Ernstige krampjes

Hoi allemaal,

Omdat ik de wanhoop nabij ben, hoop ik hier wat herkenning of in ieder geval wat steun te kunnen vinden.
Wij hebben een schat van een zoontje van 6 weken oud. Sinds een kleine week zit hij volgens ons echt wel in de piek van de huiluurtjes, maar vooral darmkrampen.
Echter heeft hij in mijn ogen dusdanig last van de krampen, dat hij echt onnodig pijn heeft. Afgelopen donderdag heeft hij savonds 3 uur aan 1 stuk gekrijst. Niet huilen, nee, gekrijst. Echt van de pijn. Ik vraag me af in hoeverre zoiets normaal is. Natuurlijk weet ik dat deze weken heel pittig zijn, wij hebben het ook bij onze oudste gehad, nagenoeg hetzelfde, maar ik vind dit echt niet normaal. Ik heb reeds hulp gevraagd bij de huisarts, maar deze weet het ook niet. Consultatiebureau hebben we weinig aan helaas, die vinden alles volgens mij normaal. Het krijsen gaat echt door merg en been. Hij overstrekt flink en is uiteindelijk doodop van het flinke krijsen. Naast dat ik het natuurlijk super zielig vind en ik het zo erg vind dat ik hem niet kan helpen, ga ik er zelf ook langzamerhand aan onder door. Het vergt echt heel veel van mij mentaal. Ik heb ook nog een peuter rondlopen die de aandacht nodig heeft, maar mama is meer bezig met zijn broertje ☹️.
Ik weet niet of ik nu echt een vraag voor jullie heb, maar ik vraag me wel af in welke mate de huiluurtjes nog als normaal gezien kunnen worden. Het begint ook echt eind van de middag/begin van de avond, dus heel typerend. Overdag is hij ook niet echt makkelijk tevreden te krijgen, en jammert hij ook wel veel, maar ‘s avonds slaat echt alles.
Ik vraag me de laatste dagen echt af of je niet een keer paracetamol mag geven aan zo’n kleintje. 2 weken terug had hij koorts en mochten we dat geven, en toen merkten we dat hij savonds lekker kon slapen, logisch natuurlijk. Ik geef natuurlijk zo min mogelijk medicatie aan hem, maar de stress waar hij (en wij) momenteel mee te maken hebben lijkt me ook niet al te best.

Zo, heel verhaal. Bedankt als je het allemaal hebt willen lezen, nogmaals dank voor je reactie/herkenning/hart onder de riem

Liefs
 
Enorm herkenbaar. Eigenlijk alles wat je schrijft, daar zijn wij een aantal weken geleden doorheen gegaan. Wat is dat zwaar hè.. Onze jongste zoon heeft dit ook van 5 tot 10 weken gehad met de piek zo tussen de 6 en 8 weken. Verschrikkelijk.. Ik ben hem continu gaan dragen in de draagzak. Dat leek wat te helpen. Maar loeizwaar vond ik het. Continu dat gehuil en weten dat je kindje pijn heeft en je zo weinig kunt doen. Uiteindelijk naar de osteopaat geweest 3 keer en hebben nu een tevreden mannetje. Of het nu die bezoekjes zijn geweest of dat de krampjes piek gewoon achter ons lag, geen idee, maar misschien wel iets om te overwegen!
 
Ahhh ik herken dit zo van mijn eerste.
Verschrikkelijk  is het  en zo sneu voor je kindje. Je voelt me machteloos dat z'n lief klein ding zulke krampjes heeft, bedoel heb zelf maar eens krampen dat kan flink zeer doen.
Bij ons hielp uiteindelijk het omneo voeding van nutrilon ik had al gelijk een heel andere baby en daarna rust en regelmaat. 
Wat voor voeding krijg je kindje?
 
