erkenning

Nou wij doen het op een andere goedkope manier. Hier kreeg ik ook veel verhalen dat het kind erkennen best prijzig kan zijn, dus kozen wij ervoor om te trouwen op de gratis dag. Als het goed is heeft elke gemeente die en bij ons is dat dinsdags. Dan zijn we gewoon getrouwd en vrouw kan evt eigen naam aanhouden.( doe ik niet) Zo weten we zeker dat we beide dezelfde rechten en beslissingen over het kind kunnen nemen.
Groetjes
 
nou ik heb ook even het een en ander uitgezocht en erkennen kost idd niks, tenzij je naar een notaris gaat en een testament opmaakt..
misschien is het idd een idee om te trouwen op de gratis dag... hmmmm, ik denk dat ik even in overleg ga met mijn vriend... zowiezo zouden we een samenlevingscontract moeten sluiten oid want ons kindje kwam iets eerder dan geplant en we wonen dus nog niet eens samen... we wachten op een gechikte woning aangezien ik nu op een appartement woon met 1 slaapkamer, niet echt ideaal vind ik zelf dus, maarja... trouwen is een optie... scheelt wel een hoop geregel... bedankt voor de ideeen, reacties en suggesties , x greta
 
Ook al besluit je later in de zwangerschap te trouwen, dan nog is het aan te raden vroeg in de zwangerschap al de erkenning te regelen. Wat namelijk als jouw partner komt te overlijden. Niet iets om aan te willen denken, maar het  komt helaas wel voor. Die erkenning is dan nodig voor het nalatenschap van je partner en je wil natuurlijk wel dat je partner officieel de vader is.

Ook bij een volgend kind is die erkenning weer nodig.

En denk je er over op pas na de bevalling te erkennen, denk er dan ook eens aan wat voor rompslomp het met zich meebrengt voor de vader als jij de moeder tijdens de bevalling overlijdt. De vader is dan niet automatisch de vader.

Kortom hup met z'n allen die erkenning regelen.

Miep


 
Hallo allemaal,
Tijdens de zwangerschap van mijn oudste zijn wij naar het gemeentehuis geweest om het kindje door mijn vriend te laten  erkennen. Na de geboorte is hij dan ook onze zoon gaan aangeven.Toen ik zwanger was van de 2e hebben wij geen bewijs ven erkenning laten opmaken. Dat lijkt natuurlijk erg stom,maar ik ben in het ziekenhuis bevallen. En in de meeste grote ziekenhuizen, kun je daar ook je kindje aangeven. Je hoeft dan niet helemaal naar het gemeentehuis. Ik ben bij het aangeven van onze jongste zoon dan ook gewoon meegegaan. Dus hebben wij ons een loopje naar het gemeente huis bespaart.
Ik vond het wel bijzonder dat je als moeder zelf je kind komt aangeven. Meestal doet de vader dat.
Over het aanvragen van het ouderlijk gezag, kan ik het volgende zeggen. Wij hebben pas het ouderlijk gezag aangevraagd toen onze jongste zoon was geboren. Tot die tijd had mijn vriend dus geen ouderlijk gezag over de oudste. Als mij wat zou overkomen in die tijd zou mijn vriend gewoon zeggenschap krijgen, omdat hij het al erkent had. Hij zou dan alleen voogdij moeten aanvragen.
Maar goed, we hebben het ouderlijk gezag aangevraagd, veel papieren invullen en op sturen naar het Kantongerecht. En na een aantal maanden krijg je gewoon bericht en het kost niks.
Groetjes Wilma
 
Terug
Bovenaan