zeker dat ik een bezoekregeling zal kunnen voorkomen. Wij hebben samen ons kind verwekt, maar ik heb ten eerste verantwoording aan mijn kind af te leggen, niet aan hem. De belangen van de baby staan voorop. Als je het niet met me eens bent hoor ik dat graag.
 
als een vader zijn kind erkend, is hij verplicht alimentatie te betalen, mits hij hiertoe in staat is....dit heeft niks met een bezoekregeling te maken..ik spreek helaas uit ervaring, mijn man moet dus wel alimentatie betalen, maar heeft geen enkel recht, zijn kids werden in 97 geboren trouwens, nu hebben de ouders bij het aangeven een pakketje waarin staat hoe je gezamelijk ouderlijk gezag kunt aanvragen, maar toen was dit niet...ik vind het wel zo eerlijk dat als hij ervoor mag betalen, hij zijn kind ook mag zien, maar dit is mijn mening, en ik weet niet hoe de situatie is natuurlijk, succes !
 
Terug
Bovenaan