[quote quote=10547202]Enorm herkenbaar. Eigenlijk alles wat je schrijft, daar zijn wij een aantal weken geleden doorheen gegaan. Wat is dat zwaar hè.. Onze jongste zoon heeft dit ook van 5 tot 10 weken gehad met de piek zo tussen de 6 en 8 weken. Verschrikkelijk.. Ik ben hem continu gaan dragen in de draagzak. Dat leek wat te helpen. Maar loeizwaar vond ik het. Continu dat gehuil en weten dat je kindje pijn heeft en je zo weinig kunt doen. Uiteindelijk naar de osteopaat geweest 3 keer en hebben nu een tevreden mannetje. Of het nu die bezoekjes zijn geweest of dat de krampjes piek gewoon achter ons lag, geen idee, maar misschien wel iets om te overwegen!
[/quote]“Fijn” om te horen dat het herkenbaar is. Ik vind het gewoon onmenselijk voor zo’n kleintje. Wie heeft ooit verzonnen dat ze die weken door zo’n hel moeten ? ik draag hem idd ook vaak in de draagzak, maar mijn rug en schouders zijn het hier niet altijd mee eens. We zijn begin van de week bij de osteopaat geweest. Die merkte een blokkade bij de overgang van zijn maag naar de darm. Ik heb sindsdien echter niks van verbetering gemerkt. Ik hoor altijd van iedereen dat ze nadat ze bij de osteopaat zijn geweest en ander kind hebben. Wij hebben dat dus niet, was ook niet bij ons oudste zoontje helaas. Maar we moeten binnenkort op controle dus dan zal ik het nog een keer benoemen. Het is idd de vraag of het dan verbeterd door de osteopaat, of omdat het gewoon voorbij was, maar dat maakt dan niks uit. Als je maar weer een tevreden kindje hebt
 
[quote quote=10547206]Ahhh ik herken dit zo van mijn eerste.
Verschrikkelijk  is het  en zo sneu voor je kindje. Je voelt me machteloos dat z'n lief klein ding zulke krampjes heeft, bedoel heb zelf maar eens krampen dat kan flink zeer doen.
Bij ons hielp uiteindelijk het omneo voeding van nutrilon ik had al gelijk een heel andere baby en daarna rust en regelmaat. 
Wat voor voeding krijg je kindje?[/quote]Ja precies dat. Mijn zoontje krijgt borstvoeding. Ik probeer zelf echt wel te letten op wat ik eet/drink, dus niet al teveel zuivel e.d. Wel heb ik een afspraak staan bij de lactatiekundige omdat ik volgens mij overproductie heb en een erg sterke TSR, daardoor krijgt hij denk ik ook onnodig veel lucht binnen
 
[quote quote=10547208]“Fijn” om te horen dat het herkenbaar is. Ik vind het gewoon onmenselijk voor zo’n kleintje. Wie heeft ooit verzonnen dat ze die weken door zo’n hel moeten ? ik draag hem idd ook vaak in de draagzak, maar mijn rug en schouders zijn het hier niet altijd mee eens. We zijn begin van de week bij de osteopaat geweest. Die merkte een blokkade bij de overgang van zijn maag naar de darm. Ik heb sindsdien echter niks van verbetering gemerkt. Ik hoor altijd van iedereen dat ze nadat ze bij de osteopaat zijn geweest en ander kind hebben. Wij hebben dat dus niet, was ook niet bij ons oudste zoontje helaas. Maar we moeten binnenkort op controle dus dan zal ik het nog een keer benoemen. Het is idd de vraag of het dan verbeterd door de osteopaat, of omdat het gewoon voorbij was, maar dat maakt dan niks uit. Als je maar weer een tevreden kindje hebt[/quote]Ja echt hè!! Zo sneu, je wilt zo graag helpen en het geeft zo’n machteloos gevoel..
Ik merkte ook pas na de derde keer resultaat. Onze zoon poepte ook heel weinig (weet niet hoe dat bij jouw kindje is?) en vanaf die laatste keer poept hij minstens 1x per dag. Alsof alles op gang gekomen is..
Hopelijk is deze periode snel voorbij voor jullie.
 
Heel herkenbaar. Ons zoontje huilde ook ontroostbaar van ongeveer 6 tot 10 uur in de avond. Ik voelde me zo machteloos en liep veel met hem in huis, masseerde hem maar niets leek te helpen. Ik vond het mentaal ook erg zwaar. Het enige wat ik deed was hem veel troosten door te knuffelen. Misschien kalmeert huid op huid contact hem? Verder raad ik je aan om in de avonden met iemand af te wisselen, is je partner thuis? Mijn man werkte ook in de avond dus dan vond ik het bijvoorbeeld fijn om naar ouders/schoonouders te gaan of iemand roepen voor een paar uurtjes? Dan ben jij niet constant alleen met hem en kan je even weg van het gekrijs.. volhouden! Het gaat echt over, maar ik snap heel erg goed dat het ontzettend zwaar is.
 
Terug
Bovenaan