Ervaring 5de of 6de ziekte..

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Gisteren was Jennifer opeens heel erg hangerig, huilerig en had koorts. Wij dachten dat dit kwam door haar eerste verjaardag van de dag ervoor. Maar 's middags had ze op haar rug en buik hele kleine rode vlekjes ook een beetje op haar armen en benen! Nu meteen het boek erbij gepakt en als ik naar de symptomen kijk denk ik 5de of 6de ziekte. Heeft een van jullie kindjes dit al gehad.
Vandaag zitten de vlekjes ernog, maar Jennifer heeft geen koorst meer en is weer haar zelf...
Net de assistente van de huisarts gesproken. Ze zei geen reden om langs te komen maar ze zal de dokter ff vragen mij terug te bellen.

Klinkt dit bekend bij iemand?? En zo ja graag wat meer info!!!

Alvast bedankt groetjes Ilone

Net de huisarts gesproken:

Schijnt een virusziekte met vlekken te heersen. Ik vroeg hoe het heette maar dat wist zelfs de huisarts niet... nou lekker is dat.
Het is wel besmettelijk, maar als ze het eenmaal hebben en ze zijn koortsvrij dan is het niet meer besmettelijk.

Jennifer heeft gelukkig maar 1 dag koorts gehad (tot nu toe!!). Het schijnt na 5 a 10 dagen weer helemaal over te zijn en de vlekjes verdwijnen dan vanzelf.

Jullie zijn op de hoogte!!!

Groetjes Ilone

Hoi Ilone,

Dit is onze oudste toen ze de vijfde of zesde kinderziekte had:

Misschien herken je de vlekjes.
Ik herken jouw verhaal wel. Er zijn zoveel ziektes met vlekjes. Gelukkig zijn de meeste onschuldig. Dat maakt het niet minder lastig trouwens.
Eén voordeel van deze kinderziekte: de vlekjes jeuken niet!

Groejtes, Karin

Hoi Karin,

Ahh gossie, wat ziet het er zielig uit zo!!!
Jennifer haar vlekjes zijn minder rood, ze zijn echt heel klein en heel licht rood. Gelukkig jeuken ze ook niet.

Alleen was het vannacht drama hoor!! Ze wilde ten eerste al niet naar bed. Rond half 10 sliep ze eindelijk en toen begon het vanaf half 1 weer tot zo rond 5 uur. Kon ik ook nog ff een uurtje slapen. Mijn wekker gaat om 6 uur!!!! Ben nu op het werk.
Ze is vandaag naar mijn ouders, ik hoop dat het een beetje gaat want ze was helemaal moe vanochtend (gek he na zo'n nacht!!!!).

Hoe lang duurde het voordat de vlekjes weg waren.. weet je dat nog?

gr. Ilone

Hoi,

Het duurde wel even voordat de vlekjes helemaal weg waren, maar ze werden al snel minder vurig....

Wat een drama hè zo'n nacht!?!
Kun jij je ogen wel open houden?

Sterkte met je kleine meid.

Groetjes, Karin

Nou, het is maar goed dat mijn hoofd vast zit.... vanochtend echt gewoon 5 keer de trap op en neer gelopen omdat ik wat vergeten was...
De buggy vergeten mee te geven aan mijn ouders... Zat net op de fiets naar mijn werk, brood vergeten, kon ik dus weer terug..hahaha het gaat erg lekker.

Kan ook niet wachten tot het 10 uur is..dan hebben we pauze en kan ik ff wat cafeine erin gieten!!!!! hihi...

gr. Ilone

Hier weer ff een up-date hoe het gaat:

Jennifer was gisteren de hele dag behoorlijk moe van de nacht ervoor..hihi..niet zo gek, dus opa en oma hadden we een rustige dag met haar. Ze wilde veel geknuffeld worden..en vervelend dat  oma dat vond hihi.....voor de rest had ze nergens last van.
Gisteravond ging ze om kwart over 8 naar bed en vanochtend heb ik haar om half 7 wakker gemaakt!!! Dus ze heeft weer lekker bij getankt.. en ik ook!!!!!!!

Ze heeft nog steeds lichtje vlekjes over het hele lichaam, maar volgens mij geen last ervan!!

Groetjes Ilone

Hoi Ilone,

Gelukkig gaat het weer de goede kant op!
Het zou natuurlijk fijn zijn als ze helemaal beter was op haar verjaardag.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan