erkenning

als dat zo is.

zou dat echt super belachelijk zijn !!!!

heb het 1 en ander nagelezen , maar kom nergens die 1000 euro tegen,
wel zijn er dingen waar je op moet letten.
ik zou even de burgelijke stand bellen waar je het kindje gaat aangeven,

er zijn speciale brochures te krijgen.

veel sucses


groetjes Jaap
 
Hoi,

Klopt niet hoor!
Erkennen is gratis (tenminste hier wel, dus het zouden hooduit leges kunnen zijn). Samen naar het gemeentehuis met geldig id-bewijs en dan moet jij officieel toestemming geven dat je vriend het kindje erkent.

Als hij dan aangifte gaat doen van de geboorte niet vergeten de akte van erkenning mee te nemen, anders mag hij geen aangifte doen.
Als het goed is krijgt hij dan direct een aantal zaken mee voor het aanvragen van ouderlijk gezag en dat moet je ook nog aanvragen er vanuit gaande dat jullie samen het gezag over het kindje willen voeren natuurlijk.

Daar zitten wel kosten aan verbonden, want je moet namelijk een uitreksel van de basisadministratie hebben van jullie allebei.

Dus die 1000 euro kun je mooi voor andere dingen gebruiken (en anders was trouwen nog goedkoper!)

Groetjes,
Marije
 
Hoi hoi,

Echt onzin hoor, als jullie zouden willen kan je vriend ook het ongeboren vrucht (zo noemen ze dat daar)
kunnen herkennen, en daar heb je ook alleen een uittreksel van jullie voor nodig en een hantekening van jou....
En als je kindje geboren is neemt hij een papier mee (wat jullie bij het erkennen van de ongeboren vrucht dan hebben gehad) als hij jullie kindje op het stad huis gaat aangeven...

Liefs, Jennifer
 

Hoi

ik ben zelf op dit moment 32 weken zwanger en mijn vriend heeft in de 4e maand ons kindje erkent, wij wouden niet alleen omdat ik zwanger was trouwen.
In feite hoef je niet perse voor de geboorte te gaan maar het word wel aangeraden want anders moet je als vrouw in het kraambed mee naar het gemeentehuis om het kindje aan te geven( of toestemming te geven zodat je vriend het kindje kan aangeven)
Het is natuurlijk goed voor te stellen dat je daar geen zin in hebt zo na de bevalling en daarom word het meestal voor de geboorte gedaan.
Het was ook zo gepiept, je moet als moeder toestemming geven en daarna moet je beiden het formulier ondertekenen.
je kan dan ook nog kiezen welke achternaam je je kindje wil geven.
na de bevalling moet de vader alleen even naar het kantongerecht om het ouderlijk gezag aan het te vragen.
Het erkennen kost niks en ze hadden in ons geval ook geen uitreksels nodig.
Je moet het formulier wel goed bewaren want die heb je dus strax nodig.
Succes!

liefs sarah
 
Hoi.
Het erkennen kost inderdaad niks en je hebt er alleen je id voor nodig, om te laten zien dat je bent wie je zegt dat je bent.
Voor het ouderlijk gezag ( dit komt namenlijk niet automatisch) moet je na de geboorte wel uittreksels halen bij de gemeente en dat kost wel wat geld maar ook niet zo heel veel.
Als je wilt dat je vriend ook gezag heeft over je kind en dus wettelijke beslissingen mag nemen en tekenen voor je kindje enzo dan moet je dat wel regelen hoor anders mag ie nog niks beslissen over zijn eigen kind.
Mijn vriend vond dat best wel raar en gemeen, dat ie zoveel moest regelen voor zijn bloedeigen kind maar we doen het met liefde want owee als er wat met mij gebeurt moet hij wel zijn eigen kind kunnen blijven opvoeden enzo.
Op het gemeentehuis kunnen ze je er gelukkig alles over vertellen.
Groetjes Tina(38)
 
nah wat raar dan .... het is namelij zo dat mijn schoonmoeder het niet echt eens is met dit kindje.., mijn vriend zijn oudere broer en vriendin zijn ook zwanger en dat vind ze wel leuk, omdat hun een eigen huis hebben , 2 goeie banan enz.
gister kwam mijn vriend bij zijn ouder svandaan met het verhal dat zijn moeder tegen hem had gezegt dat zijn broer naar het gemeente huis was gegaan voor di eerkenning en dat het 1000 euro had gekost, dus dat we daar wel even rekening mee zouden houden...
het lijkt wel of dat mens wil dat ik t weg laat halen ofzo...nah raar verhal maar ik geloof jullie dus maak me niet meer druk, bedankt voor de reacties.
 
Hoi,

Potverdikke heb ik net een heel verhaal ingetypt staat het niet op het forum, vervelend dat het forum het nu zo slecht doet. Toch wilde ik ff reageren en probeer het nog maar eens.
We hebben in week 23 het kindje laten erkennen. De baby krijgt na de geboorte de achternaam van mijn partner.
Het is verstandig om het optijd te regelen niet alleen omdat de vrouw mee moet en het niet prettig is als je net bevallen bent maar ook als jij en het kindje komt te overlijden tijdens de zwangerschap kan het niet de achternaam van je partner krijgen als het niet erkent is.
Volgens adviseren ze dan om het voor week 26 maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes Sanne

Oja Het kostte niets alleen moesten we onze id papieren laten zien.
 
Terug
Bovenaan