erkenning

Het is juist dat als een vader het kind erkent de moeder voor het kind kinderalimentatie kan vragen via de rechter. Indien de vader draagkracht heeft zal de rechter een bedrag vaststellen.
Voor wat betreft de omgang geldt dat een ouder die niet met het gezag belast is, recht heeft op omgang. Met andere woorden als vaststaat dat een man de biologisch vader is, bijv. door een DNA test, heeft hij in beginsel recht op omgang. Als de moeder hier niet aan meewerkt zal de vader zich tot de rechter moeten wenden! De rechter zal dan beoordelen of omgang in het belang van het kind is. Meestal wordt de Raad voor de Kinderbescherming ingeschakeld om dit mede te beoordelen.
 
Het gaat mij dus helemaal niet om het geld. Ik heb zijn geld niet nodig. Het gaat mij om de bezoekregeling. Ik heb geen vertrouwen in hem als vader zijnde. Hij wil wel de baby erkennen en zelfs gezamenlijke voogdij terwijl hij zich nu al oncapabel opstelt om voor een baby te zorgen.
 
Ik zou eerst maar eens even wachten tot de baby er is. Erkenning kan altijd nog. Voor erkenning is de toestemming van de moeder vereist. Geef je die niet dan kan de rechter vervangende toestemming verlenen, mits dit in het belang van het kind is. De stap naar de rechter zal hij echt niet zo snel maken. Hetzelfde geldt voor het afdwingen van een omgangsregeling. Bovendien zal de rechter, als de baby nog klein is niet een twee drie een omgangsregeling opleggen, omdat het kind in die periode nog erg afhankelijk is van de moeder....Zeeker als le als moeder bezwaren hebt tegen een omgangsregeling.
Bovendien is het ook nog zo dat als je als moeder niet meewerkt aan de door de rechter opgelegde omgangsregeling daar geen sanctie op staat. De vader zal zich dan eerst tot de rechter moeten wenden om een dwangsom te vorderen. Met andere woorden als na de geboorte de situatie nog steeds zo is als je hiervoor aangeeft, zal het allemaal niet zo'n vaart lopen denk ik...
 
bedankt voor jullie reacties. Ik hoop maar dat het allemaal niet zon vaart zal lopen inderdaad en dat ik er met hem samen uitkom. Hij ziet zelf ook wel in dat hij er niet voor kan zorgen dus dat scheelt. waarom hij dan alsnog gezamenlijke voogdij wil en alles is mij ook een raadsel. Ik zou nooit het contact tussen hem en de baby in de weg willen staan maar hij stelt zich nu al zo oncapabel en vaag op dat ik er daarom over nadenk.
 
Een erkening staat helemaal los van of je een wens hebt om je kind zijn vader wel of niet te laten zien. Daar kunnen hele andere praktische redenen achter zitten hoor, ger. Niet zo zwart denken.

Niet iedereen is gezegend met een toegewijde vader voor haar kind. Zonder erkening kan je ingrijpen als de vader een kind emotioneel kwets. Ik geef je groot gelijk. Je krijgt net zoveel bijstand als anders. Het enige wat ze doen is het extra verhalen bij de vader. En als er geen erkende vader is krijg je het zo ie zo. Daar hoef je niet druk over te maken. Daar komt bij dat de alimentatie best meevalt hoeveel dat is. Als je dat afweegt tegen de dingen die je dan moet toegeven. Mocht je nog meer willen weten vraag het maar. Heb het namelijk helemaal laten uitzoeken. Voor het geval dat...

Groetjes
 
Terug
Bovenaan