Eropuit met baby van 3 maanden: hoe?

Hoi

Ik heb een dochter van 3 maanden. Ik voel me enorm opgesloten thuis. Ik vind het moeilijk om eropuit te gaan omdat ik bang ben het ritme van mijn  dochter te verstoren. kan ik een slaapje doorbreken om wat te ondernemen? Slaapt  ze dan wel weer verder?  Hoe doen jullie dat?

Groetjes, Marianne.
 
Hier gaat het prima (en is nu net 4 maanden)
Toevallig vanmiddag naar de markt geweest, tussen 2 voedingen door.
Lekker in de kinderwagenbak en karren maar! En trouwens een beetje gezonde dosis frisse lucht is ook goed voor de kleine!

De mijne slaapt heerlijk door tijdens de wandel, tussendoor kijkt ze gezellig in de rondte om daarna weer lekker in slaap te vallen.
Als we langer weggaan neem ik voeding mee, en dit gaat ook goed.

succes!!
 
Hoi,

Toen mijn dochter nog zo klein was gingen wij gewoon weg hoor, ik werd ook helemaal gek van het thuis zitten. Ze sliep toen nog goed in de kinderwagen en voedingen geven kon ook overal. Ik ging vooral vaak naar familie in de buurt.
Toen mijn dochter wat ouder werd, en nog maar 2 keer per dag sliep en dat was al vrij snel,   hadden we een vast ritme. Tussen de slaapjes in gingen we dan op pad.

Groetjes
 
Hoi,
Ik ging ook regelmatig lekker wandelen, naar de markt of wat dan ook. Als het kon, zorgde ik er wel voor dat het slaapje rond de klok van 12uur thuis in het eigen bedje plaats vond. Dit om het middagslaapje alvast een beetje vorm te geven.
Succes en veel plezier!
 
gewoon lekker een wandelingetje maken hoor,

soms kan je het zo plooien dat voeden en slapen thuis lukt,
als je maar niet iedere dag de hort op gaat waar veel drukte is.
een bezoekje aan een vriendin waar het gewoon stil is, is minder vermoeiend voor een kleintje dan een bezoek aan een pretpark. en eerlijk gezegd, dat heb ik ook gedaan (Slagharen), als je maar af en toe ergens kan zitten in een wat rustiger omgeving om te voeden en je baby lekker kan liggen in zijn / haar wandelwagentje.

Miep


 
Ik maak m'n dochter als het niet nodig is, niet wakker om even naar buiten te gaan (een boodschap doen ofzo). Ik vertrek gewoon na een voeding. Ze ligt dan lekker in de kinderwagen, eerst rond te kijken en na een tijdje valt ze in slaap. Als ik weer thuis kom wordt ze altijd wel weer wakker, maar dan leg ik haar meteen in haar bed en meestal slaapt ze dan wel weer verder tot de volgende voeding.

Als we in het weekend bijvoorbeeld langer weg gaan, op bezoek bij familie en vrienden die veelal een uur autorijden bij ons vandaan wonen, dan vertrekken we ook direct na een voeding. In de auto valt ze ook meestal wel in slaap. Voeden kan daar dan wel weer en slapen kan ze dan in de kinderwagenbak of in een campingbedje. En als we weer terug naar huis gaan doen we dat op dezelfde manier.

Verder ben ik ook al een keer met m'n moeder een dagje wezen winkelen. M'n dochter gewoon mee in de kinderwagen. Bij de V&D een voeding en verschonen en daarna weer lekker in de kinderwagen.

Gaat allemaal prima hoor.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)
 
Af en toe even anders dan het gewone dagelijkse ritme moet kunnen hoor! Het is juist goed, anders kun je je kind zo 'maken' dat het aan níks gewend is. Ze moeten ook wat flexibel worden! Er is meer in het leven dat je kind, zeg ik altijd dan maar!
 
Hoi,

Ik ging elke dag wandelen (en nog steeds!). Ze sliep altijd gewoon in de kinderwagen. Als ik naar de markt ging, deed ik haar meestal in de draagzak toen ze zo klein was. Dan loop je niet op een drukke markt met een kinderwagen die nergens tussendoor past en ze sliep er altijd heerlijk in. Verschonen deed ik vaak gewoon in de kinderwagen of op schoot of inderdaad in de v&d.

groetjes,

Desiree
 
Terug
Bovenaan