Koortsstuip

ACS

New member
Hallo mama’s en papa’s

Vanmacht heeft mijn dochtertje een koortsstuip gehad. Bij de HAP geweest en na 3 uur nog een koortstuip gehad. We zijn gezien op de SEH. Alles was goed maar maak me zo een zorgen. Ben zo bang dat het nogmaals gebeurd. Zijn er ouders die het ook zo hebben meegemaakt? Alle info en advies is welkom
 
Hi! Ons zoontje (nu ruim 2) heeft ook koortsstuipen gehad. In totaal 8 waarvan 4 binnen 24 uur. Hier komt de koorts vaak door oorontstekingen en is dan ook al geopereerd om zijn neusamandel te laten verwijderen en buisjes te plaatsen. Binnenkort zijn hoogstwaarschijnlijk zijn keelamandelen ook de klos, aangezien deze erg groot zijn.

Wat bij ons helpt is op vaste tijdstippen paracetamol te geven. In overleg met de kinderarts is dat 4x per dag 180 mg ipv 3x per dag 240 omdat paracetamol +/- 6 uur werkt en de koortsstuip juist “getriggert” wordt door plotselinge stijging, daling of wisseling van temp. (is mij vertelt althans)

Ik begrijp je angst en zorgen heel erg goed! Het is geen fijn gezicht om je kindje zo te zien. Ik heb binnenkort ook een afspraak met de kinderarts hier over omdat ik nu tegen een muur aan blijf lopen en alleen maar te horen krijg “ja tot 6 jaar mag het voorkomen”. Daar heb ik als ouder nou precies niks aan, ik wil ook weten hoe of wat in de toekomst en of er ook gevolgen zijn aan vaker een koortsstuip krijgen.
 
Mijn zoontje heeft er 2 gehad, op dezelfde dag, moesten toen uit voorzorg een nachtje in het ziekenhuis blijven. Hij was toen bijna 2. Maar verder niks meer aan de hand en hij heeft het nooit meer gehad, nu is hij 5,5. Het was verschrikkelijk om mee te maken, kan me je zorgen heel goed voorstellen! Idd goed de paracetamol afstemmen, zodat de koorts tussendoor niet omhoog springt.
 
Terug
Bovenaan