Ervaring: 2e kindje na kind met koortsstuip

Hi,

Oktober 2021 hebben we ons eerste kindje mogen krijgen, een heerlijk ventje en op het eerste gezicht kern gezond . Ons geluk kon niet op. Toen hij 6 mnd was begon de ellende, veel ziek, veel oorontstekingen en als klapper…. Koortsstuipen. In totaal heeft hij daar 8 episodes van gehad, tot dat hij er 4 binnen 24 uur kreeg en wij het toen zat waren.(hierna nog maar 1 episode gehad) Geeist dat we naar een kno art mochten met m en die hoefde niet eens te kijken. Ze had aan ons verhaal al genoeg en heeft m met voorrang op de wachtlijst geplaatst voor buisjes en neus amandelen te verwijderen (later ook nog eens voor keelamandelen geweest)

Hier hebben mijn partner en ik mentaal en emotioneel echt een klap van gehad. Gelukkig kunnen we er samen over praten maar is zeker zwaar voor ons geweest. Nu hebben wij ongeveer 2 jaar geleden gezegd niet voor een 2e kindje te willen gaan, gezien het mogelijk is dat een 2e ook koortsstuipen kan krijgen. (zit bij m’n partner in de familie) Dit nog eens mee maken, zouden we toen niet aankunnen.

Nu voel je het natuurlijk al aankomen… Ik ben van gedachten veranderd! Ik ben zekerder als ouder, sta op m’n strepen als het gaat om de zorg van m’n zoon en heb heel erg de wens voor een 2e kindje. Heb dit ook besproken met mijn partner natuurlijk. Maar die is wel wat meer terughoudend. Hij zegt dat als het zou gebeuren dat het welkom is maar hij weet het niet zo goed. Nu heb ik een spiraal dus “gebeuren” zit er niet in en heb dat ook aangegeven dat deze er dan wel eruit zou moeten als we het gewoon laten gebeuren.

Nu is mijn vraag is er iemand die toch ook een 2e kindje heeft gekregen na een kindje met koortsstuipen? Hoe was de ervaring? En heeft jullie 2e ook koortsstuipen (gehad)?

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik ben opzoek naar ervaringen en misschien ook wel validatie dat een 2e wensen na een horror verhaal (voor ons) van de eerste niet gek is.

Alvast bedankt!
Vera

Beste Vera, wat mooi dat je hier je verhaal met ons wilt delen. Ik kan me voorstellen dat de afgelopen jaren intens en heftig voor jullie zijn geweest en dat dit invloed heeft op jullie wens voor een tweede kindje. Het is wel ontzettend fijn om te horen je zo open met je partner hierover kunt praten. Betreft jouw vraag of anderen hier ervaringen mee hebben, daar kan ik je helaas niet mee helpen, maar mogelijk iemand hier in onze community wel!

Verder heb ik op Oudersvannu.nl gekeken betreft koortsstuipen en erfelijkheid. Ik heb het volgende gevonden; koortsstuipen komen bij sommige kinderen vaker voor dan bij anderen, en erfelijke aanleg kan hierbij een rol spelen. Als een van de ouders als kind koortsstuipen heeft gehad, is de kans groter dat hun kind hier ook mee te maken krijgt. Dit geldt ook voor kinderen die een oudere broer of zus hebben gehad met koortsstuipen. Voor écht diepgaande informatie betreft koortsstuipen en erfelijkheid, raad ik je aan om dit met een expert te bespreken. Wel heb ik een artikel voor je wat gaat over erfelijkheid in het algemeen waar je mogelijk iets aan kunt hebben:

Ook hebben we eerder gestarte topics gehad van andere ouders die hun verhaal hebben gedeeld betreft koortsstuipen. Mogelijk kun je met hen in contact komen.

Lees jij dit en herken jij jezelf in dit verhaal? deel hier jouw ervaringen en mogelijk tips. Het is een kleine moeite met een grote (positieve) impact!

Heel veel succes!

Groetjes,
Jetske

Terug
Bovenaan